بازسازی منزل مسکونی Tweak[ed] ، مریم پوستی

بازسازی منزل مسکونی Tweak[ed]

بازسازی منزل مسکونی Tweak[ed]

معماری: استودیو معماری پوستی

معمار مسئول: مریم پوستی

متراژ: ۱۵۴ مترمربع

موقعیت: ایران، تهران

تیم طراحی: مهرنوش بابائی نیک

عکاس: استودیو دید

شرح پروژه بازسازی منزل مسکونی Tweak[ed] از زبان معمار

Tweak[ed] یک پروژه بازسازی برای یک واحد ۱۵۴ متر مربعی واقع در طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی در سعادت آباد، تهران، ایران است. آپارتمان ۲ خوابه از طریق اصلاح دیوارها، کف و سقف به یک فضای جدید پیکربندی شده تبدیل شده است. سازماندهی مجدد نظم فضایی از طریق تنظیم مجدد توالی تجربیات فضایی حاصل می شود.

چالش اصلی پروژه این بود که یک فضای اداری مورد نیاز مالک را به پلان موجود بچسباند و نقش چنین فضایی را به عنوان یک منطقه مشترک در خانه بررسی کند، بنابراین، دیوارهای اطراف اتاق خواب قبلی که قبلاً در اطراف اتاق خواب پیچیده شده بود. بالکنی که نور و منظره را از بقیه قسمت‌ های آپارتمان پنهان می‌ کند باید با قرار دادن یک فضای جدید برای یک دفتر کار اصلاح می‌ شد که سپس همراه با بالکن، گفتگوی پر جنب و جوش را با بقیه خانه به این معنا باز می‌ کرد.

نقش دفتر فقط داشتن یک اتاق برای دفتر کار نبود، بلکه ایجاد یک مبلمان چند منظوره بود که بر اساس آن با بقیه فضاهای مجاور ارتباط برقرار می کرد و همچنین عملکردهای مختلفی را در جرم خود جای می داد، توده حلقه ای که تغییر می کند. برای ایجاد یک پاکت چند منظوره توده در طول مسیر خود به یک دیوار معلق تبدیل می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر بازسازی منزل مسکونی Tweak[ed] دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 149

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *