معماری ویلای آویکو ، استودیو معماری تجربه فضا

معماری ویلای آویکو

معماری ویلای آویکو

معماری: استودیو معماری تجربه فضا

معماران مسئول: مجید رودگرپور، عاطفه امینی

موقعیت: ایران، میانکی

ناظر عالیه و مشاور اجرا: مجید رودگرپور، عاطفه امینی

سازه: علی سیدی

مکانیک: معین بیگلریان

عکاس: استودیو دید

سال: ۱۴۰۳

شرح پروژه از زبان معمار

و به دلیل ارتباط نزدیک بین فضاهای داخلی و حیاط و همچنین تناسبات در مقیاس انسانی مناسب برای کسانی که در باغ هستند مورد توجه مالک آن بود. این دو ویژگی مهم ترین عوامل در طراحی ساختمان جدید بودند. با توجه به جهت‌گیری جنوبی سایت، فضاهای اصلی در ضلع جنوبی قرار گرفتند تا با حیاط ارتباط برقرار کنند.

معماری ویلای آویکو از دو حجم مستطیل شکل تشکیل شده است که به صورت پلکانی به صورت پلکانی در آمده اند به طوری که با مشاهده از حیاط، طبقه اول از طبقه همکف عقب نشینی می کند. با توجه به محدودیت ارتفاعی ساختمان‌ها در این شهرک، ارتفاع بیشتری در ضلع شمالی ساختمان که رو به کوچه است در نظر گرفته شد تا فضای شهری را از فضای داخلی جدا کند. با ورود به ساختمان و عبور از لابی، یک سری پله ها سطح کف را در قسمت نشیمن پایین می آورند و ارتفاع بیشتری را فراهم می کنند و ارتباط نزدیک تری بین فضای داخلی و حیاط ایجاد می کنند.

این طراحی ویلا فضای نشیمن را به همان سطح حیاط و ایوان می رساند. در ضلع جنوبی ویلا، تراس های بزرگی طراحی شده است که چشم اندازی از رشته کوه البرز را ارائه می دهد. نرده های شیشه ای مرز بین تراس و محیط طبیعی را محو می کند. جکوزی، واقع در تراس، با عناصر بتنی و فضای سبز سرسبز از ساختمان های مجاور پنهان شده است.

در فضای داخلی طبقه اول، فضاها به گونه ای چیده شده اند که از نسیم خنک کوهستانی که به سمت دریا می گذرد، تهویه متقاطع طبیعی را در سراسر سطح ایجاد می کند. طراحی بر این جریان هوا تأکید دارد و دارای یک نورگیر برای خروج گرما و تهویه و همچنین پنل های خورشیدی روی پشت بام است. این سیستم های غیرفعال به راحتی حرارتی و بهره وری انرژی در داخل ویلا کمک می کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری ویلای آویکو دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 135

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *