نمای دایره ای در معماری کلینیک دندانپزشکی

نمای دایره ای در معماری کلینیک دندانپزشکی

نمای دایره ای در معماری کلینیک دندانپزشکی

 

نمای دایره ای در معماری کلینیک دندانپزشکی این پروژه علاوه بر زیبایی و جلب توجه عابران ارتباطی میان فضای داخلی و خارجی کلینیک ایجاد کرده است. که در یک اتاق دیافانی کاملا مربعی -۱۵×۱۵ متر- با چهار ستون مرکزی، این پروژه ساختار کلینیک آینده را در سه نوار برنامه‌ ای با نسبت‌ های بسیار مشابه پیشنهاد می‌ کند:

منطقه انتظار:

اولین گروه عمومی ترین گروه است که قابل دسترسی است و اساساً شامل پذیرایی و یک اتاق انتظار بزرگ است. این همه فضای سخاوتمندانه پذیرایی و انتظار از طریق دایره های بزرگی که نما را تشکیل می دهند، مناظر خود را به سمت یک میدان بیرونی باز می کند. پذیرایی که در یک مبلمان دایره ای شکل سازماندهی شده است، به مرکز این فضای اول تبدیل می شود و عملکرد آن از آن کنترل می شود. بعد از پذیرایی، یک دفتر اداری کوچک و یک اتاق استراحت کوچک وجود دارد.

فضای دندانپزشکی:

صمیمی ترین و محافظت شده ترین قسمت کلینیک نوار بالینی مناسبی است که در کنار نمای پشتی رو به بلوار ظاهر می شود. این فضای مراقبت از دندان از یک باتری از پنج کابینت تشکیل شده است که به صورت بصری به یکدیگر متصل شده اند. در این باند نیز یک دسترسی ثانویه برای استفاده انحصاری پرسنل ظاهر قرارد داده شده است.

ناحیه سرور:

در نهایت، بین برون‌ گراترین و درون‌ گراترین فضای یک نوار میانی پدیدار می‌ شود که به صورت فیلتر عمل می کند و تمام کاربردهای درست را شامل می‌ شود. این باند خدمتکار توسط اتاق استریلیزاسیون انجام می شود که عملکرد مطب های دندانپزشکی در اطراف آن جابجا می شود. در این باند همچنین آزمایشگاه، موتورخانه، اتاق کارکنان، کمد لباس، مطب پزشک و سرویس های بهداشتی بیماران قرار دارد.

سه ماده:

سه ایده مادی این فضا را با فضای مداوم – ارتفاع ثابت ۲.۷۰ متر – رسمی می کند:

  • ایده دستیابی به حداکثر شفافیت از طریق استفاده از “شیشه”؛
  • این ایده که تنها قطعاتی که گشاد به نظر می رسند، سه جعبه هستند که نوار میانی را تشکیل می دهند و مانند جعبه های فلزی از “آلومینیوم” شکل می گیرند.
  • این تصور که تمام صفحه زمین یک ماده واحد و پیوسته و گرم انسان است «چوب» – که بالاخره لمینت خوبی است -. و بقیه، سفید.

لوگوی شهری:

ایده نما کلینیک این بوده که قطعه ای از لوگوی کلینیک گرفته شود و آن را در مقیاس شهر گسترش دهند. بنابراین نمای جدید متکی به تصویر شرکتی است که قبلاً تثبیت شده بوده و اکنون اندازه صحنه شهری را به دست آورده است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نمای دایره ای در معماری کلینیک دندانپزشکی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 94

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *