رستوران ورک ترکیبی از طراحی مدرن و میراث صنعتی

رستوران ورک ترکیبی از طراحی مدرن و میراث صنعتی

رستوران ورک ترکیبی از طراحی مدرن و میراث صنعتی

طراحی داخلی برای رستوران ها امروزه بسیار مورد استقبال می باشد. یکی از اصلی ترین تفریحات زندگی شهری، گذران وقت در کافه ها و رستوران ها می باشد. افراد زیادی پعد از فراغت از کار روزانه خود با دوستان و همکاران خود به گفت گو و گذران وقت در رستوران ها و کافه ها می پردازند. بسیاری از خانواده ها نیز آخر هفته خود را به تفریح و گردش و صرف غذا و دورهمی خانوادگی در رستوران ها می پردازند. بنابراین فضای رستوران باید دارای طراحی دلنشین برای مخاطبانشان باشد تا آن ها را جذب و به درون فضای خود دعوت نماید. در این بخش به معرفی رستورانی می پردازیم که در ساختمان قدیمی واقع شده و طراح آن با بازسازی این فضا محیطی دلنشین و جذاب ایجاد کرده است.

مخاطبین اصلی

رستوران ورک ترکیبی از طراحی مدرن و میراث صنعتی در مرکز شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی واقع شده است. بازسازی گسترده کل ساختمان، فضاهای ساختار فنی اصلی را به عنوان پس‌ زمینه‌ ای برای جامعه جدیدی از مشتریان شرکتی، استارت‌ آپ‌ ها و فریلنسرها تطبیق داده است. این مجموعه با توجه به اینکه مخاطبان اصلی آن را کارمندان و شاغلان را تشکیل می دهد به منظور بهبود محیط کاری پویا، ویژگی هایی مانند سالن چند منظوره، کافه، گالری و رستوران را در خود گنجانده است.

رستوران WERK که بخش بزرگی از طبقه همکف را اشغال کرده و تا نمای بیرونی امتداد دارد، به محل ملاقات مهم و عنصر حیاتی ساختمان و محوطه اطراف آن تبدیل شده است. این پروژه توسط استودیوی BEEF ARCHITEKTI طراحی شده است. فضای داخلی ساختمان ترکیبی خیره کننده از طراحی مدرن و میراث صنعتی است.

طراحی فضای داخلی متناسب با نیاز مخاطب

طراحی فضای داخلی این رستوران، با نیازهای متغیر در طول روز تنظیم شده است. به عنوان مثال، در صبح، یک منطقه کوچک صبحانه با یک پرده در داخل مؤسسه از هم جدا می شود. در طول روز، رستوران فضایی برای صرف ناهار یا نوشیدن قهوه و خوردن کیک است. در اواخر هفته و عصرها، ورک به یک نوار پر جنب و جوش با موسیقی زنده تبدیل می شود که با جداسازی عملیات با سیستم غلتکی زیر سقف به دست می آید. این طراحی همه جانبه با توجه به مخاطبین در روزها و ساعات مختلف انجام شده است. بنابراین توجه به مخاطب اساس طراحی داخلی برای رستوران و محیط هایی است که ارتباط مستقیم با مخاطب را دارند.

استفاده از پتانسیل موجود در بازسازی مجدد

با بهره گیری از طراحی معماری کارخانه گرمایش سابق، فضای داخلی رستوران نماهای باز را در تمام طبقات ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به تماس مستقیم با نمای بیرونی و اتصال بدون مانع به تراس در میدان غرق شده اشاره کرد. عصرها، رستوران با تابلوی نورانی خود، متشکل از حروف مجزا که از طریق شبکه بازشوهای روی نما قابل مشاهده است، مهمانان را جذب می کند.

با ظرفیت حدود ۲۰۰ صندلی، نقطه کانونی تاسیسات آشپزخانه اوپن و بار است. گزینه‌ های مختلف صندلی برای انجام عملیات‌ های انعطاف‌ پذیر، از جمله میزها و نیمکت‌ های سنتی، چهارپایه‌ ها و صندلی‌ های بار، و همچنین صندلی‌ های راحتی و میزهای بار پایین در دسترس هستند که طیف وسیعی از انتخاب‌ ها را برای مهمانان فراهم می‌ کنند.

المان های صنعتی در بازسازی مدرن فضا

منطقه رستوران که با دیوار بزرگ شیشه ای مجهز به درهای کشویی از سالن ورودی برجسته متمایز شده است، دارای لعاب هایی با طراحی پیچیده با قاب های فلزی اصلی است که ادای احترام به میراث صنعتی فضا است. فضای داخلی همچنین عناصر یادآور دیگری مانند سیلوهای برجسته بالای سر و دیوارهای ساخته شده با آجرهای اصلی را به نمایش می گذارد.

به کل کارخانه گرمایش سابق یک طراحی داخلی جدید و متنوع داده شده است که در رستوران ورک نیز منعکس شده است. فضای داخلی دارای ترکیبی از عناصر است که با هم ترکیب می شوند تا با پروفیل ها و اجزای فولادی باریک ترکیب شوند که در قاب های لعابدار در اطراف محیط، ساختار سقف باز و قفسه ها قابل مشاهده است. قابل ذکر است، بلوک برجسته بار شراب، همراه با بار و آشپزخانه روشن، به عنوان عناصر مرکزی رستوران عمل می کنند.

سایر متریال های مورد استفاده

معماران از مواد عظیم و سطوح ناهموار برای ایجاد زیبایی شناسی منحصر به فرد در پس زمینه لایه صنعتی نمای داخلی و عناصر ظریف فولادی درج شده استفاده کرده اند. آجرکاری های غیر متعارف که با الگوی شاه ماهی روی قسمت هایی از کف قرار گرفته اند، سازه فولادی کورتن برای میله پیشخوان، بالای نوار چوبی و جزیره آشپزخانه سنگی یکپارچه برخی از ویژگی های برجسته هستند. از چرم و منسوجات نرم در تماس با مشتریان استفاده می شود و از مواد مصنوعی اجتناب می شود و از پوشیدن و پتینه استفاده می شود.

راه حل روشنایی نیز یکی از جنبه های کلیدی طراحی است، با عناصر سایه بان پارچه که می تواند فضای داخلی را با حالت ها و حالات مختلف با توجه به ساعات تغییر تطبیق دهد.

جمع بندی نهایی

در نهایت و با توجه به اهمیت داشتن طراحی مناسب برای رستوران ها به عنوان مکانی برای ملاقات ها و دیدارهای کاری و دوستانه و همچنین فضایی برای دورهمی های خانوادگی، باید گفت طراحی داخلی رستوران با استفاده از تیم طراحی متخصص می تواند علاوه بر جذب مشتری، نوعی تبلیغ و بازاریابی محسوب می شود. انتخاب تیم طراحی حرفه ای و مسلط در این زمینه می تواند مسیر رسیدن به موفقیت شما را در بیزینس و سرمایه گذاریتان هموار سازد. در این زمینه شرکت معماری آوگون با سابقه ای طولانی در این زمینه و ارائه مشاوره رایگان شما را در این زمینه همراهی خواهد کرد.

گروه معماری آوگون

طراح و مجری پروژه های معماری و معماری داخلی

شماره تماس دفتر جهت امور طراحی و اجرا:

۰۲۱-۸۸۹۷۶۶۰۸

شماره تماس خارج از ساعات اداری:

۰۹۱۲-۴۹۵-۲۳۶۵ (مهندس صالحی)

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه رستوران ورک ترکیبی از طراحی مدرن و میراث صنعتی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 185

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *