انواع نمای ساختمان مسکونی ، معرفی ۴۲نمای مدرن

انواع نمای ساختمان مسکونی

انواع نمای ساختمان مسکونی ، معرفی ۴۲ نمای مدرن

آنچه در این بخش خط معمار قصد پرداختن به آن را دارد، معرفی انواع نمای مسکونی مدرن می باشد که در مجموعه ای ۴۲ تایی برای کاربران و معماران گرامی ارائه خواهد داد. در ابتدا تعریف نمای ساختمان می پردازیم. نمای ساختمان معمولا به بخش جلو و بیرونی از ساختمان می گویند که در معرض دید عموم قرار دارد. این یک بخش جدایی ناپذیر از ساختمان می باشد. طراحی نما امکان ایجاد شخصیت و منحصر به فرد بودن را برای یک ساختمان فراهم می آورد. نما های ساختمان در شکل ها و سایز های مختلفی باتوجه به نوع و سایز ساختمان ها طراحی می شوند. طراحی نما یک فرصتی را برای طراحان و معماران ایجاد می کند تا  تمام استعداد خود را در یک ساختمان به نمایش بگذارند. اگر چه نما معمولا با قدمت ساختمان و ساختمان های معتبر شناخته می شوند، اما نمای هر ساختمان می تواند یک نمای منحصر به فردی را ایجاد کند.

در ادامه این سوال برای ما پیش می آید که چرا طراحی نما اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که طراحی نمای ساختمان به این دلیل اهمیت دارد، زیرا فرصتی را برای تأکید بر طراحی ایجاد می کند. در بسیاری از ساختمان ها طرح های استانداردی مطابق با مقررات ساختاری تنظیم شده اند، اما هریک از آن ها فاقد شخصیت منحصر به فرد خود می باشند. این ها می تواند تأثیرات مخربی بر روی مکان هایی که در آن زندگی می کنیم داشته باشد. علاوه بر زیبایی شناسی، نمای ساختمان نقش مهمی در بهره برداری از انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با استفاده از نوآوری های جدید در متریال، ایده ها و طراحی، نمای یک ساختمان می تواند بسیاری از فرصت ها را برای ساختمان ها باز کند. از آنجا که ما به طور مداوم از ساختمانهایی که در آن زندگی می کنیم و در آن کار می کنیم تقاضا داریم که این فضاها دارای زیبایی باشند، طراحی نماهای ساختمان نیز اهمیت می یابد. طراحی نمای ساختمان در طرح ها و با استفاده از متریال های مختلف طراحی می شود. پوشش نمای ساختمان بی شک بارزترین و پیچیده ترین ویژگی در طراحی ساختمان می باشد. نما به طور قطع یک عنصر زیبا از ساختمان است ، اما نقشی که در کاهش مصرف انرژی ساختمان دارد، بهبود روشنایی طبیعی و ارائه بهتر جریان هوا در داخل ساختمان از طریق نمای مناسب مورد توجه می باشد.

در نهایت به این بخش می رسیم که چگونه بهترین گزینه را برای طراحی نمای ساختمان انتخاب کنیم. انتخاب نوع صحیح متریال ساختمان بسیار اهمیت دارد زیرا به طور قابل توجهی بر روشنایی سازه ها، گرمایش و تهویه مناسب ساختمان تأثیر مستقیمی داشته باشند. در حالی که فاکتورهای بسیاری وجود دارد که در نمای ساختمان نیاز به توجه دارد ، یکی از یکی از مهم ترین آن ها- انتخاب مواد مناسب است. همچنین برای انتخاب جنس نمای مناسب ساختمان باید طیف وسیعی از عوامل را در نظر بگیرید که عبارتند از: مقاومت در برابر آب- بهره وری انرژی- بافت و زیبایی شناسی- انطباق پذیری- سازگاربودن با محیط زیست- استقامت- و در نهایت هزینه آن می باشد. هنگام طراحی نمای ساختمان نمونه های متعددی وجود دارد که ممکن افراد را در تصمیم گیری مردد سازد. در ادامه به معرفی برخی از نمونه ها می پردازیم، این نمونه ها می تواند اطلاعاتی را به شما راجع به انواع متریال بدهد تا بتوانید بهترین نمونه را برای نمای ساختمان به کار ببرید:

نمای سنگی: 

نماهای سنگی یکی از گران ترین نوع متریال نمای ساختمان می باشد. سنگ ها در دو نوع طبیعی و ساختگی وجود دارند. این نوع روکش جلوه ای زیبا و طبیعی به نمای ساختمان می بخشد و نیز دارای استفامت بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی، گرمای شدید، رطوبت، آتش سوزی و حشرات دارد و مراقبت از آن به سادکی ممکن می باشد.

نمای فلزی:

این نوع متریال معمولا در ساختمان های مدرن به وفور دیده می شود. استیل و آلومینیوم رایج ترین نوع متریال فلزی برای نمای ساختمان ها می باشند. این گونه فلزات مقاوم در برابر آب می باشند. نگهداری از آن ها نیز به سادگی می باشد، سازگار با محیط و همچنین مقاوم در برابر آتش می باشند. همچنین اگر به درستی به کار نروند می توانند نتیجه منفی نیز داشته باشند.

نمای چوبی:

نماهای چوبی نیز یکی از متریال رایج مورد استفاده در نمای ساختمان می باشد. سطوح چوبی نما معمولا از جنس درختان سرو، کاج و بلوط به دست می آید. چوب گزینه ای مناسب برای محیط زیست می باشد و همچنین به عنوان عایق در برای سرما و گرما به کار می رود. اما وقتی به استقامت آن می رسیم، می بینیم که چوب از دسته متریالی از که نیاز به مراقبت بیش تری دارد و باید آن را در برابر موریانه ها محافظت کرد.

نمای خشتی:

نمای خشتی سازگار با محیط زیست و کاربردی در نمای ساختمان های مسکونی مدرن می باشد که باعث افزایش ارزش و جنبه طراحی سازه ساختمان می باشد. نماهای خشتی نه تنها از لحاظ بصری زیبا و جذاب هستند بلکه نسبت به سایر متریال نمای ساختمان از مزایای بسیاری نیز برخوردارند مانند استقامت، حداقل نگهداری،عایق بودن، ماندگاری طولانی و مقاومت در برابر آب و هوا می باشند. نمای خشتی به متریال منتخب معماران مدرن که قصد دارند اثری منحصر به فرد و سازگار با محیط زیست خود طراحی کنند، می باشد.

نما های Argemax:

  نماهای Argemax از پانل های فیبر کامپوزیت ساخته می شوند. این متریال  یک جایگزین خلاقانه برای مصالح نمای معاصر هستند. پانل Argemax در سایز های بزرگ موجود هستند که می توانند به راحتی به هر اندازه ای که مورد نیاز است تبدیل شوند و همچنین مجموعه ای از گزینه های طراحی نما را در اختیار طراحان قرار دهند. همچنین اینگونه نما ها مزایایی چون مقاومت در برابر آب، نصب آسان،  مقاومت در برابر آتش و نگهداری آسان می باشند.

خط معمار شما را در ادامه به دیدن تصاویر انواع نمای ساختمان مسکونی مدرن دعوت می نماید.

انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی انواع نمای ساختمان مسکونی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 2,424

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *