بازسازی نمای ساختمان شیشه ای و تناسب فرم و محتوا

فرم و محتوا در نمای ساختمان شیشه ای

طراحی نما برای فروشگاه لباس

 

در فضاهای تجاری و فروشگاهی، ویترین فروشگاه ها بخشی از نمای ساختمان را تشکیل می دهند از این رو اهمیت نما در ساختمان فروشگاه ها، ارتباط مستقیم با دیده شدن آن به عنوان ویترین مغازه دارد. در طراحی نمای ساختمان های تجاری و فروشگاه ها به دلیل ارائه بخشی از فضای داخلی توسط ویترین مغاره استفاده از شیشه از متریال های اصلی می باشد.

در این مقاله در این رابطه و در ارتباط با نحوه طراحی و استفاده از این متریال، متناسب با موضوع کاربری ساختمان و همچنین در هارمونی با مکان قرار گیری ساختمان به معرفی و بررسی پروژه ای در این زمینه پرداخته می شود.

شرح و معرفی پروژه بازسازی نمای ساختمان شیشه ای

در قلب محله موزه، بین پلین موزه و پارک ووندل، نمایشی از طراحی هلندی در فروشگاه‌ های پوشاک P.C. Hooftstraat، میراث خلاقانه و ظرافت را به نمایش گذاشته است. طراحی UNStudio برای پروژه طراحی و بازسازی نمای ساختمان شیشه ای با استفاده از نشانه‌ هایی از موزه‌ های اطراف برای قاب‌ بندی هنر هلندی، با تجسم مجدد نمایش لباس‌ ها، زمینه را برای یک فروشگاه پرچم‌ دار منحصر به فرد و متمایز فراهم کرده است.

طراحی نمای این فروشگاه جشن منسوجات است، هم در شکل و هم از نظر عملکرد. سه پانل شیشه‌ ای منحنی از طبقات بالا به پایین جریان می‌ یابند که طرحی شبیه پارچه‌ های شفاف در حال جوشیدن است. این بازی با شیشه در طراحی نمای شیشه ای ، باعث ایجاد فضاهای باز در سطح چشم عابر پیاده می شود که جدیدترین طرح ها را به نمایش می گذارد.

در یک حرکت روان، مد و معماری گرد هم می آیند تا هنر و هندسه لباس های گران قیمت را نشان دهند و تجلیل کنند و هماهنگی بین زیبایی شناسی و عملکرد ایجاد کنند. همه اینها، در حالی که به طراحی اصلی تقسیم عمودی سه پنجره ای یک خانه شهری آمستردام وفادار است، جایی که در طبقات بالایی بالای بخش خرده فروشی، یک طراحی آپارتمان سفارشی معماری پیشرفته را در کل ساختمان حمل می کند. در حالی که UNStudio نما و فضای داخلی آپارتمان دو طبقه را بالاتر از فضای خرده فروشی طراحی کرده است، مستاجر مسئولیت تناسب داخلی فروشگاه را بر عهده خواهد داشت.

دو ویژگی اصلی زمین و طبقه اول را به هم متصل می کند: جعبه های شیشه ای که با آجرکاری احاطه شده اند. سه عنصر جعبه شیشه ای ساختاری هر کدام در کارخانه مونتاژ شده و در محل نصب می شوند. پانل های شیشه ای کم آهن آنیل شده لمینت شده بزرگ، هم منحنی و هم مستقیم، با سیلیکون ساختاری به پانل های شیشه ای مجاور با پروفیل های لبه فولادی ضد زنگ در بین آنها چسبانده می شوند، بنابراین یک جعبه شیشه ای را تشکیل می دهند. سپس هر جعبه شیشه ای برای محافظت و حمل و نقل به یک قاب فولادی مخفی متصل می شود، قبل از اینکه به عنوان یک واحد در محل نصب شود.

پس از نصب، یک لایه عایق صلب در بالای پانل GRC اضافه می شود. سپس ورقه های آجری به لایه عایق چسبانده می شوند. بین لغزش‌ های سطح همکف، یک نوار فلزی برای ایجاد تمایز جزئی از بقیه آجرکاری‌ ها و رفع نیازهای شهری معرفی شده است. درزهای سیلیکونی ۸ میلی‌متری بین پروفیل‌ های لبه‌ های فولادی ضد زنگ صیقلی و پانل‌ های شیشه‌ ای، هر گونه تلورانس در شیشه منحنی را که ممکن است در طول فرآیند تولید رخ دهد، اجازه می‌ دهد، در حالی که پروفیل فولادی لبه‌ های شیشه را در برابر آسیب محافظت می‌ کند و تغییر شکل هندسی را جذب می‌ کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه تناسب فرم و محتوا در بازسازی نمای ساختمان شیشه ای می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 235

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *