ترکیب آجر و بتن در معماری خانه ویلایی

ترکیب آجر و بتن در معماری خانه ویلایی

ترکیب آجر و بتن در معماری خانه ویلایی

پروژه ترکیب آجر و بتن در معماری خانه ویلایی به دنبال کشف معماری در یک زمین تپه‌ ای برای فضای باز و بی‌ حدود بوده است. این زمینه یک سایت محسور کننده با یک زمین کشاورزی ۱۰۰ هکتاری ارائه کرده است. برای بهترین دیدگاه، نقطه ای به مساحت یک هکتار با دقت انتخاب شده است – با پشت آب های سد مولشی در جلو و یک تپه در عقب. تلاش برای ایجاد محفظه‌ هایی در طبیعت با محو کردن مرزها در منظره ساخته شده، طراحی از میان فضاهایی می‌ پیچد که ایده حیاط‌ ها را دوباره تعریف می‌ کند. به عنوان مجموعه ای از فضاهای نامحدود درک می شود. یک دیوار آجری نمایان از میان سه واحد اصلی ساخته شده مستقل می پیچد: آلاچیق، کتابخانه و اتاق خواب.

مفهوم:

رابطه ساخته شده و باز متعارف:

فضاها با مرزهایشان تعریف می شوند. با عبور از محوطه، احساس قطعی «ورود» به دست می آید. بنابراین تبدیل شدن به یک تماشاگر برای “بیرون”.

درج سبز در فضای داخلی:

فضاهایی مانند خانه های حیاط دار به طور موثر طبیعت را به داخل محوطه می آورند. در این مورد، فضای باز داخل به عنوان یک ارتباط بین مناطق محفظه عمل می کند در حالی که یک موجودیت مجزا از منظره بیرونی است.

ساخته شده در باز:

خطوط Maale یک بوم خالی برای ما طراح بود تا ایده خود را در آن ترسیم کنیم. طرحی که مفهوم مرزها را رعایت نمی کند. (محصورهای درون طبیعت.)

ایجاد روابط در محیط اطراف:

سایت شامل یک غرفه، منطقه اصلی جشن، و یک اتاق خواب مرتفع و واحد کتابخانه است. قدم گذاشتن در این آخر هفته، خانه این است که از ایده مرسوم ما در مورد یک خانه خارج شویم. یک فضای UNBOUND به فرد امکان می دهد در فضاهای باز حرکت کند. یک دیوار آجری اکسپوز پیوسته، مانند نخی که شکل‌ های مستقل را می‌ بافد و در عین حال نماهایی از فضای باز بی‌حد و حصر را آشکار می‌ کند، به سمت راست از ورودی عبور می‌ کند.

طراحی:

حیاطی که به هم متصل می شود: با کاوش در فضای داخلی، هر واحد به طور جداگانه چشم انداز را به شیوه ای دراماتیک باز می کند در حالی که به طور همزمان دو طرف طرفین یکی را درگیر حیاطی می کنند که همه این توده ها را به هم متصل می کند.

خلوص در اکتشاف مواد:

وفادار ماندن به طبیعت عامل تعیین کننده کلیدی در پیگیری رویکرد ناب از طریق بیان مواد شد. سازه های کامپوزیتی (R.C.C در معرض، فولاد و شیشه، سنگ تراشی بازالت، دیوارهای آجری اکسپوز ایستاده) برای بررسی بیشتر این ایده ابداع شدند.

کاوش سازه:

موجودیت اصلی دال فضایی بدون تیر و بدون ستون به مساحت ۱۳۵.۲۸ متر مربع است. متر با برآمدگی سه متری از هر طرف که جلوه ای شناور می دهد. دال در امتداد برآمدگی به سمت بالا مخروطی می شود و سبکی بصری را به سازه می بخشد. یک “الگوی شورون” به عنوان یک عنصر اتصال در مواد کلیدی – داربست بتنی، کفپوش گرانیتی، یا مبلمان چوب ساج استفاده شد. بنابراین، مفهوم “ساختار جدا” در طبیعت با بیانی ناب و سادگی با سرسبزی عجیب گات های غربی ترکیب می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه ترکیب آجر و بتن در معماری خانه ویلایی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 322

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *