۱۰ پروژه برتر طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹ در سایت Dezeen

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

۱۰ پروژه برتر طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹ در سایت Dezeen

سایت Dezeen نیز همانند سایت های دکوراسیون در پایان هر سال پروژه های برتر خود در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی و معماری را معرفی می کند. در این بخش خط معمار قصد دارد تا ۱۰ پروژه برتر طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹ در این سایت را برای شما کاربران گرامی به اشتراک بگذارد.

Rustic and homey restaurant Auburn opens on LA’s Melrose Avenue

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

در این پروژه کارفرما قصد داشته تا فضایی شبیه به خانه را برای مشتریان فراهم آورد. به این دلیل آشپزخانه در فضای غذاخوری قرار گرفته است و آشپزها در هنگام انجام کار به عنوان نقطه کانونی در رستوران قرار می گیرند. در داخل آشپزخانه یک کوره استیلی نیز به عنوان محور اصلی قرار داده شده است.

Dandelion Chocolate by Fumihiko Sano Studio, Kyoto, Japan

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

طراح در دکوراسیون این کافه رستوران قصد داشته تا چهره ای ازخانه های قدیمی در کیوتو در ژاپن را به نمایش بگذارد. بنابراین از چون درخت سرو که در ساخت خانه های قدیم در ژاپن رایج بوده، به عنوان عمده متریال به کار برده است.

Esora by Takenouchi Webb, River Valley, Singapore

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

این رستوران ژاپنی با سبکی مینیمال در یکی از شهرهای سنگاپور قرار گرفته است. ایده اصلی در این پروژه این بود که میزهای سرو غذا در اطراف میز سرآشپز جای گذاری شوند و میز سرآشپز به عنوان محور اصلی رستوران باشد.

Humble Pizza by Child Studio, London, England

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

این پروژه در لندن قرار گرفته و توسط دفتر معماری Child studio طراحی شده است. ایده اصلی به کار گیری رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی این رستوران بود که از کافه های کارگری دهه ۱۹۵۰ در لندن الهام گرفته است. این پروژه با هدف ایجاد نسخه معاصر این نوع کافه ها شکل گرفت. به غیر از کف کاشی سفید ، سطوح در سراسر غذاخوری پوشیده از پانل های چوبی با و رنگ صورتی است. همچنین از این مواد برای پوشاندن میزهای ناهار خوری مدور و میز خدماتی که در کنار ورودی قرار دارد، استفاده شده است.

Maku Poke Stop by WeWi, Cancun, Mexico

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

طراح در این پروژه توانسته با افزودن گیاهان طبیعی و همچنین مبلمان چوبی، فضای گرم و صمیمانه ای را با توجه به بافت بتنی اش در کف و دیوارها ایجاد کند.

Et Cetera by Jeonghwa Seo, Seoul, South Korea

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

یکی از مهم ترین جوانب در طراحی داخلی این پروژه، نمایش کیفیت خالص متریال به کار رفته در آن بود.

The Manzoni by Tom Dixon, Milan, Italy

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

این رستوران به طور انحصاری برای یکی از دفاتر اداری در لندن طراحی شده است. این رستوران همچنین دارای یک شوروم می باشد و مشتریان همزمان سرو غذا می توانند از محصولات موجود نیز خریداری کنند.

Under by Snøhetta, Båly, Norway

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

این پروژه با مساحت ۴۹۵ مترمربع جزو اولین رستوران های زیر آب در اروپا و بزرگ ترین آن ها در سطح جهان معرفی شده است. طراحی آن را استودیو Dnohetta انجام داده است. این رستوران در سواحل جنوبی نروژ قرار دارد. این رستوران به شکل یک لوله بتنی به طول ۳۴ متر می باشد که به داخل دریا می رود. دیوارهای این رستوران تا حدودی خمیده با ضخامتی یک متر و نیم هستند. این به دلیل ایجاد مقاومت در برابر نیروهای امواج آب می باشد. ایده اصلی این بود که طراحان قصد داشتند تا لوله ای بسازند که افراد را از سطح بالای دریا به زیر آب ببرند. بافت خشن بتن در بیرون رستوران باعث جذب جلبک ها به جداره بیرونی می شود. با گذشت زمان این دیوار به یک صخره مصنوعی تبدیل خواهد شد که به تصفیه آب کمک می کند و به محل زندگی موجودات دریایی تبدیل خواهد شد.

این رستوران دارای سه سطح است که شامل یک اتاق غذاخوری و رختکن ، لاین نوشیدنی ها و رستوران اصلی در طبقه پایین است. آنها توسط یک راه پله غول پیکر به یکدیگر متصل شده اند. نقطه کانونی رستوران پنجره اکریلیک پانوراما آن است که از هر سطح در داخل ساختمان قابل مشاهده است.

Willmott’s Ghost by Price Erickson, Seattle, USA

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

این رستوران در سیاتل قرار دارد. ایده اصلی طراحی داخلی پروژه متأثر از پوسته ی بیرونی آن است که به شکل کروی و از جنس شیشه می باشد. این رستوران به متراژ ۱۷۷ متر مربع و با ظرفیت ۵۰ نفری اش، به طور مستقل از خیابان در دید عموم قرار دارد.

طراحی داخلی رستوران سال ۲۰۱۹

این رستوران در کوپنهاکن قرار دارد. نام خود را از بنادر باستانی در تل آویو گرفته است و منویی ملهم از غذاهای خاورمیانه و مدیترانه ای را ارائه می دهد. نوع دکوراسیون و نورپردازی موجود در این پروژه یاد آور سبک مینیمالیسم می باشد.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Dezeen

تعداد بازدید: 853

۱ دیدگاه

  1. الناز گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *