دکوراسیون داخلی منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال

دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال

معماری: استودیو Zooi

موقعیت: کی اف، اکراین

مساحت: ۳۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

شرح پروژه

در این پروژه مسکونی کارفرما می خواست طراح تا فضایی مدرن، راحت، مجهز و آرام را برای خود، فرزندشان و پرستار او طراحی کند. استودیو Zooi  طراحی داخلی منزل این زوج جوان را انجام داده است. برای اجرای این پروژه طراح سه آپارتمان را باهم ادغام کرد. در نتیجه، این داخلی مینیمالیستی که برای یک خانواده جوان طراحی شده است، فضایی نیم طبقه ۳۰۰ متر مربع را اشغال می کند. طراحان داخلی توانسته اند تمام مکان های لازم را برای کارفرما سازماندهی کنند: یک فضای باز، شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری است. استاد و اتاق مهمان؛ یک اتاق برای کودک؛ اتاق پرستار، اتاق رختشویی و سه حمام. 

طراحی آشپزخانه به شکل یک جزیره صورت می گیرد به طوریکه که به افراد اجازه می دهد از آن برای اهداف کاملا متفاوت استفاده کنند: فضایی برای آشپزی می باشد و همچنین می توان با افراد خانواده و حتی دوستان گرد آن جمع شد. این ماژول، متشکل از سیستم های مختلف برای ذخیره سازی می باشد، و تمام چیزهای مورد نیاز را در اختیار افراد قرار می دهند. متریال عمده به کار رفته در فضای آشپزخانه چوب می باشد، فقط سطح کانتر و کابینت بخش مرکزی بالای سینک ظرف شویی از پنل مشکی پوشیده شده است.

طراحان داخلی توانسته اند تمام نیازهای لازم را برای مشتریان سازماندهی کنند: یک فضای باز، شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری است. اتاق مستر و مهمان؛ یک اتاق برای کودک؛ اتاق پرستار کودک، اتاق رختشویی و سه حمام. فضای باز، که شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری است، توسط چراغ های ایستاده تقسیم می شوند. مبلمان در سالن نشیمن تمامی منسوجات به کار رفته در این فضا و حتی پرده ها را منعکس می کند. اشیا و اکسسوری های برنجی موجود یک فضایی دلپذیر و دنجی را ارائه می دهد که در طول روز و شب جلوه ای متفاوت دارند. در اتاق نشیمن، حالت  فضای باز به طور مداوم در حال تکامل است.

سالن غذاخوری به طرز نامحسوسی فضای نشیمن و آشپزخانه را به هم متصل می سازد، به طوریکه این بخش کاراکترهای داخلی هردو بخش را دارا می باشد. به عنوان مثال می توانیم به رنگ مشکی میز که در هماهنگی با کابینت های آشپزخانه و رنگ کرمی صندلی ها که در هماهنگی با مبلمان در سالن نشیمن است، اشاره کنیم.

در تمامی اتاق خواب ها طراحان سایز بزرگی را برای تخت در نظر گرفته است. بدین ترتیب فضایی راحت و دنج برای ساکنین در نظر گرفته شده است: یک منطقه حمام مجزا، کاشی های سنگ مرمر سفید تزئین شده، و از فضای خواب به واسطه یک دیوار شیشه ای جداشده است. قفسه های داخل اتاق خواب دارای ساختاری باز می باشد و از متریالی مانند شیشه های شفاف ساخته شده است و باعث می شود تا باز و بزرگ به نظر برسند.

طراح وان حمام را در کنار پنجره قرار داده است. جهت آسایش کامل، یک میز همراه با صندلی نیز در کنار آن تعبیه شده است. کف و دیواره های این فضای مدرن از سنگ مرمر پوشیده شده است. اتاق خواب کودک نیز داری دو بخش می باشد: یک بخش برای تفریح، سرگرمی و استراحت و بخش دیگر برای مطالعه در نظر گرفته شده است. محیط اتاق و میز کار در قالب خانه های کارتونی و دوست داشتنی تزئین شده اند.

در اتاق کودک نورپردازی در قالب لامپ هایی به شکل ابر دیده می شود. اتاق مهمان دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است و فضایی راحت و دنج را ارائه می دهد: یک فضایی برای استراحت دیده می شود که یک طرف اتاق را به طور کامل اشغال کرده است. اتاق پرستار کودک یک فضایی جمع و جور، آرام و کاربردی می باشد. طراح فضایی مناسب برای کار و استراحت او طراحی کرده است.در مجموع می توانیم بگوییم که استودیو Zooi فضای داخلی بی نظیری را با سبک مینیمالیسم را منطبق با سلیقه کارفرما ایجاد کرده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال دکوراسیون منزل، فضایی روشن با سبک مینیمال

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homeworlddesign

تعداد بازدید: 495

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *