دکوراسیون داخلی خانه مشتاق اثر آزیتا اطمینانی

دکوراسیون داخلی خانه مشتاق اثر آزیتا اطمینانی

دکوراسیون داخلی خانه مشتاق اثر آزیتا اطمینانی

نام پروژه: خانه مشتاق

عملکرد: طراحی داخلی مسکونی

شرکت، مهندسین مشاور / دفتر طراحی: نقش انگار

معماران اصلی: آزیتا اطمینانی

طراحی و معماری داخلی: آزیتا اطمینانی

مجری: هلدینگ ساختمانی زیگورات

کارفرما: آقای حمید داوودی

نوع سازه: بتنی

نوع تاسیسات: فن کویل  و چیلر

نورپردازی: آزیتا اطمینانی

موقعیت پروژه: ایران، اصفهان

مساحت زمین: ۱۲۰۰ مترمربع

زیربنا: ۳۵۰ مترمربع

تاریخ شروع پروژه: ۱۴۰۰

تاریخ پایان پروژه: ۱۴۰۱

عکاس پروژه: محمد حسن اتفاق

پروژه طراحی داخلی واحد مسکونی تحت عنوان انه مشتاق به مساحت ۳۵۰ متر مربع، در حال ساخت و مرحله‌ نازک‌ کاری به دفتر نقش انگار ارجاع داده شده است. تیم طراحی این پروژه در ابتدا، اصلاحاتی در ساختار فضایی و وضع موجود جهت کارکرد و تعریف بهتر فضا انجام داده اند. تلاش آن ها در تخریب حداقلی و کارایی حداکثری بوده است. آنها تنها به خانه بودن پروژه توجه داشته اند، نه نمایش متریال، ظاهر سازی و تجملات. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی طراحی داخلی خانه مشتاق خواهیم پرداخت.

حجم چوبی اثر گذار

هدف این پروژه، خلق محیطی با کیفیت در طراحی فضای داخلی و در عین حال فراهم ساختن یک فضا یا نقطه‌ ای جذاب بوده است. ایده‌ طراحی پروژه، با اضافه کردن یک حجم چوبی به عنوان عنصری ساده اما تاثیرگذار و هدایت‌ کننده در نظر گرفته شده است که در فضا تبدیل به یک سطح پویا و زنده در تمامی بخش‌ های همجوار خود گردید.

با خالی کردن داخل حجم، کاربری فضا به اتاق اختصاص یافت و یک وجه حجم با لوورهای چوبی پوشیده شد که برای اتاق درون خود قابلیت انعطاف‌ پذیری به وجود آورده است. با حرکت لوورها، نماهای مختلف از داخل و خارج و بهره‌ گیری‌ های متفاوت از نور و دید ایجاد شده است. این حجم مکعب مستطیل ساده که شاخصه و ویژگی اصلی و به یادماندنی این پروژه شده است.

ایجاد ارتباط و هارمونی بصری

یکی از چالش‌ های پروژه خانه مشتاق، یکدست و طولانی بودن فضا از سالن نشیمن خصوصی تا انتهای پذیرایی بوده است که با المانی جهت شکست دید و طراحی کابینت معلق در قسمت آشپزخانه‌ دوم، دید به نشیمن خصوصی را حذف، اما ارتباطی متفاوت از میان کابینت ایجاد کرده است که فضایی بسته و باز ساخته و به حفظ حریم بخش خصوصی و فیلتر شدن دید به آن کمک کرده است.

همچنین دید به نشیمن از آشپزخانه حفظ شده و با امتداد پوسته‌ چوبی از کابینت به سقف نشیمن، پیوستگی بصری و هارمونی بین آشپزخانه‌ دوم و نشیمن خصوصی ایجاد شده است. این کابینت با پوسته‌ ای مشکی و چوب در درون خود، به عنوان نقش جدا کننده‌ نیمه‌ شفاف با هویتی مستقل (و نه صرفا جدا کننده) عمل کرده است.

فضاهای دنج نشستن در کنار پنجره‌های شیشه‌ای با دید به سبزینگی تراس‌ ها، محیطی برای استراحت، حس آرامش برای ساکنین خانه به وجود آورده، این قسمت‌ ها به صورت حجم تو خالی طراحی شده است.

 

با استفاده از خطوط صاف، کاهش استفاده از متریال متفاوت در فضا، به کارگیری رنگ‌ های گرم و خنثی و از همه مهم‌ تر انتخاب مبلمان مدرن و مینیمال به بالا بردن کیفیت فضا کمک فراوانی شده و علاوه بر تنوع فضایی حس پویایی و زندگی نیز در فضا جریان‌ یافته است. همنشینی گرمای چوب در کنار رنگ طوسی سنگ کف، مبلمان مشکی و طوسی و چیدمان گیاهان در کنار هم، حس مطلوبی را به وجود آورده است. همچنین، توجه به‌ جزئی‌ ترین قسمت‌ ها، عناصر و جزئیات فضا به‌ عنوان یک اصل مهم، همواره مد  نظر بوده و طراحی داخلی این فضا، حول سادگی و حفظ یکپارچگی بصری صورت گرفته است.

در این پروژه سعی در ایجاد خانه‌ ای مشتاق، برای حضور ساکنان در بستر خود شده است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر پروژه دکوراسیون داخلی خانه مشتاق اثر آزیتا اطمینانی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia

تعداد بازدید: 769

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *