بازسازی خانه ویلا Madalena / معمار  Gui Paoliello

خانه ویلا Madalena / معمار  Gui Paoliello

بازسازی و طراحی داخلی خانه ویلا

خانه ویلا Madalena / معمار  Gui Paoliello

شرح پروژه:

خانه ویلا Madalena، معماری  Gui Paoliello بازسازی یک اقامتگاه کوچک در ویلا Madalena،  در شهر سائوپائولو برزیل است. تقاضا برای ایجاد یک فضای استودیو / تمرین و یک خانه انفرادی برای زوجی بود که در سائوپائولو کار می‌کنند اما خارج از شهر زندگی می‌کنند. خانه معمولی دو طبقه در یک زمین باریک، یک ساختمان باریک بود که به یکی از دیوارهای مرزی و ۱.۵ متر دورتر از دیگری متصل بود. طراحی نوسازی تغییراتی را پیشنهاد کرده که به سیستم ساختاری خانه احترام می گذارد و برخی از عناصر اصلی آن را برجسته می کند. به نظر می رسد تلاش برای ایجاد چند اتاق عریض، روان و یکپارچه است.

حجم اصلی خانه ویلا Madalena، معماری  Gui Paoliello، سقف شیروانی و پله های چوبی قدیمی نگهداری و بازسازی شده است. به پله ها، یک سطح چوبی جدید برای پوشاندن فضای خالی زیر آن داده شده است و با رنگ سفید رنگ آمیزی شده اند. این عنصر به دلیل موقعیت مرکزی خود در خانه، فضای هر دو طبقه را به دو قسمت جلو و عقب تقسیم کرده است. دیوارهای طبقه همکف تخریب شده و فضاهای یکپارچه را تشکیل داده اند. و درهای شیشه ای بزرگ ارتباطات بصری را بین فضای داخلی و باغ در راهروی جانبی ایجاد کرده و نور و تهویه بیشتری را به خانه آورده است. در قسمت جلویی طبقه همکف، فضای یکپارچه آشپزخانه، غذاخوری و نشیمن به ورودی اصلی تبدیل شده.

آشپزخانه، که قبلاً در طبقه فوقانی قرار داشت، به فضایی تازه تبدیل شده که توسط میز و قفسه های فولادی ضد زنگ و کابینت های چوبی کم ارتفاع تشکیل شده است. در طراحی جدید خانه ویلا Madalena توسط  معمار Gui Paoliello  نیمه پشتی طبقه همسطح، قبل از یک رشته فضاهای کوچک، به یک اتاق تمرین سخاوتمندانه تبدیل شد که از طریق یک در کشویی به منطقه نشیمن/ غذاخوری متصل می شد. یک حجم عمودی کوچک جدید در انتهای راهرو جانبی برای نگهداری اتاق های هیدرولیک، مانند حمام ها در هر دو طبقه و یک مخزن شستشو در سطح زمین ساخته شده است.

در طبقه فوقانی، خرپاهای سقف و پوشش سقف بازیابی و در معرض دید قرار گرفتند. در قسمت پشتی این سطح، روی استودیو/ اتاق تمرین، یک اتاق پیشرو / تبدیل و به دنبال آن یک اتاق خواب وجود دارد. در قسمت جلویی،  نیم طبقه، یک اتاق کار کوچک، دهانه های جدیدی به سمت نمای خانه دریافت کرده است: درهای چوبی که بازیافت و دوباره تخصیص یافتند، فضای داخلی را با عرشه / سولاریوم جدید، بر روی فضای پارکینگ در کنار خیابان متصل کرده اند. هر دو، سولاریوم و دروازه ورودی، توسط لت هایی از مواد مصنوعی ساخته شده اند و نمای جلوی خانه را ایجاد کرده اند. خانه کوچک دارای تمام تجهیزات برای تولید انرژی خورشیدی مسئول گرمایش آب و برق است. و همچنین یک سیستم استفاده مجدد از آب باران، در مخازن عمودی که بطور محتاطانه در کنار دیوارها قرار گرفته است. بنابراین، خانه ویلا مادالنا را می توان عملاً خودکفا دانست.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر خانه ویلای Madalena دعوت می نماید.
پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره
تحریریه خط معمار
نگارنده: ماریه عطایی
شرکت معماری آوگون
منبع: www.archdaily.com
تعداد بازدید: 334

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *