بتن در معماری بازسازی کتابخانه مدرن ولدون

بتن در معماری بازسازی کتابخانه مدرن ولدون

بتن در بازسازی معماری کتابخانه مدرن

معماری کتابخانه ولدون در ابتدا توسط جان اندروز در سال ۱۹۶۷ طراحی شده است. کتابخانه ولدون بیش از ۵۰ سال است که کتابخانه مرکزی دانشگاه غربی بوده است. با این حال، قبل از بازسازی، ساختمان بروتالیست دیدگاهی منسوخ از کتابخانه‌ های دانشگاهی را منعکس می‌ کرده: این ساختمان به‌ عنوان مخزن مجموعه‌ های چاپی با فضای مطالعه محدود، دسترسی کم به نور روز و هوای تازه، و کمبود مشخص برنامه‌ ها و فضاهایی طراحی شد.

پشتیبانی از یادگیری قرن ۲۱ وسترن و پرکینز و ویل با همکاری یکدیگر ولدون را به عنوان یک کتابخانه دانشگاهی مدرن – مکانی برای پشتیبانی از طیف متنوعی از فعالیت‌ ها، مجموعه‌ ها و کاربران – و امکان بورسیه‌ های بین‌ رشته‌ ای نوآورانه در نظر گرفته‌ اند. فاز اول دگرگونی ولدون معماری اصلی خود را جشن می‌گیرد و انواع محیط‌ های یادگیری پویا را معرفی می‌ کند، سلامت و رفاه کاربران را در اولویت قرار می‌ دهد، کاوش و کشف را ارتقا می‌ دهد، و عملکرد ساختمان را به شدت بهبود می‌ بخشد. در ادامه به بررسی معماری این پروژه معماری کتابخانه می پردازیم.

ارتباط میان فضاهای مختلف ساختمان

این طرح با اتصال مجدد سالن بزرگ به نیم طبقه ای که قبلاً محصور شده بود، مشترکات یادگیری پویا و روشن روز را فراهم می کند. فضاهای جدید برای مطالعه، معاشرت و ارتباط با جامعه، که با نمایشگاه و نمایش یکپارچه غنی شده است، از یادگیری قرن ۲۱ پشتیبانی می کند. کف‌ پوش‌ های جدید، نورپردازی‌ های مجسمه‌ سازی، آسیاب‌کاری‌ های بافتی، و اثاثیه‌ های متنوع، شخصیت بروتالیستی ساختمان را افزایش می‌ دهند و در عین حال فضا را سبک‌ تر، روشن‌ تر، سازگارتر و جذاب‌ تر می‌ کنند. تابلوهای جدید خوانایی را افزایش می دهد و در عین حال تصاویر فوق العاده ساختمان اصلی را به یاد می آورد و مسیریابی و ناوبری را به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه فضایی تبدیل می کند.

انتخاب پلان باز

این طراحی از طریق دسترسی بهتر به نور، بهبود کیفیت هوا، آکوستیک و فضای سبز، رفاه را تقویت می کند. فضاهای سلولی که نور روز را “خصوصی” می کردند با مناطق باز مطالعه و کار جایگزین شده اند. درمان های صوتی یکپارچه امکان همکاری بدون اختلال را فراهم می کند و کاشت جدید طبیعت را به قلب کتابخانه می آورد. طراحی به شدت از ساختار و ماژول های خدماتی موجود پیروی می کند. در هر دو منطقه دانشجویی و کارکنان، برنامه با پلان باز به سمت پنجره ها و پنجره های سقفی هدایت می شود و نور روز و مناظر را در صفحه طبقه عمیق کتابخانه به حداکثر می رساند. فضاهای سلولی به داخل کشیده می شوند و نور قرضی را از طریق پارتیشن های لعاب دریافت می کنند.

برابری، تنوع، و شمول این پروژه از آغاز طرح جامع از طریق برنامه‌ نویسی، طراحی دقیق، انتخاب مواد و تجهیز به پروژه شکل داد. در هر مرحله، وسترن و تیم طراحی گفتگوهای مفصلی را با دانشجویان، اساتید، کارکنان کتابخانه و مدافعان دسترسی انجام دادند و با بیش از ۲۵۰ ذینفع مشورت کردند تا اطمینان حاصل کنند که کتابخانه تغییر یافته از کل جامعه غربی استقبال خواهد کرد.

کنترل مصرف انرژی در بازسازی ساختمان

احیای ولدون میلیون ها تن انتشار کربن مرتبط با تخریب و ساخت و سازهای جدید را حذف می کند. در عوض، این به طور استراتژیک ولدون را برای ۵۰ سال خدمات بعدی خود با استراتژی های طرح های پایدار کلیدی از جمله: ایجاد انرژی که سیستم های HVAC موجود را جایگزین می کند، کیفیت هوا و آسایش حرارتی را افزایش می دهد و در عین حال مصرف کل می کند. انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش می‌ دهد. وسایل لوله کشی با راندمان بالا مصرف آب را بیش از ۴۰ درصد کاهش می دهد. یک ستون خدمات جدید در هسته ساختمان، که خدمات مکانیکی، الکتریکی و فناوری اطلاعات را ادغام می کند، برای نوسازی، رشد و سازگاری طولانی مدت در آینده طراحی شده است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر پروژه بتن در بازسازی معماری کتابخانه مدرن ولدون دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 86

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *