اعلام برندگان و مراسم اختتامیه مسابقه زیستا

مسابقه معماری زیستا

اعلام برندگان و مراسم اختتامیه مسابقه زیستا

پایان رقابت میان جوانان و کهنه کاران عرصه معماری در حل بحران‌های پس از زلزله

آیین اختتامیه مسابقه معماری زیستا با عنوان «راهکار‌های معمارانه برای عبور از بحران» برگزار شد و از خالقان طرح های برتر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه مسابقه زیستا (راهکار‌های معمارانه برای عبور از بحران)، مراسم و جشن اختتامیه این مسابقه با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، تعداد کثیری از معماران مستعد جوان و کهنه کار و هیات داوران، با تجلیل از خالقان معمار ۳ طرح برتر، بهداد حیدری کاوکانی به عنوان نفر اول، علیرضا مترقب جعفرپور به عنوان نفر دوم و حمیدرضا مجنونی، محمدحسن فروزان فر و نکیسا حائری به صورت مشترک به عنوان نفرات سوم این مسابقه به پایان رسید.

مسابقه معماری زیستا

طرح های معماران جوان در اختیار سازمان مدیریت بحران تهران قرار می گیرد

در حاشیه برگزاری این مراسم، کلیه ۸۶ طرح ارسالی به دبیرخانه مسابقه در معرض بازدید قرار گرفت و با همکاری دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد تمامی آنها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گیرد تا بتوانند از این استعدادهای ناب و نهفته ایرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی غیر قابل پیش بینی بهره گیری شود، چرا که در این طرح های کارآمد، معماران راه حل هایی برای ایجاد فضایی امن در برابر زلزله، کاهش آسیب های زلزله، ایجاد شرایط پس از بحران از جمله کاهش آسیب های مربوط به از بین رفتن راه های ارتباطی و امدادرسانی، امکان ریزش ویرانه ها، ترکیدگی لوله ها و حوادث بعد از زلزله و … را ارائه کرده اند.

صبوری، استفاده از توانایی ها، دانش و استعدادهای جوان،
رمز موفقیت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

محمود صداقت مدیرعامل شرکت ویستابست و عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی نیز در این مراسم گفت: وجه امتیاز شرکت های تولیدی و صنعتی موفق کشور، ایجاد بستر مناسب برای استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار تجربه بزرگان آن صنعت است، چرا که بروز بودن تکنولوژی و تجهیزات واحدهای تولیدی، همراهی دانش بروز قشر تحصیل کرده جوان را طلب می کند.

وی خواستار صبوری و مدیریت لازم از سوی مدیران واحدهای صنعتی کشور برای به فعلیت رساندن آموزه ها و فعالیت های قشر جوان تحصیل کرده و دانشگاهی در مسیر تولید و صنعت شد تا ضمن عمق بخشی به ارتباط صنعت و دانشگاه، شاهد توسعه اقتصادی روز افزون کشور باشیم.

مسابقه معماری زیستا

مدیرعامل ویستابست با بیان اینکه "کیفیت در خون ماست و وجدان کرده ایم"، تصریح کرد: چنانچه به دنبال کیفیت و افزایش آن هستیم، باید بگویم که دلیل این موضوع کسب بازار بیشتر نیست بلکه معتقد هستیم به موازات کار و فعالیتی که ایجاد کرده ایم، باید بتوانیم نگاهی هم به مسئولیت های اجتماعی با نگاه انسانی، اجتماعی و عاطفی داشته باشیم.

محمود صداقت

صداقت با تقاضا از مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی جدی طرح های معماران جوان کشور، تاکید کرد: از مسئولان، معماران و داوران مسابقه معماری زیستا نیز درخواست می کنم که موضوع "راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران" را رها نکنند و طرح های فعلی و جدید با کمک دیگر دست اندرکاران و کارگروهی در این خصوص به روز شود چراکه علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

شایان ذکر است دبیرخانه مسابقه معماری «زیستا» (راهکارهای معمارانه عبور از بحران) با اخذ مجوز از دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، بهمن سال گذشته در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله تهران با هدف جمع‌آوری راهکارهای معماران، برای تسهیل عبور از بحران‌های پس از زلزله با همت بخش خصوصی در شرکت تولیدی پروفیل یو‌پی‌وی‌سی ویستا بست تشکیل شد. در مدت ۲ ماه، تعداد ۸۶ طرح به صورت انفرادی یا گروهی از سراسر کشور دریافت و پس از داوری طرح ها، در جشن اختتامیه این مسابقه که ۵ مرداد ۱۳۹۷ در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد، ۴ طرح برتر و همچنین ۱۲ طرح شایسته تقدیر مسابقه اعلام و  با اهدای جوایز نقدی و تندیس، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

اسامی نفرات برتر مسابقه زیستا به شرح زیر است:

ردیف

نام

رتبه

۱

بهداد حیدری کاوکانی

اول

۲

علیرضا مترقب جعفرپور

دوم

۳

حمیدرضا مجنونی

سوم مشترک

۴

محمدحسن فروزان فر

سوم مشترک

۵

یاسمن حاج اسماعیلی

تقدیر + سکه

۶

صادق رشیدی فرد

تقدیر + سکه

۷

محمد پاسبان

تقدیر + سکه

۸

آرین امیریان

تقدیر + سکه

۹

سعید پرتوی

تقدیر + سکه

۱۰

معین کامبوزیا

تقدیر

۱۱

شهاب احمدی

تقدیر

۱۲

خشایار ژیان مهر

تقدیر

۱۳

محمدرضا ترابی

تقدیر

۱۴

بابک مستوفی صدری

تقدیر

۱۵

فائزه میرزایی

تقدیر

۱۶

امیرحسین حاجی زاده

تقدیر

 
مسابقه معماری زیستا مسابقه معماری زیستا مسابقه معماری زیستا مسابقه معماری زیستا مسابقه معماری زیستا مسابقه معماری زیستا
 

تحریریه خط معمار

دبیرخانه مسابقه معماری زیستا

تعداد بازدید: 1,004

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *