آنچه باید در هنگام دکوراسیون مغازه سوپرمارکت بدان توجه کنیم!

دکوراسیون مغازه سوپرمارکت

آنچه باید در هنگام دکوراسیون مغازه سوپرمارکت بدان توجه کنیم!

سوپرمارکت و هایپرمارکت ها به عنوان مرکز محور مصرف عمومی در جامعه مدرن به حساب می آیند که در صورت داشتن فضای کافی با برنامه ریزی و اجرای مناسب، می توانند فضایی راحت و مطمئن برای خرید مواد غذایی و ملزومات مشتریان باشند. طرح یک فروشگاه یکی از استراتژی های کلیدی در موفقیت آن می باشد. بنابراین، تلاش و نیروی زیادی صرف می شود تا ویژگی های یک فروشگاه خوب ارائه داده شود. خرده فروشان معمولا سعی می کنند تا با استفاه از طرح ریزی محیط و قراردادن کالاها در جایگاه مناسب، برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتریان استفاده کنند. طراحی فضای فروشگاه به خرده فروشان کمک می کند تا درک کنند که از هر متراژ فضای خود به چه میزان می توانند کسب درآمد کنند. بنابراین آن ها با استفاده از این امکانات می توانند نقاط قوت و ضعف موجود در ترکیب کالاهای تجاری خود را به درستی ارزیابی کنند.

پیش بینی رفتار مصرف کننده

یکی از دلایل اهمیت طراحی داخلی مغازه و فروشگاه ها این است که جریان چیدمان فروشگاه نحوه خرید مشتریان را مشخص می کند. هر چه مشتری در یک فروشگاه در مدت زمان طولانی تری بماند، احتمال افزایش میزان خریدش نیز بیش تر می شود. پس باید فضای داخلی سوپر مارکت خود را به گونه ای طراحی کنید تا مشتریان زمان زیادی را در آن جا  بگذرانند. به عنوان مثال، برخی از فروشندگان مواد غذایی مانند تخم مرغ و شیر را که یکی از لوازم ضروری در مصرف روزانه افراد است را در انتهای مغازه قرار می دهند تا مشتری مجبور شود برای دسترسی به آن محصول، در میان سایر لوازم و قفسه ها حرکت کند.

انسجام در قرارگیری محصولات

طراحی فضای داخلی می تواند دسته بندی محصولات را در ارتباط با یکدیگر سازماندهی کند تا مشتریان اقلام مختلف مورد نظر خود را در یک مکان پیدا کنند. توانایی طرح برای نگه داشتن کالاهای مکمل یا مارکهای مشابه در نزدیکی یکدیگر،  بسیار مهم است به طوری که مشتری تمایل بیشتری برای خرید محصولات متصل به کالای مورد نظر خود داشته باشد.

نورپردازی

علاوه بر چیدمان و طراحی فضای داخلی سوپرمارکت ها یکی از مهم ترین مسائلی که طراحان باید در نظر داشته باشند، نورپردازی می باشد. به طوری که می توانیم بگوییم که نورپردازی در جهت افزایش فروش، به یک عنصر طراحی مهمی تبدیل شده است. این امر به خصوص در سوپرمارکت ها، می تواند محصولات را به گونه ای جذاب ارائه دهد. استفاده از لامپ های LED یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حل ها برای نورپردازی در سوپرمارکت ها می باشد.

در ادامه خط معمار نمونه هایی از دکوراسیون مغازه سوپرمارکت را برای کاربران گرامی آماده ساخته و ارائه خواهد داد، با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت دکوراسیون مغازه سوپرمارکت

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,570

۱ دیدگاه

  1. آرش گفت:

    ممنون عالی بود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *