تغییر کاربری و طراحی داخلی سالن ورزشی

تغییر کاربری و طراحی داخلی سالن ورزشی

تغییر کاربری و طراحی داخلی سالن ورزشی

امروزه پیچیدگی و سرعت زندگی روزمره ما با افزایش ساعات کار و کاهش زمان آزاد، فضاهای ورزش جمعی را به سطح جدیدی از قهرمانی رسانده است. در این فضاها می توان تعاریف مبهم واقعی اوقات فراغت و بیکاری را رقم زد. این مقاله به شرح فضای داخلی باشگاه ورزشی کراس فیت می پردازد که با تغییر کاربری از کارخانه ی پوشاک متروک به فضای جدیدی و پر تحرک تغییر یافته است.

کراس فیت فضایی برای باز آفرینی و کارایی بیشتر

با سبک زندگی بی تحرک روز افزون، یک سری حرکات رایج مانند پریدن، دویدن یا چمباتمه زدن از زندگی روزمره ناپدید شده است. کراس فیت به دنبال باز آفرینی عملی این عادات قدیمی و کارایی بیشتر بین زمان صرف شده برای تمرین و سطح تناسب اندام است. در طول تمرین، همیشه تعادلی بین لحظات با شدت فیزیکی زیاد و لحظات استراحت و آرامش وجود دارد.

مورو کراس فیت، سالن بدنسازی که این کارخانه پوشاک خالی واقع در مرکز تاریخی گیمارش را اشغال کرده بود، خواستار مداخله ای تحت تأثیر دوگانگی بین میل، لزوماً کاربردی و منطقی برای آماده کردن فضایی برای تمرین و قصد فراهم کردن لحظات فراغت و بیکاری، برای کسانی که به طور منظم از این مکان دیدن می کنند بوده است.

محدودیت منابع و تعریف نیازهای جدید در تقسیم بندی داخلی

در این پروژه با محدودیت منابع، و نیاز به حفظ فضاهای رختکن موجود و رعایت محوطه اجباری نسوز نزدیک در ورودی، به نوعی فضاهای ساخته شده را برای طراح دیکته کرده است. بنابراین تصمیم بر آن شده تا فضای خالی باقیمانده بین حجم ها به دو سالن تمرین تبدیل شوند.

وسایل مورد نیاز جدید با توجه به منابع موجود و نیازهای جدید در این پروژه تعریف شده است. روی دیوارها، کاشی های سفید با کاشی های تیره جدید تکمیل شده اند. و به سازه بتنی موجود، گاهی اوقات بدون پوشش، لایه های رنگارنگ جدیدی اضافه شده است که همراه با سازه های فلزی جدید، تخته سه لا و پلی کربنات، با هدف ایجاد موانع جدید مورد نیاز و تعیین مکان های راحت برای خوردن، نوشیدن، آشپزی، نشستن، لباس پوشیدن و حمام کردن ایجاد شده اند.

هم نشینی مواد قدیمی و جدید در طراحی فضای داخلی باشگاه

دگرگونی این کارخانه‌ های خالی بایرو دو کوروس، سالن‌ های ورزشی گیماراس و سایر خدمات، ممکن است برای متراکم‌ کردن و معرفی تنوع در فضای داخلی زمین‌ ها، جایی که کارخانه‌ ها حفره‌ ای مخروبه‌ ای بر روی بافت شهری ایجاد کردند، مهم باشد.

از این نظر، هدف پروژه طراحی فضایی منعطف و پیوسته بود که در آن مواد جدید و قدیمی در کنار هم قرار می‌ گیرند و طیف وسیعی از فعالیت‌ های فیزیکی را در محیطی که هدف آن هم هیجان‌ انگیز و هم راحت است، امکان‌ پذیر می‌ سازد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه تغییر کاربری و طراحی داخلی سالن ورزشی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 125

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *