برترین طراحی ویلا

برترین طراحی ویلا

طراحی ویلا توسط گروه معماری آوگون

هنگامی که صحبت از یک ویلا و  یا طراحی و ساخت آن سخن به میان می آید، در ذهن ما تصویری از خانه ی بزرگ همراه با استخر درمیان یک باغ به دور از شهر و در دل طبیعت نقش می بندد. فضایی آرام، باز و دنجی که افراد را از استرس، تشویش کار و زندگی، آلودگی ها و گرفتاری های شهرنشینی دور می سازد و باعث می شود تا آن ها در بستری از طبیعت بکر و زیبا به احیای روح و روان خود بپردازند. بنابراین در سال های اخیر با توجه به توسعه شهرنشینی و ماشینی و صنعتی شدن زندگی، طراحی و ساخت ویلا نیز در اطراف کلان هایی چون تهران، تبریز، اصفهان و سایر شهر های کوچک و بزرگ افزایش یافته است و به عبارتی موضوع طراحی ویلا به یکی از موضوعات و مباحث پر چالش و بحث برانگیز در حوزه ی معماری و طراحی وداخلی تبدیل گشته است. همانطور که در بالا بدان اشاره نمودیم، ویلاها به طور معمول ساختمان هایی یک طبقه یا دو طبقه ای هستند که در میان یک باغ قرار می گیرند و  از تمامی ابعاد در معرض دید قرار گرفته اند. یا به عبارتی دیگر، برای تمامی ابعاد و وجوه طراحی شده است. عموما ویلا ها در مناطق خوش آب و هوای خارج از شهر ساخته می شوند.

با توجه به این که این نوع ساختمان ها بیرون از شهر بنا می گردند، محدودیت های بناهای داخل شهر را نخواهند داشت و ضوابط شهرداری نسبت به طراحی آن ها، سخت گیری ساختمان های شهری را نخواهد داشت و شما آزادنه تر می توانید در رابطه با نما و محوطه ی آن تصمیم گیری داشته باشید. اگر به ویلا ها ساخته شده در اطراف خود دقت داشته باشید، خواهید دید که هر یک از آن ها در طرح های مختلفی ساخته شده اند که در نوع خود بی نظیرند. این موضوع خود باعث شده تا هیچ کدام از ویلاهای ساخته شده شبیه به هم نباشند. داشتن یک ویلای خاص و ایده آل تنها به رویا پردازی شما محدود نمی شود، اگر قصد دارید ویلایی مطابق ایده آل های خود داشته باشید، باید با مجموعه ای از طراحان و معماران با تجربه و خلاقی در ارتباط باشید، زیرا اگر ایده های شما در قالب طرح به درستی پیاده نشود، در همان مرحله ایده ای در ذهن باقی خواهد ماند و شما به ویلای ایده آل خود هرگز دست نخواهید یافت. افزون بر طراح، اجرا و ساخت ویلا مضوعی است که اگر به درستی انجام نشود، شما رضایت کافی را از نتیجه نهایی نخواهید داشت. اما اگر این امر مهم و اساسی توسط تیمی متخصص و حرفه انجام گیرد، شما با رضایت کامل از نتیجه نهایی می توانید از تعطیلات خود درکتنار اعضای خانواده و دوستانتان در ویلای رویاییتان لذت ببرید. گروه معماری آوگون آماده ارائه خدمات در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی می باشد. یکی از تخصص های این مجموعه معماری و طراحی ویلا می باشد. این مجموعه در زمینه ی طراحی و دکوراسیون داخلی نیز موفق به کسب جوایز نیز بوده اند. تجربه، تخصص و خلاقیت گروه معماری آوگون در زمینه معماری و طراحی داخلی این اطمینان را به شما خواهد داد که در مدت زمان کوتاه در ویلای خاص، زیبا، کاربردی و منحصر به فرد خود ساکن خواهید شد. اگر شما نیز قصد دارید تا در یکی از مناطق خوش آب و هوای مورد نظر خود ویلایی رویایی داشته باشید، می توانید برای بهره مندی از برترین طراحی ویلا و مشاوره با کارشناسان و متخصصان گروه معماری آوگون تماس بگیرید:

شماره تماس آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی ویلای شما با گروه معماری آوگون

گروه معماری آوگون مجموعه ای از طراحان و متخصصان جوان است که سال هاست در حوزه های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت کرده اند و پروژه های متعددی از معماری و طراحی داخلی با کاربری های مختلف طراحی کرده است. این مجموعه در حوزه ی طراحی ویلا نیز نمونه های مختلفی را در سراسر ایران طراحی کرده و به اجرا در آورده اند. کارشناسان ما در این مجموعه در تمامی مراحل طراحی ویلا و ساخت تمامی سوالات، ابهامات و مشکلات پیش روی شما را پاسخ داده و رفع خواهند کرد.

متخصصین ما در مجموعه آوگون تمامی پیگیری های لازم را بر عهده خواهند داشت و به بهترین شکل ممکن هماهنگی های لازم با کاربران به عمل خواهد آمد و شما با آرامش خاطر می توانید به فعالیت های خود بپردازید.

شماره تماس آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی و ساخت ویلا یا خرید ویلا

برای داشتن یک ویلا دو راه اصلی پیش روی شما قرار می گیرد:  خرید ویلا، ساخت ویلا

یکی از ساده ترین، بی دردسر ترین و سریع ترین روش ها برای کسانی که زمان و حوصله طراحی و ساخت ویلا را ندارند، خرید ویلا نمی باشد. شما می توانید با جستجو در دفاتر مشاوره و خرید املاک منطقه ی مورد نظر خود، در مدت زمان کوتاهی ویلای مورد نظر خود را خریداری نمایید. این دفاتر همیشه ویلاهایی آماده برای فروش دارند. آن ها با در نظر گرفتن خواسته ها و انتظارات شما، نزدیک ترین ویلا با ایده آل های شما را معرفی خواهند کرد . شما نیز با مشاهده و بررسی انواع ویلاهای معرفی شده و مقایسه آن ها باهم، بهترین و با کیفیت ترین و همچنین مناسب ترین از نظر اقتصادی را خریداری خواهید کرد و در کمترین زمان ممکن ،ساکن ویلای خود خواهید شد. اما آیا این ویلا پاسخگوی نیازها و روح بلند پرواز شما خواهد بود یا نه؟ ممکن است تا حدودی شما از خرید ویلای خود رضایت داشته باشید، اما قطعا آن چیزی که شما و خانواده یتان در ذهن خود بسر داشتید نخواهد بود و مهم تر از همه کیفیت مطلوبی که شما انتظارش را داشتید، نداشته باشد. از این رو ما به شما توصیه می کنیم تا با کمی حوصله به خرج دادن، خودتان ویلای مورد نظر خود را طراحی کنید. برای این امر دلایل بسیاری و جود دارد که در ادامه به آنم ها اشراه خواهیم کرد.

چرا خودمان اقدام به ساخت ویلا کنیم؟

همانطور که در بالا بدان اشاره نمودیم، دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می شود با توجه به زمان بر بودن طراحی و ساخت ویلا شما تصمیم بگیرید که ویلای خود را خودتان بسازید. اولین و مهم ترین مزیتی که طراحی و ساخت ویلا دارد، این است که ویلا را با طرح دلخواهتان خواهید ساخت. دومین مورد از مزایای طراحی ویلا و ساخت آن این است که متریال و مصالحی که برای نما و طراحی داخلی آن به کار می رود با سلیقه ی خودتان انتخاب شده و مهم تر از همه کیفیت مطلوب را خواهد داشت. جذاب تر از تمامی موراد مطرح شده این است که شما با انرژی مضاعف و شوق اتمام و رسیدن به نتیجه، مرحله به مرحله از طراحی تا واقعی شدن ویلا و ساکن شدن در آن را مشاهده خواهید کرد. بدین ترتیب بعد از ساکن شدن، هنگام حضور در ویلایی که آرزویش را داشتید برای شما رضایت بخش، دلچسب و لذت بخش خواهد بود. شما بایستی برای رسیدن به این موضوع مهم با طراحانی حرفه ی و خلاقی در ارتباط باشید تا بتوانید به فراتر از آن چیزی که در ذهنتان دارید.

ویلای مدرن یا ویلای کلاسیک

با توجه به این که سبک های معماری متنوعی وجود دارد، شما گزینه های زیادی را پیش رو خواهید داشت و این امکان برای شما بوجود می آید که ویلای خود را با سبک دلخواه خود طراحی نمایید. سبک هایی چون کلاسیک، رومی، مدرن، روستیک، مینیمال و غیره. اما بهتر است بدانید که در میان انواع سبک های معماری، در ایران معماری و طراحی داخلی ویلا بیش تر با سبک های مدرن و کلاسیک مرسوم می باشد، زیرا این سبک ها با روحیه و ذائقه ی ایرانی سازگارتر می باشند. انتخاب این امر کاملا سلیقه ای بوده و تا حدودی هم به بودجه ای که شما برای طراحی و اجرا در نظرگرفته اید بستگی دارد؟ اکنون این سوال برایتان پیش می آید که بودجه ی شما چه نقشی می تواند در انتخاب سبک معماری ویلای شما داشته باشد؟ این سوال کاملا درست و بجاست. حال در ادامه ببینیم که بودجه ی شما چ نقشی می تواند داشته باشد. در ابتدا بهتر است خلاصه ای از تعریف این سبک ها داشته باشیم و بعد از آن نقش آن ها شرح دهیم.

سبک کلاسیک: یکی از انواع طراحی ویلاها، طراحی وبا سبک کلاسیک می باشد. این نوع ویلاها از همان دوران باستان توجه قشر مرفه را به خود جلب کرده بود. امروزه نیز چنین است. ویلاهای کلاسیک جزو ویلاهای مورد علاقه ی ثروتمندان است. از ویژگی های بارز ویلای کلاسیک، استفاده از سنگ های گران قیمت، جزئیات فراوان، کنده کاری های ظریف، استفاده از سر ستون و مجسمه های سنگ تراشی شده، نصب آب نماهای مجلل می باشد. این نوع ویلا برای کسانی که می خواهند ویلایی لوکس و خاص و گران قیمتی داشته باشند گزینه ی مناسبی می باشد. با توجه به این که متریال به کار رفته در نمای ویلای کلاسیک عمدتا سنگ گرانیت، مرمر و غیره می باشد، دستمزد های مرتبط با مصالح و آجری آن بالا می باشد.

سبک مدرن: همانطور که می دانید از ویژگی های بارز سبک مدرن می توان سطوح صاف و راست گوشه اشاره کرد. از دیگر خصوصیات اصلی این سبک، سادگی در طرح و متریال به کار رفته در آن می باشد. این نوع ویلاها به سبب سهولت اجرا و مصالح و متریال ارزان تری که در ساخت آن به کار رمی رود، امروزه در ساخت ویلاها بیش تر مورد استقبال معماران و کاربران قرار گرفته است. به دنبال این که اجرا این نماها آسان تر می باشد، هرینه های دستمزد اجرا و سایر جوانب آن نیز کمتر بوده و در نتیجه ویلاهای مدرن مقرون به صرفه تر از ویلاهای کلاسیک می باشند.

حال با بررسی ویژگی، بودجه، و سلیقه ی خود می توانید برترین طراحی ویلا مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اما باید در نظر داشته باشید که معماری و نمای ویلای شما نشان دهنده ی سلیقه و معرف شخصیت و هویت و کیفیت فضای داخلی ویلای شما نیز می باشد. علاوه بر این نمای ویلا بر زیبا تر به نظر رسیدن چشم انداز منطقه نقش مهمی را ایفا می کند. از این رو باید در انتخاب نوع طرح ویلای خود حساسیت بالایی به خرج دهید.

طراحی ودکوراسیون داخلی ویلا

به همان اندازه که نمای ویلای شما اهمیت دارد و معرف سلیقه ی شماست، به همان میزان طراحی و دکراسیون داخلی ویلای شما نیز اهمیت دارد. یکی از نکاتی که در طراحی داخلی ویلا باید بدان توجه داشته باشید انطباق طراحی و دکوراسیون داخلی با نمای ویلای شماست. بدین گونه اگر نمای ویلایتان مدرن است، برای فضای داخل ویلا نیز باید سبک مدرن طراحی نمایید. همانند معماری در طراحی داخلی ویلا نیز سبک های مدرن و کلاسیک طرفداران بیش تری دارد. در ادامه چندین نمونه از برترین طراحی ویلا با سبک های مدرن را آماده ساخته و به نمایش خواهیم گذاشت. شما هم می توانید از این نمونه ها برای طراحی ویلای خود الهام بگیرید.

 

نمونه برترین طراحی ویلا با گروه معماری آوگون

شما با مشاهده و مطالعه ی نمونه ی کارها با سبک کاری، کیفیت طرح ها و مهم تر از همه میزان تسلط، تجربه و خلاقیت طراحان از نزدیک آشنا خواهید شد و بدین گونه با اعتماد و اطمینان بیش تری نسبت به انتخاب طراحان خواهید پرداخت. بدین منظور نیز در ادامه مجموعه از تازه ترین و برترین طراحی ویلا با گروه معماری آوگون را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طراحی ویلای فرجام

طراحی ویلا رحمتی

با توجه به این که تمامی پروژه های طراحی ویلا توسط این مجموعه در این مطلب نمی گنجد، شما می توانید جهت مشاهده ی سایر پروژه های طراحی شده به وبسایت مراجعه نمایید و یا این که به صورت حضوری به آتلیه مراجعه نماید. در این صورت حتی می توانید روند کار، چالش های موجود در طرح و نتیجه نهایی را از مشاهده نمایید. برای ورود به سایت آوگون روی لینک زیر نمایید.

Avgoon.org

بررسی انواع برترین طراحی ویلا

برای این که برترین طراحی ویلا را انتخاب نمایید باید با انواع طراحی آن آشنایی داشته باشید. انواع طراحی ویلا به شرح زیر می باشد:

_ ویلای فلت یا یک طبقه

_ ویلای دوبلکس

_ ویلای تریبلکس

یک ویلا چه امکاناتی می تواند داشته باشد

ممکن است در حین ایده پردازی برای ویلای مورد نظر خود از خود این سوال را بپرسید که یک ویلا چ امکانات و تجهیزاتی را می تواند داشته باشد؟ اولین چیزی که در پاسخ به سوال می توان این است که انتظارات و اهداف شما از طراحی ویلا چیست؟ با توجه به اهداف و انتظارات شما از داشتن یک ویلا می توانید تجهیزات و امکات لازم را فراهم سازید. اما به طور معمول ویلای شما می تواند شامل بخش های زیر باشد:

استخر

آلاچیق

سالن ورزش

پارکینگ

سالن بازی برای کودکان

طراحی محوطه

هزینه های طراحی وساخت ویلا چقدر است

هزینه های ساخت و ساز از موضوعاتی مهم و قابل توجهی است که ذهن بسیاری از کارفرمایان را به خود مشغول می سازد. در رابطه با هزینه های ساخت و ساز ویلا باید بگوییم که در شرایط فعلی اقتصاد این هزینه ها نوسان داشته و نمی توان هزینه ای قطعی را برای شما مشخص کرد. این هزینه ها می تواند تحت تأثیر عوامل مختلف متغیر باشد. عوامل مهمی مثل متریال و مصالحی که در طراحی نما و طراحی داخلی به کار می برید، تعداد طبقات، متراژ بنای ویلا، دستمزد کارگران، شهری که در آن ویلا می سازید، سبک معماری و دکوراسیون داخلی و حتی سلیقه ی شما به طور مستقیم بر هزینه ی نهایی شما تأثیر گذارند. بدین ترتیب شما باید بتوانید بودجه خود را مدیریت سازید، زیرا با ایجاد کوچک ترین خطا ممکن است خسارات زیادی را برایتان به همراه آورد. بدین ترتیب بهتر است که شما این کار را به متخصصین این امر بسپارید. طراحان و معماران همیشه سعی می کنند مبنی بر بودجه ی کارفرما پروژه را مدیریت نمایند و در طراحی و اجرای آن همواره بودجه ی شما را مورد نظر قرار می دهند. از طرفی هم سعی بر این دارند تا طراحی و ساخت ویلای شما دارای بالاترین کیفیت مطلوب باشد. آن ها به واسطه ی ارتباطشان با تولید کننده ها به طور مسقیم و با قیمتی پایین تر از قیمت بازار مصالح و متریال مورد نیاز شما را خریداری می نمایند. از طرفی دیگر چون آن ها در مسائل فنی نسبت به شما آگاه تر یا به عبارتی با تجربه ترند، با خطاهای احتمالی که ممکن است شما با آن ها مواجه شوید، روبرو نخواهند شد و در نتیجه در مصرف بودجه شما صرفه جویی کرده اند. گروه معماری آوگون نیز در طراحی و اجرای پروژه هایش نیز همیشه بودجه کارفرمایانش را در نظر می گیرد و تلاشش بر این است که به کیفیت مطلوب با کمترین هزینه ها دست یابد. شما می توانید برای برآورد هزینه ها به طور تقریبی با متخصصان و کار شنان این مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه خط معمار مجموعه ای از جدید ترین و برترین طراحی ویلا در بخش های مختلف را برای کاربران گرامی اش آماده ساخته و ارائه خواهد داد. شما می توانید برای طراحی ویلا رویایی خود از این نمونه ها ایده بگیرید. با دیدن مجموعه تصاویر همراه ما باشید.

 

در این بخش از خط معمار به معرفی روش های رسیدن به برترین طراحی ویلا را مطرح کردیم. علاوه بر این نمونه هایی از برترین طراحی ویلا با سبک مدرن را به اشتراک گذاشت.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 257

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *