۱۰ پروژه معماری موزه و اماکن فرهنگی ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom

موزه های معروف جهان از نظر معماری

۱۰ پروژه موزه های معروف جهان از نظر معماری ۲۰۱۹ از دیدگاه Designboom

در بخش هایی که گذشت خط معمار پروژه های برتر معرفی شده در سایت Designboom را برای شما به اشتراک گذاشت. در این بخش نیز قصد دارد تا نمونه های برتر موزه های معروف جهان از نظر معماری از دیدگاه Designboom را به اشتراک بگذارد.

national museum of qatar by jean nouvel

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این پروژه شامل معماری موزه ملی قطر می باشد. این موزه فرصت های آموزشی متنوعی را برای ملت قطر فراهم می آورد و همچنین چشم انداز فرهنگی کشور را در عرصه جهانی پیش می برد. در طراحی موزه مجسمه مانند، طراح از یک سازه طبیعی که به نام گل رز بیابان معروف است، تأثیر گرفت. از یک حیاط متمرکز در این مجموعه از گالری ها به عنوان فضای جمع آوری برای رویدادهای فرهنگی در فضای باز استفاده می شود. در قسمت بیرونی، بتن ماسه ای رنگ نمای موزه، با محیط بیابانی هماهنگ است. در داخل، ساختار بیانی صفحات در هم تنیده ادامه می یابد، و باعث ایجاد یک خوشه پراکنده از حجم نامنظم می شود.

musée cantonal des beaux-arts de lausanne by barozzi veiga

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این پروژه شامل معماری یک موزه بزرگ در سوئیس می باشد که در اکتبر ۲۰۱۹ افتتاح گردید. این پروژه که موزه هنرهای زیبا می باشد، یک حجم یکپارچه طولی بود که به موازات خطوط ریلی راه آهن در حاشیه جنوبی اجرا شد. با توجه به شرایط صنعتی سابق سایت، ساختمان دارای نمایی با بافت آجری و هندسه دقیق می باشد. علاوه بر این، این طرح بخشی از سالن اصلی قطار را حفظ کرده و از آن به عنوان بخش مهمی از پروژه استفاده می کند. این موزه در سه طبقه به همراه طبقه همکف که حاوی کارکردهای اجتماعی است فعالیت می کند: سالن غذاخوری، سالن کتابفروشی، سالن اجتماعات، و گالری موقت برای هنرهای معاصر. نمای شمالی که رو به میدان عمومی شهر قرار دارد از باله های عمودی پوشیده شده تا از ورود نور مستقیم به ساختمان جلوگیری کند.

the binhai science museum by bernard tschumi

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این پروژه که یک موزه می باشد با مساحت ۳۳۰۰۰ مترمربع در شمال شرقی چین قرار گرفته است. ساختمان موزه آثار باستانی از گذشته صنعتی tianjin را از طریق فناوری معاصر در مقیاس بزرگ، از جمله موشک هایی برای تحقیقات فضایی به نمایش می گذارد. مرکز کانونی این نمایشگاه، لابی بزرگ یا مخروطی است که تقریباً دو برابر موزه گوگنهایم نیویورک است. این مخروط بیکران دسترسی به کلیه قسمت های عمومی سایت را فراهم می کند و به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا از طریق سالن های نمایشگاهی بزرگ که در هر انتهای ساختمان قرار دارند، دسترسی یابند. پیکربندی مخروط ها نه تنها تضمین می کند که فضاهای گالری، نور طبیعی را دریافت می کنند، بلکه باعث کاهش بار انرژی لازم برای نور مصنوعی نیز می شوند.

‘the twist’ by bjarke ingels group at kistefos sculpture park

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این پروژه شامل معماری یک ساختمان منحصر به فرد است که دو رودخانه جنگلی را در Kistefos بزرگ ترین پارک اروپای شمالی را بهم متصل ساخته است. این پروژه بخشی موزه، بخشی پل و بخشی مجسمه می باشد. این ساختار نه تنها بازدیدکنندگان را از یک رودخانه به سمت رودخانه دیگر هدایت می کند، بلکه میزبان یک برنامه بین المللی نمایشگاه هنر معاصر نیز می باشد.

david chipperfield architects completes berlin’s james simon galerie

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این ساختار امکانات خدماتی را برای بازدید کنندگان موزه و همچنین فضای نمایشگاه موقت و سالن اجتماعات با حدود ۳۰۰ صندلی فراهم می کند. این ساختمان به عنوان یکی از مهمترین حامیان این شهر نامگذاری شده است که مجموعه های هنری و یافته های حفاری خود را در موزه های دولت برلین در ابتدای قرن بیستم وقف کرد. متریال به کار رفته در پروژه سنگ طبیعی و سنگ های تراش خورده بودند.

herzog & de meuron’s ‘tai kwun’ transformation in hong kong

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این مجموعه بزرگ هنری در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ به اتمام رسید. در بازسازی پروژه دوساختمان جدید طراحی شدند. ساختمان JC Modern یک ساختمان گالری با فضای هنری معاصر است، در حالی که JC Cube یک سالن اجتماعات برای اجرای هنرها، نمایش فیلم ها و رویدادهای آموزشی می باشد. نمای هردو ساختمان از سیستم  قالب گیری با آلومینیوم می باشد که از نظر مقیاس و نسبت، سنگ تراشی تاریخی سایت را ارجاع می دهد.

jishou art museum in china by atelier FCJZ

 

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این پروژه یک ساختمان موزه هنری است که در مرکز شهر  jishou در چین قرار دارد. این موزه بر عرض پل روی رودخانه قرار گرفته است. فضاهای تکمیلی مانند سالن ورودی ، دفتر اداری ، فروشگاه در دو طرف پل در انتهای موزه واقع شده است. عابران پیاده و بازدیدکنندگان می توانند از هر دو طرف رودخانه وارد موزه شوند.

odunpazari modern museum in turkey by kengo kuma

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این ساختمان ، که به عنوان مجموعه ای از حجم های چوبی انباشته به نظر می رسد، به نمای خیابان و تاریخ محله آن به عنوان یک بازار تجارت چوب پاسخ می دهد. ایده اصلی پروژه استفاده از معماری برای ایجاد پیوند میان هنر و مردم بود. طراحان به شدت از تاریخ، فرهنگ، مردم و همچنین چشم انداز خیابان Odunpazari الهام گرفته اند و همچنین قصد داشتند تا این ساختمان در بسیاری از سطوح ظنین انداز شود. این موزه در بیش از سه طبقه تقسیم شده است، از فضای نمایشگاهی بزرگتر در سطح زمین که ریتم و مقیاس منظره شهر اطراف را نشان می دهد، شروع می شود و با اتاق های کوچکتر در سطح بالایی که برای آثار هنری در مقیاس کوچکتر طراحی شده است، ادامه می یابد.

jining art museum in china by ryue nishizawa

موزه های معروف جهان از نظر معماری

این پروژه شامل یک موزه هنری می باشد که در شهر Jining قرار گرفته است. ساختمان موزه که بخشی از یک طرح بزرگ تر می باشد، در کنار یک دریاچه واقع شده و توسط درختان و بافت گیاهی منطقه احاطه شده است. برای ادغام موزه در این زمینه، معماران طراحی یک ساختمان یک طبقه با سقف بزرگ با فرم ارگانیک را پیشنهاد کردند.

‘the shed’ by DS+R in collaboration with rockwell group

موزه های معروف جهان از نظر معماریاین پروژه شامل دو طبقه می باشد که مجموعه ای از گالری ها، سالن تئاتر با ظرفیت ۵۰۰ نفر، سالن های چند منظوره برای اجراهای بزرگ، اینستالیشن ها و سایر موارد است. همچنین دارای یک فضای تمرین، آزمایشگاه برای هنرمندان بومی در طبقه بالا می باشند. این مرکز هنری جدید که کمیسیون، توسعه و نمایشگاه آثار اصلی و فرعی از هنر برای تمامی مخاطبان را به نمایش می گذارد، با پیش نمایش جهانی “موسیقی متن فیلم آمریکا” برای عموم افتتاح می شود.

در این بخش به معرفی موزه های معروف جهان از نظر معماری در سال ۲۰۱۹ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 9,399

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *