اعلام برندگان نخستین دوره جایزه ملی خانه

پوستر جایزه ملی خانه

هیئت داوران جایزه ملی خانه روز چهارشنبه بیست و نهم بهمن ماه با هدف بررسی آثار فینالیست جلسه‌ای تشکیل داد. در این جلسه خانم دکتر فاطمه کاتب، خانم دکتر مه تیام شهبازی، خانم مهندس یکتا آفرین(داور علی البدل)، خانم مهندس روشنک طهرانی، آقای مهندس علی خادم زاده، آقای مهندس محمد کانی سواران، آقای مهندس احسان مالکی(داور مدعو برگزارکننده) حضور داشتند. در این جلسه آقای مهندس ایمان امین لاری بدلیل مسافرت خارج از کشور و آقای دکتر امیر احسین اشعری بدلیل مسدود بودن جاده‌ها و خطرات مستتر حضور نداشتند.

این مرحله داوری، اخرین مرحله قضاوت و پس از یک مرحله داوری آنلاین تشکیل شد. در این مرحله، داوران به بررسی شانزده طرح فینالیست بصورت دقیق تر و عمیق تر پرداختند و پیرامون میزان ارتباط معنادار برندگان با معیارهای جایزه بحث نمودند. آرای نهایی داوران به شرح ذیل است:

در دسته بازسازی(renovation):

کد ۱۳۶ ، خانه آجری ارغوان از علیرضا منصوریان صرفاً بعنوان منتخب هیئت داوران معرفی می گردد. تأکید می گردد که هیچیک از آثار نتوانستند به معیارهای حداقلی مدنظر داوران برای مرحله فینال دست یابند تا بتوانند حائز رتبه نخست گردند.

کد ۱۳۶ ، خانه آجری ارغوان از علیرضا منصوریان

در دسته آپارتمان های زیر ۱۵۰ مترمربع:

کد ۱۲۳ ، خانه گالری آئینه از سحر بهشت آئین و امیر بهشت آئین، بعنوان برنده معرفی می گردد. تأکید می گردد که خلق این اثر، براساس خواست و درک کارفرما صورت گرفته است.

کد ۱۲۳ ، خانه گالری آئینه از سحر بهشت آئین و امیر بهشت آئین

در دسته ویلاهای زیر ۵۰۰ میلیون هزینه کرد(در حوزه طراحی داخلی):

کد ۱۱۳ ، خانه افرا از علیرضا اسفندیاری و هیلدا طهرانی بعنوان برنده معرفی می گردد.

کد ۱۱۳ ، خانه افرا از علیرضا اسفندیاری و هیلدا طهرانی

در دسته کانسپت و آثار اجرا نشده:

کد ۱۴۱ ، پروژه باکسهای معلق از مسعود عابدی مقدم صرفاً مورد تقدیر هیأت داوران قرار می گیرد. این تقدیر بدلیل خلاقیت معمار و تلاش او در یکپارچه سازی درون و بیرون در معماری است. فراموش نکنیم که هدف از این جایزه طراحی داخلی بوده است.

کد ۱۴۱ ، پروژه باکسهای معلق از مسعود عابدی مقدم

در دسته آپارتمان‌های زیر ۸۰ مترمربع:

پروژه کد ۱۲۵ ، خانه سفید نانسی از مهیار جمشیدی بعنوان برنده معرفی می گردد.

همچنین در این دسته داوران از پروژه کد ۱۲۲، خانه ای برای ماندن از سحر بهشت آئین و امیر بهشت آئین، به دلیل توجه ویژه معمار موضوع به مسئولیت های اجتماعی معمار تقدیر ویژه می می نمایند.

پروژه کد ۱۲۵ ، خانه سفید نانسی از مهیار جمشیدی

در دسته آپارتمان‌های بالای ۴۰۰ مترمربع:

کد ۱۲۶ ، ساختمان مسکونی کامرانیه از آرش مدنی بعنوان برنده معرفی می گردد.

کد ۱۲۶ ، ساختمان مسکونی کامرانیه از آرش مدنی

در دسته آپارتمانهای بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ متر:

کد ۱۳۱ برنده، پروژه رولکس از فرنوش چنگیزی بعنوان برنده معرفی می گردد.

کد ۱۳۱ برنده، پروژه رولکس از فرنوش چنگیزی

در دسته باغ و منظر هیچ یک از دو اثر فینالیست مورد توجه داوران و حائز رتبه اول نبودند. هیئت داوران از کلیه شرکت کنندگان در این جایزه تقدیر و تشکر به عمل می آورد و امید دارد با افزایش فرهنگ طراحی داخلی در ایران، این جایزه به بستری جهت رشد و معرفی استعدادهای این هنر تبدیل گردد. همچنین داوران برگزارکننده را مکلف به ارائه گزارش تحلیلی از کل جایزه و آثار ارسالی نموده است تا تصویری روشن و شفاف از وضعیت طراحی داخلی خانه در ایران به دست اهالی تحقیق ارائه شود.

تحریریه خط معمار

منبع: پایگاه خبری فضای نو

تعداد بازدید: 400

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *