دکوراسیون خانه دوبلکس مدرن

 

دکوراسیون خانه دوبلکس مدرن

دیزاین آپارتمان دوبلکس با سبک مدرن

همانطور که از نامش پیداست، آپارتمان های دوبلکس، خانه هایی در دو سطح هستند که به واسطه یک راه پله به یکدیگر متصل می شوند. خانه های دوبلکس دارای مزایای بسیاری به خانه های معمولی هستند. در خانه های دوبلکس فضاهای عمومی از فضاهای خصوصی جدا بوده و طراحان فضای بیش تری را جهت چیدمان مبلمان در اختیار دارند. در ادامه خط معمار نمونه ای از دکوراسیون خانه دوبلکس مدرن را برای کاربران گرامی اش آماده ساخته و ارائه خواهد داد.

پروژه ی حاضر با متراژ ۲۱۷ مترمربع در یکی از شهرهای لیتوانی قرار گرفته است. یکی از ویژگی های شاخص در این آپارتمان دوبلکس، وجود پنجره های بزرگ و سرتاسری است که چشم انداز زیبای شهر را همچون قاب در بر گرفته است. کارفرمای پروژه یک خانوده ی چهار نفره ای بودند که می خواستند خانه ای پر نور و مجلل متناسب با نیازهای خود داشته باشند.

طراحان جهت ایجاد فضای لوکس و مجلل، از اشیای برنجی استفاده نمودند. انتخاب فلز برنج با الهام گرفتن بام برنجی ساختمان بیرون صورت گرفت از پنجره ی بزرگ و تمام قد در سالن پذیرایی قابل مشاهده است. تابش نور خورشید در طول روز به سطوح فلزی باعث می شد تا این اشیا در فضای داخلی درخشش بیش تری داشته باشند و فضای داخلی گرم و صمیمی به نظر برسد.

پنل های سنگی بزرگ و مشکی که دیوار آشپزخانه را می پوشاند، در تضاد با عناصر برنجی بوده و باعث می شود تا عناصر برنجی برجسته تر دیده شوند. کاربرد متریال طبیعی در کنار سقف بتنی و کفپوش چوبی و دیوار های سفید، ترکیب متعادلی را در دکوراسیون خانه دوبلکس مدرن ایجاد کرده است. انتخاب مبلمان آبی تیره، سالن پذیرایی را به نقطه کانونی پروژه تبدیل کرده است. طبقه ی پایین به واسطه راه پله ی سفیدی که در کنج سالن قرار گرفته، به نیم طبقه ی بالایی متصل می شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، فضاهای عمومی چون فضای آشپزخانه، سالن پذیرایی و غذاخوری در طبقه ی پایین قرار گرفته و سایر بخش های خصوصی چون اتاق خواب مستر، اتاق خواب فرزندان وسرویس بهداشتی در بالا قرار گرفته اند. پنجره ی اتاق خواب مستر رو به چشم انداز شهر باز می شود. علاوه بر این اتاق خواب به تراس راه دارد. در این بخش شما می توانید یک سونا و جکوزی کوچکی را مشاهده نمایید. یک تراس دیگر در طبقه ی پایین وجود دارد. این بخش برای گذراندن اوقات فراغت اعضای خانواده در نظر گرفته شده است. کلیه تجهیزات و مبلمان داخلی به طور انحصاری برای این آپارتمان طراحی شده اند.

طراح این پروژه اشاره می کند که طراحی این آپارتمان این طور که به نظر می رسد، کار ساده ای نبود. با توجه به این که همه چیز در این واحد غیر استاندارد بود، راه حل های معمارانه ای که ارائه می دادند چالش های جدید را ایجاد می کرد. اما طراحان با به کار گرفتن خلاقیتشان، تمامی چالش های پیش رو را بر طرف ساخته و در مجموع فضایی هماهنگ را ایجاد نمودند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 349

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *