رابطه ای میان بافت شکل بیرونی و فضاهای داخلی خانه

رابطه ای میان بافت شکل بیرونی و فضاهای داخلی خانه

رابطه ای میان بافت شکل بیرونی و فضاهای داخلی خانه

خانه در جاده شلفورد، کاوشی از تقاطع ها و پاسخ آن ها به متمایز بودن سایت است. این ساختمان که در انتهای یک بن بست با یک قطعه مثلثی شکل قرار دارد، از دو حجم دوگانه تشکیل شده است که از نظر هندسی به بافت های مجاور مربوطه خود پاسخ می دهند. در این مقاله ط معمار قصد دارد تا بازسازی و طراحی داخلی خانه شلفورد را برای شما مورد بررسی قرار دهد.

سایت مثلثی

یک حجم خاکستری تیره که مستقیماً به خانه همسایه متصل می‌ شود، مشتقی از حداکثر کردن دستور العمل‌ های کنترل پوشش مجاز ساختمان می باشد. در کنار یک حجم متضاد قرار گرفته است که کیفیت تکتونیکی بیشتری از توده های تابشی مربوط به جاده، خانه های همسایه و شرایط مرزی سایت مثلثی را بازتاب می دهد. جیب ها یا تراس های فضای باغ، با کاشت سرسبز در هر طبقه ساختمان را احاطه کرده اند تا حجم های هندسی قوی را نرم کنند. ترکیب هندسی حاصل از بلوک ها اجازه می دهد تا نور طبیعی و تهویه به فضاهای قابل سکونت وارد شود.

فضاهای عمومی

دو طبقه اول متشکل از مناطق عمومی و نیمه عمومی از نظر بصری و فیزیکی توسط یک پاسیو دو حجمی محافظت شده که دور از جاده پنهان شده است به هم متصل می شوند. پاسیو محافظت شده نتیجه بلوک پایینی است که به سمت جاده تابش می کند و پناهگاهی پنهان برای جمع شدن خانواده و پرپیچ و خم شدن در فضاها را ایجاد می کند.

در طبقات فوقانی، جایی که فضاهای صمیمی قرار دارند، بلوک به سمت جاده باز می شود و تراس هایی در فضای باز با مناظر پانوراما از مجاورت تشکیل می دهد. صفحه های متحرک آلومینیومی حریم خصوصی و سایه بیشتری را در برابر نور خورشید برای اتاق خواب ها و سالن استراحت فراهم می کند.

اتاق زیر شیروانی

یکی از ویژگی‌ های کلیدی مختصر مالک، که یک پزشک تنفسی است، این بود که خانه آن‌ ها مکانی برای استراحت فراهم می‌ کرد و علاوه بر این اطمینان می‌ داد که بقیه اعضای خانواده در صورت قرنطینه خود در طول همه‌ گیری، ایمن نگه داشته می‌ شوند. این امر از طریق طراحی اتاق زیر شیروانی به عنوان یک فضای خود مختار مجهز به تمام امکانات لازم و تهویه طبیعی کافی برای ارتقای رفاه جسمی و روحی در قرنطینه حاصل شد. خانه خانوادگی جدید حاصل رابطه قوی بین بافت، شکل بیرونی و ترکیب فضاهای داخلی آن دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه رابطه ای میان بافت شکل بیرونی و فضاهای داخلی خانه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 293

۱ دیدگاه

  1. a گفت:

    سلام چرا زیر بنارو ننوشتید😑

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *