ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران

ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران

ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران

نام پروژه: رستوران Ajitama

موقعیت: پرتغال

مساحت: ۱۲۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

در این بخش قصد داریم به دکوراسیون رستوران بپردازیم. ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران Adjitama ، مد نظر طراحان است. این رستوران در مرکز شهر لیسبون قرار دارد و طراحی آن را استودیو JCFS انجام داده است. طراحان این پروژه را برای دو دوستی که از طرافداران ظروف سنتی ژاپنی بودند، طراحی کردند. مفهوم کلیدی در پروژه بر روی یکی از ارکان اصلی که Adjitama است، تمرکز دارد. این نام تخم مرغی است که با سبک و شیوه خاص آماده می شود. این رستوران فضایی از یک ساختمان تازه تأسیس شده را اشغال می کند. با بهره گیری از یک گوشه برجسته سایت، یک نمای نئونی ساخته شده بر روی بلوک مشاهده می شود که سعی دارد تا مردم را جذب کنند و همانند خیابان های توکیو فضای اطراف را روشن سازد. در فضای داخلی رستوران یک کانتر بار بزرگ و مدور دیده می شود که مشتریان می توانند در اطراف آن گرد هم آیند.

بقیه قسمت های داخلی به واسطه میزهای ناهار خوری و صندلی ها به ترتیب در نور و درخت تیره به ارمغان می آورند و به ساختار زیبایی شناسی ژاپنی تبدیل می شوند. با مفهوم موجود در ذهن، معماران سعی کردند تا ایده اصلی که Adjitama  است را در طراحی فضای داخلی به کار بگیرند و سعی کردند که یک فضای ژاپنی را در این فضا ایجاد کنند. در راستای رسیدن به هدف اصلی، سعی کردند تا ساختار شبکه ای چوبی را در اطراف یک فرم گرد تخم مرغی شکل استفاده کردند. این فرم معلق در سقف در جهت نمایش عزم، دقت و فرهنگ ژاپنی به کار رفته است. این فرم ها در مجموع به تعریف فضای داخلی می پردازد. به طور کلی با ترکیب سنت شرقی با نمایدگی غربی استودیو JCFS یک رستورانی را طراحی کرده است که علاوه بر کاربردی بودنش، مقرون به صرفه، راحت و به یادماندنی می باشد.

 در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران ساختار شبکه ای چوبی در طراحی داخلی رستوران

تحریریه خط معمار 

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 938

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *