دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره

دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره

دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره

این بخش خط معمار قصد دارد تا داستان دکوراسیون داخلی یک آپارتمان دو منظوره را که تبدیل یک آپارتمان معمولی به یک استودیوی عکاسی، خانه خصوصی و یک گالری هنری می باشد را به شما معرفی کند. این آپارتمان در یک خیابان آرام به موازات یک بلوار شلوغ درمنطقه Alsacak که یکی از محله های پرجمعیت شهر ازمیر، واقع شده است.  به طور خلاصه می توان گفت که  دراین پروژه طراح قصد داشت طبقه همکف و بالایی این آپارتمان را که بخشی از یک ساختمان ۵ طبقه را در بر می گیرد و قرار بود که به عنوان یک استودیوی عکاسی مورد استفاده قرار گیرد را طراحی کند. 

در طول فرآیند طراحی، همراه با کارفرما، بر این توافق رسیدند که این مکان می تواند فراتر از یک استودیوی عکاسی باشد. علاوه بر توافق بر خواسته های کارفرما که یک عکاس معروف و سرشناسی در شهر ازمیر بود که می خواست جایی برای خودش داشته باشد که بتواند زندگی و کار کند، ایده یکپارچه سازی یک منطقه نمایشگاه به این فضا به سرعت درک شد. این فضا در حالی که عکاس را قادر می سازد تا عکس های خود را به نمایش و اشتراک بگذارد، همچنین سایر نمایشگاه های عکاسی را نیز برگزار می کند. در نتیجه می توانیم بگوییم که این فضا به یک نمایشگاه هنری در شهر تبدیل شد.

درحالی که طبقه همکف به منظور تأمین نیازهای یک استودیو عکاسی و فضای نمایشگاهی برنامه ریزی شده بود، طبقه بالایی برای فضای اداری، آشپزخانه، خواب و مناطق استراحت خصوصی طراحی شده است. با این حال، یکی از مهمترین اهداف این پروژه، ایجاد فضای خلاق برای استودیوی عکاسی بود. بنابراین در فرایند طراحی، طبقه بالا و نیم طبقه آخر به عنوان فضایی برای عکاسی در صورت نیاز، در نظر گرفته شده بود. بنابراین پروژه حاضر تبدیل به فضایی برای کار، زندگی و نمایش آثار به صورت درهم آمیخته شد.

این پروژه فرصت ارائه ی افتخارات عمومی را به نمایشگاه می دهد. یکپارچگی فضا و وجود فضای حرکت وسیع در جلوی ساختمان ضروری بود. علاوه بر این تصمیم گرفته شد تا فضای اطراف آپارتمان تا خیابان در طراحی قرار گیرد. سطح پیاده رو و متریال به کار رفته در این بخش تا فضای داخلی ادامه داشت. درب های شیشه ای تاشو کشویی که نمای ساختمان را تشکیل می دهند، می تواند به طور کامل با باز شدن در دو طرف باز شود و در نتیجه به همسویی فضای داخلی با فضای شهری در یک نمایشگاه کمک می کند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره دکوراسیون داخلی آپارتمان دو منظوره

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homeadore

تعداد بازدید: 562

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *