بازسازی و دکوراسیون منزل به سبک مدرن

دکوراسیون منزل

تصاویر دکوراسیونی داخلی آپارتمان با سبک مدرن

در این بخش خط معمار با معرفی یک پروژه از بازسازی دکوراسیون منزل با سبک مدرن همراه شما کاربران گرامی خواهد بود. این پروژه شامل بازسازی آپارتمانی با متراژ ۱۴۵ متر مربع است که در منطقه ی شمالی شهر تل آویو در اسرائیل قرار گرفته است. در طی بازسازی طراحان تصمیم به افزودن یک طبقه ی اضافی برای این واحد آپارتمان قدیمی گرفتند. تا پیش از این شهرداری منطقه اجازه افزودن طبقات را نمی داد، اما در سال های اخیر بافت قدیمی منطقه در حال بازسازی بود و این امکان به معماران داد تا بتوانند جهت افزایش فضای زندگی یک طبقه را به این آپارتمان بیفزایند.

طراحان جهت ایجاد فضایی ساده و در عین حال مدرن، تا حدودی تقسیم بندی سابق فضا که برای زندگی کنونی کاربران کاربردی و مناسب بود حفظ کردند و سایر فضا را نیز بر همین اساس طراحی کردند. طراحان می گویند که این بازسازی جهت افزایش رفاه کاربران صورت گرفت. آن ها می خواستند فضای کوچک زندگی خود را با توجه به تغییر نیازهای اعضای خانواده و عملکردهایشان تغییر دهند به طوری که این بازسازی پاسخگوی نیازهای آن ها در سال های آتی نیز باشد.

استفاده از چوب طبیعی، سیمان، موزاییک سیمانی و سایر اجزای چوبی در دکوراسیون منزل مدرن همگی در کنارهم فضایی خوشایند را ایجاد کرده است. نور به عنوان عنصری اصلی و مهم در این پروژه نقش داشت و از طریق پنجره ها و سقف نور ملایمی به فضای داخلی می تابید.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، طراحان قصد داشتن تا یک طبقه به این آپارتمان بیفزایند، اما جهت حفظ شخصیت اصلی بنا تیرهای بتنی اصلی را به همان حالت نگه داشتند. زیرا معماران اعتقاد داشتند که ساختمان های قدیمی اسرائیل دارای معماری هوشمندانه ای بودند و نیازی به تخریب آن ها در بازسازی نیست. آشپزخانه بخش پروژه در نظر گرفته شده و رو به فضای عمومی باز می شود. این بخش به واسطه وجود سقف کوتاه و فضای نشیمن کوچک از دید فضای عمومی پنهان می شود. به علاوه سیستم برق کاری و تهویه پروژه در طبقه ی دوم به واسطه ی جزئیات نجاری از دید پنهان شده اند.

راه پله ها نیز از جنس فلز خم شده می باشند و به کمک کابل های سیمی نگه داشته می شود. این کابل ها نقش نرده برای راه پله ایفا می کنند. نورپردازی در سراسر فضای خانه ساده بوه و موجب تابش نوری یکنواخت در این آپارتمان می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دکوراسیون منزل با سبک مدرن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 180

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *