معماری و طراحی داخلی ویلا، خانه ای برای یک معمار + پلان

طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی

معماری و طراحی داخلی ویلا، خانه ای برای یک معمار –

Robert Puksand معمار و طراح استرالیایی و مالک دفتر معماری Gray Puksand در شهر ملبورن، اخیرا معماری ویلایی برای خود و خانواده اش را به سرانجام رسانیده است که در این بخش قصد داریم نگاهی به نمای این ساختمان ویلایی و همچنین طراحی داخلی آن بیاندازیم.

این ویلا در محدوده ی شهر ملبورن واقع شده است. اگر به حجم ساختمان نگاهی بیاندازید، یک کنسول بزرگ روی طبقه ی همکف مشاهده می نمایید. همینطور نمای شیشه ای را مشاهده خواهید نمود که سعی بر این بوده است که حداکثر دید به محوطه ویلا را در اختیار قرار دهد.

در فضای ورودی ساختمان، یک رمپ کار شده است که به فضای پارکینگ می رود. در بخش زیرزمین ساختمان یک باشگاه بدنسازی خانگی و انبار قرار دارد. در کنار رمپ، یک مسیر راهرو وجود دارد که به سمت ورودی ساختمان می رود. این مسیر راهرو، بوسیله ی پنل های شیشه ای از محوطه ی ویلا و استخر جدا شده است. از طرف دیگر این مسیر پیاده رو بوسیله ورق های MDF مخصوص فضای باز از رمپ کناری جدا شده است.

طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی

در طبقه ی اول، فضای نشیمن قرار دارد. این فضا به روی محوطه ویلا باز می شود و توسط نمای شیشه ای با فریم سیاه، از محوطه ویلایی جدا شده است. از طرف دیگر فضای نشیمن در طبقه اول با آشپزخانه و فضای ناهارخوری مجاورت دارد. به عبارت دیگر، فضاهای عمومی در طبقه اول ویلا قرار دارند که امر بسیار معمول ای است. فضاهای خصوصی نظیر اتاق خواب نیز در طبقه دوم قرار دارد.

طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی

طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می نمایید، فضای آشپزخانه با دو رنگ شاخص طراحی شده اند. یک جزیره آشپزخانه به رنگ نارنجی که با کابینت های مشکی رنگ، ترکیب شده اند. یخچال و سایر تجهیزات آشپزخانه، نیز به رنگ مشکی، با کابینت ترکیب شده است.

طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی

هوم آفیس (دفتر کار خانگی) و فضای مطالعه کوچک

طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی طراحی نمای ویلا،طراحی ساختمان ویلایی،معماری ساختمان ویلایی پلان ویلا دو طبقه

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Contemporist

تعداد بازدید: 5,635

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *