کامپوزیت چوب پلاستیک چیست؟

کامپوزیت چوب پلاستیک چیست؟

کامپوزیت های چوب پلاستیک به محصولاتی گفته می شوند که از ترکیبات چوب، پلاستیک و مواد افزودنی خاص تشکیل شده است. چوب پلاست یک محصول سبز می باشد. پروفیل های چوب پلاست علاوه بر تنوع رنگ، استحکام و زیبایی چوب، قابلیت عایق بودن و نفوذناپذیری دربرابر رطوبت، قارچ و حشرات را داراست و درمقابل آتش مقاوم و کاملا قابل بازیافت می باشد.

 چوب پلاستیک به عنوان یک محصول با نگهداری کم وشاید بهتر است گفته شود بدون نیاز به نگهداری وهمچنین محصولی با دوام بالا سال هاست به بازار عرضه شده خرده فروشی چوب پلاست در دنیا روز به روز بیشتر شده است و اقبال خریداران به این محصول رشد چشمگیری داشته است.

استفاده از چوب پلاستیک بعنوان مصالح کف سازی،  درب، پنجره، نرده، نمای سایدینگ، چوب چشم انداز، قطعات داخلی ماشین و مبلمان شهری طیف وسیعی از کاربری را به این محصول سبز داده است. اکثر این محصولات خارج از منزل ودر فضای بیرونی استفاده می شوند و در نتیجه در معرض مستمر رطوبت، آفتاب، و هوا قرار دارند ودوام و مقاومت چوب پلاست در همه شرایط جوی آن را به محصولی بی بدیل با کاربری های ذکر شده تبدیل کرده است .

برای اولین بار فکر مخلوط کردن پلاستیک و چوب با یگدیگر محصولی را پدید آورد که امروزه به آن چوب پلاستیک می گوییم از تلفیق این دو محصول چوب پایداارتری ساخته شد  ودر نتیجه چوب پلاست بر خلاف چوب؛ مقاوم در برابر جذب رطوبت و پوسیدگی قارچی گردید. با این حال، پس از بیش از یک دهه از استفاده در معرض فضای باز، مسائل و مشکلاتی برای محصول اتفاق افتاد که این از دید کارشناسان فن پنهان نماند. پس از تولید محصولات نسل اول این مشکلات خود را نشان دادندو صنعت چوب پلاستیک آغاز به  حل مسائل مربوط به عملکرد از طریق بهبود فرمولاسیون با مواد افزودنی از جمله قارچ کش ها،نگهدارنده ها سعی در بهبود عملکرد بیشتر محصول نمود و این مهم به طور مداوم امروز در حال ارتقا می باشد.

کاربردهای چوب پلاست

کفپوش ( فضای باز) ، کفپوش چوبی و چیده مان پیرامون استخر، حمام ، سونا و جکوزی و

پوشش دیوار

نمای ساختمان ، درب های ورودی ساختمان و پارکینگ ، پلکان ، سقف کاذب

پوشش سقف و بام ، داکت و ناودان

تراس ، حیاط خلوت ، بالکن و نرده

فنس ، پارتیشن ، پرده و کرکره

آلاچیق ، پرگولا ، پلاژ ، پناهگاه های ساحلی ، پارکینگ خودرو ، سایه بان و رواق

میز و نیمکت ، چراغ های باغچه و پارک ، سطل زباله و سایر مبلمان شهری

گلدان های باغچه و پارک و فلاورباکس

تابلوهای راهنمایی و رانندگی / تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات ادارات و مدارس

در کفپوش های چوب پلاستیک بعد از گذشت چند سال می توان طراوت را نخستین را به محصول بازگرداند . بدین منظور باید در ابتدا محصول را کاملا با آب فراوان شسته تا هیچ جسم خارجی روی محصول قرار نداشته باشد ، سپس با استفاده از یک دستگاه ساب ( با سمباده های بسیار درشت ) روی آن را در یک حرکت ممتد و طولی ساب می زنیم ، هرگز نباید حرکت دستگاه به شکل چرخشی صورت پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت دکسان در ارتباط باشید.

www.decksun.com

 

تحریریه خط معمار

منبع: شرکت دکسان

تعداد بازدید: 708

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *