آجر نسوز و بتن در معماری ویلای مدرن و فلت طراحی آرش مدنی

آجر نسوز و بتن در معماری ویلای مدرن و فلت

آجر نسوز و بتن در معماری ویلای مدرن و فلت

معماران: خانه طراحی آرش مدنی

معماران اصلی: آرش مدنی

طراحان داخلی: خانه طراحی آرش مدنی

مدیر پروژه: ایرج سامیاری

تیم طراحی: الهه عاشوری، ساحل تفتی

مهندسان سازه: ایرج سامیاری

عکاس: مسیح مستاجران

مساحت: ۵۱۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۳

موقعیت: سرخاب، ایران

آجر نسوز و بتن در معماری ویلای مدرن و فلت موضوعی است که در معرفی این پروژه بررسی می شود. اصول طراحی “ویلا گوشه” با دقت طراحی شده است تا فضاهای مشترکی برای جشن ها و گردهمایی ها ایجاد کند و در عین حال نیاز مالک به پناهگاه های خصوصی و حریم خصوصی را تامین کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ویلا حیاط پشت ساختمان است که از نمای اصلی و پارکینگ جدا شده است. این قرارگیری تضمین می کند که حیاط و مناطق خصوصی ویلا خلوت و در مرکز سازه باقی می مانند. در ادامه به ویژگی ها و جزئیات این پروژه می پردازیم.

طراحی فضایی آرام و مدرن

علاوه بر این، میل به فضایی آرام و دور از سالن اصلی پذیرایی و مهمانی منجر به ایجاد فضاهای خصوصی و اتاق خواب های خلوت تر در یک طبقه شده است. این فضاها توسط یک بالکن عمیق به هم متصل می شوند که امکان انجام فعالیت های مختلف را به طور همزمان فراهم می کند و باعث می شود ویلا در طول دوره های اشغال کمتر انرژی را بهینه کند و به کاهش مصرف انرژی کمک کند. شکل ویلا دارای خطوط شکسته و پاستیل های هندسی است که گوشه هایی را ایجاد می کند. این طراحی نه تنها امکان ایجاد بالکن های وسیع را فراهم می کند بلکه مناظر خیره کننده ای را نیز ارائه می دهد. خطوط شکسته همچنین به منظور ایجاد سایه در مناطقی که نور شدید خورشید را دریافت می کنند و آسایش حرارتی را تضمین می کند.

استفاده مناسب از محدودیت فضا

رسیدگی به نیاز اساسی مشتری به فضایی آرام و آرام جدا از سالن اصلی پذیرایی و مهمانی منجر به ایجاد فضاهای خصوصی و اتاق خواب های خلوت تر در یک طبقه به دلیل محدودیت های ساختمانی شد. بالکن عمیق به عنوان نقطه اتصال بین این فضاها معرفی شد. این ترتیب، فعالیت‌ های مختلف مانند مهمانی‌ ها و استراحت را به طور همزمان امکان‌ پذیر می‌ سازد، و در دوره‌ های اشغال کمتر، به فعالیت‌ های کارآمد انرژی کمک می‌ کند، بنابراین به کاهش مصرف انرژی کمک می‌ کند.

مصالح ساختمانی مورد استفاده به طور برجسته نمایش داده شده و در معرض دید قرار گرفته اند و زیبایی و غرور معماری پروژه را به نمایش می گذارند. تکنیک های ساخت و ساز هوشمند نیاز به مراحل تکمیل دقیق را از بین می برد، مصرف مواد و هزینه ها را کاهش می دهد و در نهایت از حفظ محیط زیست حمایت می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه آجر نسوز و بتن در معماری ویلای مدرن و فلت دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 608

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *