دیزاین آپارتمان کوچک : آپارتمان ۲۰ متری را چگونه باید طراحی نمود؟

دیزاین آپارتمان کوچک

دیزاین آپارتمان کوچک : آپارتمان ۲۰ متری را چگونه باید طراحی نمود؟

در این قسمت قصد داریم با بررسی نمونه ای از دیزاین آپارتمان کوچک با متراژ ۲۰ مترمربع به این سوال پاسخ دهیم که آپارتمان های بسیار کوچک را باید چگونه طراحی نمود؟

طراحی آپارتمان های کوچک همواره مانند یک چالش بزرگ است! هر چقدر آپارتمان کوچک تر باشد، چالش طراحی بزرگ تر خواهد بود. چرا که فضایی که طراحی برای جانمایی بخش های مختلف یک منزل مسکونی در اختیار دارد، محدود خواهد شد. یکی از بهترین راه های حل کردن چالش دیزاین آپارتمان کوچک ، دیدن نمونه کارهای سایر معماران و ایده هایی است که آنها در چنین فضایی ارائه نموده اند.

امروزه در شهرهای بزرگ، زندگی آپارتمانی رواج دارد و متاسفانه با افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ نظیر تهران، روز به روز متراژ خانه ها کوچک تر می شود. بنابراین باید بپذیریم که در آینده نه چندان دور، بخشی از پروژه هایی که برای طراحی به دفاتر معماری ارجاع داده می شوند، همین آپارتمان های کوچک مقیاس خواهند بود. بنابراین خوب است که با سبک ها، شرایط و ویژگی های چنین پروژه هایی از پیش آشنا باشید.

در هر حال اگر بعنوان یک معمار یا طراح قصد دیزاین فضایی کوچک را دارید، پیشنهاد می کنیم برای دیدن نمونه طراحی آپارتمان ۲۰ متری با خط معمار همراه باشید. در این بخش یکی از کارهای طراحی شده توسط استودیو معماری سوئدی stylingbolaget مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این گروه معماری به دلیل قرار گیری در حوزه کشورهای اسکاندیناوی، از سبک معماری داخلی اسکاندیناوی برای کارهای خود بهره می گیرد. همانطور که می دانید، این سبک اشتراکات زیادی با سبک مینیمال دارد و بر روی عملکرد گرایی در طراحی تمرکز می کند. بنابراین می تواند پاسخ مناسبی برای فضاهای با متراژ پایین باشد. به طور حتم در فضایی با متراژ محدود، نمی توان از آبجکت ها و عناصر دکوراتیو زیادی بهره گرفت چرا که پاسخ مناسبی به سوال طرح شده نخواهند بود. از این رو باید به سراغ سبک هایی نظیر مینیمال رفت که مدیریت بهتری بر روی فضا وجود دارد.

پیش تر در وب سایت خط معمار، دو نمونه کار از این گروه معماری که بر اساس سبک اسکاندیناویایی طراحی شده بودند را مورد بررسی قرار داده ایم. برای اینکه بیشتر با کارهای این دفتر معماری آشنا شوید، می توانید پروژه های ارائه شده را از طریق لینک زیر بررسی نمایید:

بررسی رنگ خاکستری در دکوراسیون دو آپارتمان

و اما در ادامه به آپارتمان ۲۰ متری مورد بررسی این بخش خواهیم پرداخت. این آپارتمان Birger Jarlsgatan 104 نام دارد. به طور حتم در فضایی با متراژ ۲۰ متر نمی توان توقع فضای نشیمن و اتاق خواب جدای از هم را داشت. به طور معمول، در چنین فضایی نشیمن و اتاق خواب در یک فضای مشترک قرار می گیرند. آشپزخانه هم در یک بخش کوچک در کنار این دو قرار می گیرد. اندک فضای باقی مانده نیز به سرویس بهداشتی اختصاص خواهد یافت. به طور حتم نمی توان بیشتر از این کاری نمود.

تیم طراحی در این فضا، بر روی یکی از دیوارهای این آپارتمان از متریال آجر به صورت دکوراتیو استفاده نموده است و دیوارها و کف با رنگ سفید کار شده اند. معمولا در فضاهای با متراژ کم، استفاده از رنگ های تیره پیشنهاد نمی شود. رنگ سفید مناسب ترین رنگ برای چنین فضاهایی است. از سوی دیگر استفاده از رنگ های گرم بصورت تاچ می توانند چاشنی انرژی در فضا باشند. این دقیقا همان اتفاقی است که در طراحی این آپارتمان رخ داده است.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این آپارتمان را مشاهده نمایید. امیدواریم از راهکارهای پیشنهاد شده برای طراحی آپارتمان با متراژ کم بهره برده باشید.

دیزاین آپارتمان کوچک دیزاین آپارتمان کوچک دیزاین آپارتمان کوچک دیزاین آپارتمان کوچک دیزاین آپارتمان کوچک دیزاین آپارتمان کوچک

تحریریه خط معمار

منبع: stylingbolaget

تعداد بازدید: 620

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *