معماری و دکوراسیون داخلی خانه دوقلو در سیدنی

معماری و دکوراسیون خانه دوقلو

معماری و دکوراسیون داخلی خانه دوقلو در سیدنی

استودیو طراحی Saville Issacs به معماری و دکوراسیون داخلی خانه دوقلو در سیدنی پرداخته است. این پروژه در نگاه اول شبیه به یک خانه واحد به نظر می رسد، ولی در اصل دو خانه می باشد. خانه دوقلو که در اصل دو خانه مجزا می باشند، همچنین دارای طراحی خاص و منحصر به فرد خود می باشند.

در واکنش نسبت به قرار گیری محدوده نامنظم سایت و تفاوت های زمینه ای، این خانه ها در قالب های مختلف، حجم ها و متریال متفاوت به تکمیل یک دیگر می پردازند. ارتفاع، حجم و بافت به به گونه ای برای پاسخ به ساختمان های مجاور تعدیل می شوند که عین حال از دیدگاه های ساختمان های پشت آن محفوظ می شوند. هر دو خانه روی یک پایه ای سنگی در خیابان اصلی قرار گرفته اند که قابلیت دسترسی به وسیله ی نقلیه ( در گاراژ قدیمی) و ایجاد یک ورودی ( در محل راهروی قدیمی) دارد.

ساختمان شماره یک

خانه شماره یک دارای نمای آجری با پنجره های متعدد می باشد، در حالی که خانه دوم یک قاب بتنی مستطیل شکل با جعبه فولادی سیاه است. ورق های فولادی، لبه های بالکن را برای مقابله با توده های سنگ تراشی احاطه کرده و برای محافظت از خیابان ها به عنوان موانع عمل می کنند. خانه دوم روبه خیابان اصلی قرار دارد در فضای داخلی دارای یک راه پله مارپیچی می باشد که طراحی منحصر به فرد آن نگاه مخاطب را به خود جلب می کند.کارفرما از طراحان می خواست تا دو ساختمان مجزا با چهار اتاق خواب، یک پارکینگ در سایت کوچک ساختمان طراحی کنند که به عنوان محل سکونتشان باشد و ساختمان شماره دوم را برای فروش در نظر بگیرند.

ساختمان شماره دو

در ساختمان دوم، هنگام ورود به آن با یک درب شیشه ای مواجه می شویم. در فضای داخلی راه پله ماپیچی افراد را به طرف فضای عمومی اصلی ساختمان هدایت می کند.فضای عمومی دارای پلان باز می باشد و شامل سالن نشیمن، و آشپزخانه است که نور طبیعی از طریق بالکن در طول روز این بخش را روشن می سازد. کابینت ها آشپزخانه و دیواره های چوبی تیره در سالن نشیمن در تضاد با کف و دیواره های روشن می باشند. در بخش سرویس بهداشتی ما دوباره شاهد بازی رنگ های تیره و روشن هستیم، همچنین کاشی های خاکستری نیز به تکمیل این فضای با سبک دکوراسیون مدرن و مینمیمال می پردازند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو معماری و دکوراسیون خانه دوقلو

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 1,941

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *