رنگ آبی و فرم دایره ای شکل در دیزاین آپارتمان مدرن

رنگ آبی و فرم دایره ای شکل در دیزاین آپارتمان مدرن

معماری: استودیو Zaharava 

موقعیت: بلاروس

مساحت: ۹۵ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

رنگ آبی به عنوان یک رنگ آرامش بخش از پرطرفدارترین رنگ ها به حساب می آید. می توانیم بگوییم کسانی که به این رنگ علاقه دارند معمولا افرادی خونسرد و آرام هستند. این رنگ می تواند تأثیر به سزایی بر روان انسان ها داشته باشد. این رنگ از لحاظ فرمی با شکل دایره برابری می کند. ترکیب رنگ آبی با رنگ هایی مانند انواع خاکستری ها در دکوراسیون داخلی فضاهایی بی نظیر ایجاد می کند. از تنالیته های مختلف رنگ آبی در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی خانه می توان استفاده کرد. همچنین استفاده از این رنگ در کنار رنگ های گرم گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب می باشد.

بنابراین در این بخش خط معمار قصد دارد تا یک نمونه خاص استفاده از رنگ آبی و فرم دایره ای در دیزاین آپارتمان مدرن را به شما معرفی کند. طراحان در این پروژه سعی بر این داشتند تا با ترکیب تنالیته های مختلف آبی، خاکستری های روشن و برنز در کنار فرم های منحنی و دایره ای شکل یک فضایی آرام را برای کارفرما ایجاد کنند.

در تمامی بخش های این خانه ما شاهد فرم دایره در قالب اشیای مختلف می باشیم. حتی تابلو های نقاشی، میز های عسلی، آینه، لوسترها، شلف های تزئینی و میز غذاخوری نیز به شکل دایره می باشند. قرار دادن درب شیشه ای در داخل اتاق ها باعث می شود که فضا بزرگتر و مطبوع تر به نظر رسند. در سالن نشیمن طراح در هماهنگی با مبلمان آبی از قالیجه ای مینیمال با همان رنگ استفاده کرده است. تابلوی نقاشی مینیمال نصب شده در دیوار نیز نقش دایره ای شکل دارد که با فرم دایره ای لوستر هارمونی ایجاد کرده است. برخلاف رنگ های روشن و سرد در کل فضا، کف پوش چوبی گرما را به این فضا می افزاید.

در ادامه با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید. 

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 788

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *