آجر قرمز در معماری ساختمان مسکونی

آجر قرمز در معماری ساختمان مسکونی

آجر قرمز در معماری ساختمان مسکونی

در طول سال‌ های جهانی‌ سازی و استاندارد سازی برای یافتن خانه‌ هایی برای ساکنان روز افزون، جنگل‌ هایی از ساختمان‌ های شبیه به هم ایجاد شده اند که انتظار داریم تنوع بسیار زیاد مانع، سازگاری و تسلیم شدن در برابر این سرنوشت یکنواخت شود. انتظار از یک خانه به جای ارتقای رفاه اجتماعی و درگیری تعاملی با اکوسیستم اطراف، یک نیاز چهار دیواری صرف است. معماری این قدرت را دارد که این تصور را تغییر دهد و به مردم نشان دهد که زندگی آنها با وجود موانع اقتصادی چگونه می تواند باشد. و هنگامی که مردم شروع به شناسایی با آن کنند، انتظار می رود همه پیشرفت های آینده مطابقت داشته باشند و آن زمان است که پایداری در هر جنبه شروع به شکوفایی خواهد کرد.

ایده آلی در سبک زندگی در معماری

“واحه سرخ” آزمایشی مشابه است که فضای باز کوچکی را در محله ای پر از مجتمع های مسکونی جشن می گیرد و سعی می کند یک ایده آل برای یک سبک زندگی جایگزین ایجاد کند. با درک شیوه های فعلی زندگی آن مردم، یک برنامه جایگزین ایجاد شده که شامل یک سالن اجتماعات چند منظوره، یک زمین بازی، یک کتابخانه، محل های نشستن، مسیرهای پیاده روی، یک آمفی تئاتر در فضای باز و یک معبد بود. با مساحت کل ۷۱۵ متر مربع، این تنها فضای باز باقی مانده پس از پروژه های ساخت و ساز انبوه است که اطراف را احاطه کرده اند. بنابراین، فلسفه طراحی بر حفظ فضای باز و ساختمان با حداقل ردپا متمرکز بوده است. بر این اساس، بخش عمده ای از پروژه پوشیده از سبزه ها و درختان است که آن را محصور کرده و از اطراف جدا می کند و در خود اکوسیستمی ایجاد می کند.

آجر محلی و مزیت اقتصادی در طراحی معماری مسکونی

در تلاش برای ساختن یک واحه، این پروژه قصد دارد با همسایگی خود تضاد داشته باشد و تطبیق پذیری و پتانسیل آجر محلی، همراه با مزیت اقتصادی آن را به نمایش بگذارد. این سازه قصد دارد به شدت با تطبیق پذیری آجر آزمایش کند و در سایتی ساخته شده است که کارگران محلی را درگیر می کند، بنابراین یک اقتصاد دایره ای را ترویج می کند. این پروژه به عنوان یک ترکیب یکپارچه از یک ماژول منفرد (آجر) گرد هم می‌ آید که در ترکیب‌ های متنوع بر اساس عملکردهای مختلف استفاده می‌ شود.

در فضاهای باز، آجر با کف، دیوارها و ازاره ها چین خورده و قالب می گیرد و تفاوت های ظریفی از نشیمنگاه، راهروها، گلدان ها و موارد دیگر ایجاد می کند. تنها نیاز حجمی محصور سالن اجتماعات به‌ عنوان سایه‌ بان یا آلاچیق در نظر گرفته می‌ شد و برای به حداقل رساندن تسلط آن بر سایر قسمت‌ ها، به پایین‌ تر در زمین کشیده می‌ شد. دیوارهای بلند آلاچیق با آجرکاری به ضخامت ۹ اینچ ساخته شده اند که دیوارهای آن منحنی است تا مرکز ثقل مورد نیاز را به دست آورد و استفاده از مصالح را به حداقل برساند. سپس این ها با جلیقه ها و دهانه های سنتی متخلخل می شوند تا منبع غیر فعال حرکت هوا حفظ شود.

استفاده از مواد اضافی

در تلاش برای تداوم اکولوژی، آجرکاری در درون خود زهکشی ایجاد می کند و آب باران را از سراسر فضا به یک مخزن ذخیره هدایت می کند. همچنین در داخل دیوارهای آلاچیق، کاشت‌ ها به منظور افزایش ارتباط آن با سبزه‌ های اطراف، مشخص شده است. مواد اضافی مورد نیاز در پروژه ها برای سقف، درها و مبلمان مستلزم استفاده از ضایعات فلزی زباله های ساختمانی مجاور بوده است. اکنون که به شکل کامل خود ایستاده اند، آجرهای رندر نشده به طور طبیعی هوا می شوند و با گذر زمان زندگی در اطراف آنها تغییر شکل می دهند. این پروژه سرای شور و نشاط در میان رخوت زندگی روزمره است. این فرار از واقعیت واحه ای در بیابان است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه آجر قرمز در معماری ساختمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

گارنده: ماریه عطایی

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 177

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *