معماری ویلا مدرن با استفاده از متریال های بومی

معماری ویلا مدرن با استفاده از متریال های بومی

معماری ویلا مدرن با استفاده از متریال های بومی

مناظر اقیانوس و تجربه جنگلی اصیل با یکدیگر ادغام می‌ شوند تا پناهگاهی با طراحی معاصر ایجاد کنند که با مواد طبیعی محلی ساخته شده است. خط معمار در این مقاله به شرح و بررسی معماری و طراحی داخلی ویلای جنگلی می پردازد.

مفهوم

مشتریان بین المللی شرکت معماری و طراحی داخلی SaxeT، با هدف ایجاد نمونه ای از شیوه زندگی پایدارتر، با تمرکز بر رفاه از طریق ارتباط با طبیعت، به کاستاریکا رفتند. «آن ها خانه‌ ای می‌ خواستند که احساس کنند همیشه آنجا بوده، در آغوش سایبان و رقصیدن با جنگل».

از همان ابتدا، دیدگاه مشترک طراحان این بوده است که امکان ادغام معماری با جنگل های اطراف آن، حفظ تک تک درختان و افزودن به زیستگاه را بررسی کنند. در حالی که نمایی قاب شده از اقیانوس و غروب خورشید را نیز به تصویر می کشد. چارچوب طراحی مبتنی بر مجموعه ای از لحظات تفکر است که زبری طبیعت را با مزایای راحتی مدرن متعادل می کند.

از همان ابتدا، دیدگاه مشترک ما این بود که امکان ادغام معماری با جنگل های اطراف آن، حفظ تک تک درختان و افزودن به زیستگاه را بررسی کنیم. در حالی که نمایی قاب شده از اقیانوس و غروب خورشید را نیز به تصویر می کشد. چارچوب طراحی مبتنی بر مجموعه ای از لحظات تفکر است که زبری طبیعت را با مزایای راحتی مدرن متعادل می کند.

طراحی

 در داخل یک برف روی تاج یک تپه، یک پایه محکم و ساختار آکروباتیک کاشته‌ شده است تا بقیه خانه بتوانند بدون تکیه‌ گاه اضافی بر فراز جنگل شناور شوند. مناطق اصلی نشیمن و همچنین اتاق خواب اصلی در طبقه دوم قرار گرفتند، جایی که تجربه سایه بان جنگل با شدت بیشتری احساس می شود و همچنین در آنجا اقیانوس و غروب خورشید از طریق مناظر دقیق قاب گرفته شده است.

یک پله و گردشی که نه بیرون است و نه در داخل، ساکنان را تشویق می کند که همیشه با طبیعت در هنگام پرپیچ و خم شدن در خانه ارتباط برقرار کنند. ادغام Saxe Architecture با Saxe Interiors به تیم طراحی اجازه داده است تا در انتخاب دقیق مواد برای ایجاد حس یکپارچگی طراحی با الهام از طبیعت همکاری کنند.

چوب سوخته، چوب ساج، کاشی‌ های هیدرولیک دست‌ ساز، لامپ‌ های بافته شده و بسیاری موارد دیگر حسی از صنایع دستی محلی را در کل طرح به ارمغان می‌ آورند. این خانه با در نظر گرفتن دوام طراحی شده است زیرا نه تنها به عنوان خانه مشتری بلکه به عنوان یک ملک اجاره ای نیز خدمت می کند.

پایداری

اصول بیوکلیماتیک طراحی خانه را هدایت می کند. یک “چتر” سقف بسیار بزرگ به طور چشمگیری گسترش می یابد و کل فضای زندگی را در بر می گیرد و یک اکوسیستم بین سازه و جنگل ایجاد می کند.

در یک محیط گرمسیری، مانند این، طرح ها باید با باران های شدید در طول فصل سبز و گرمای شدید در فصل خشک سازگار شوند. آب برای آبیاری و استفاده مجدد جمع آوری و بازیافت می شود. پنل های خورشیدی بخشی از انرژی خانه را تولید می کنند و مواد به منظور مقاومت در برابر محیط گرمسیری بدون تعمیر و نگهداری مداوم خشن نگه داشته می شوند.

به طور کلی تکنیک‌ های قدیمی و محلی با فناوری ترکیب می‌ شوند تا یک طراحی پایدار ایجاد کنند که هم ریشه در گذشته دارد و هم به آینده نگاه می‌ کند.

ساخت و ساز

یک پایه پایه بتنی قوی در بالای تپه به طور نامتقارن ایجاد شد که به عناصر اصلی فولادی پیش ساخته اجازه می داد تا روی تپه و بالای جنگل به صورت کانتینری حرکت کنند. روش‌ های ساخت و ساز صنعتی قرض‌گرفته از طراحی سازه‌ ای مقاوم در برابر لرزه، از طریق قرار دادن دقیق مواد و روکش‌ها، دوباره ابداع شد تا حس گرمی در خانه ایجاد کند.

نتیجه ترکیب تکنیک‌ های ساختمانی معاصر، برای سرعت و دوام، با دانش محلی، بیانی منحصر به فرد از معماری را ایجاد می‌ کند که زیبایی‌ شناسی مدرن را با اثری محلی از بافت‌ ها و صنایع دستی پیوند می‌ دهد.

این به ما این امکان را داد که زبانی از معماری ایجاد کنیم که صادقانه باشد و منعکس کننده یک فرآیند متمایز واقعی از درک قابلیت های محلی در استانداردهای بین المللی باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری ویلا مدرن با استفاده از متریال های بومی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 473

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *