رنگ و فرم در دکوراسیون داخلی آپارتمان

رنگ و فرم در دکوراسیون داخلی آپارتمان

رنگ و فرم در دکوراسیون داخلی آپارتمان

این مقاله به بررسی طراحی داخلی آپارتمانی می پردازد که رنگ و فرم در دکوراسیون داخلی آپارتمان را بررسی می کند. مشتریان این پروژه به دنبال یک آپارتمان بزرگتر برای خانواده ۵ نفره خود بودند. با داشتن ۳ دختر نوجوان، شرط اصلی این بود که هر کدام اتاق و حمام خود را داشته باشند.

بتن عنصر اصلی سازه

چیدمان فضای اصلی نه تنها امکان نوسازی را فراهم می‌ کرده بلکه این نیازها را برآورده می‌ کند، بلکه امتیاز اتاق نشیمن با نور روشن با پنجره‌ های از کف تا سقف و یک دال آجدار بتنی نمایان که پشت آن پنهان شده با سقف گچی را به شکل L شکل داده است.  علاوه بر این، امکان باز کردن آشپزخانه به اتاق نشیمن را با یک جزیره سخاوتمندانه برای آشپزی راحت و در عین حال سرگرمی دوستان و خانواده فراهم کرد.

تمام انتخاب‌ های تکمیل در فضای اتاق نشیمن و آشپزخانه حول دال بتنی، این عنصر ساختاری بتنی آشکار متمرکز است. برخی از انتخاب‌ ها برای تقویت حس روستایی مانند استفاده از کاشی‌ های چینی که شبیه سیمان برای کف هستند، ساختن سینک مجسمه‌ سازی شده در اتاق پودر از دال‌ های بتنی، تجسم مجدد ستون‌ های اتاق نشیمن پوشیده شده با سیمان میکرو، و نصب کف کاشی هیدرولیک انجام شده است.

استفاده از گرمای چوب در فضای داخلی

برخی دیگر با استفاده فراوان از چوب در سطوح عمودی مانند پارتیشن cobogó در راهرو، پانل جداکننده بین قسمت نشیمن و اتاق خصوصی و درهای کشویی در آشپزخانه متضاد ساخته شدند. به این ترتیب، هدفم متعادل کردن گرما و خنکی، روستایی بودن و دنج بودن بوده است. یکی دیگر از عناصر حیاتی در حوزه اجتماعی قفسه کتاب است. این برای نگهداری کتابخانه ای از کتاب ها و سوابق و در عین حال به عنوان کنسول تلویزیون طراحی شده بود.

انتخاب عمدی ام دی اف مشکی به این دلیل بوده که قصد داشتند رنگی خنثی و جاودانه برای تکمیل بتن و چوب داشته باشند. علاوه بر این، رنگ مشکی باعث افزایش دید خارهای کتاب می شود. رنگ مشکی در کابینت آشپزخانه، کابینت شیشه ای و قطعات تزئینی نیز تکرار شده است.

استفاده از رنگ های طبیعت

با توجه به رنگ‌ هایی که در پارچه‌ ها، مبلمان و رنگ‌ های دیوار یافت می‌ شوند، سبز و صورتی انتخاب شدند تا طراوت و سبکی را در میان سیاه‌ ها، چوب و بتن به ارمغان بیاورند. مبل های مخمل سبز خزه ای و بوفه لاک صورتی رژگونه قابل توجه است. در دکور، میراث خانوادگی عتیقه با اشیایی که اخیراً به دست آورده‌ اند، در تضاد با چیزهای جدید با قدیمی، خشن و ظریف قرار می‌ گیرند – تمی بازیگوش که در کل آپارتمان وجود دارد.

در اتاق خواب و حمام، این موضوع تکرار می شود. همراه با برخی از وسایل تزئینی و مبلمان، آنها یک رشته مفهومی را تشکیل می دهند که وحدت پروژه را فراهم می کند، در حالی که هر اتاق منحصر به فرد و متمایز باقی می ماند و شخصیت و سبک هر ساکن را ارج می نهد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه رنگ و فرم در دکوراسیون داخلی آپارتمان دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع:archdaily

تعداد بازدید: 95

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *