معماری ویلایی مدرن در سیدنی

معماری ویلای مدرن

معماری ویلایی مدرن در سیدنی

این ویلای مدرن در فاصله چند قدمی ساحل در منطقه tamarama قرار دارد. استودیو Modscape  معماری و طراحی داخلی این پروژه را برعهده داشت. یکی از خواسته های کارفرما در جهت هماهنگی با شیوه زندگی آن ها این بود که میان فضای درون و بیرونی ارتباط ایجاد شود و نور طبیعی در طول روز در فضای داخلی حضور داشته باشد. فضاهای متفاوت نشیمن دارای کارکرد های مختلف برای اعضای خانواده دارد.

یکپارچه سازی بصری و نظارت میان فضای آشپزخانه، نشیمن، غذاخوری، اتاق مطالعه و فضای بیرونی، یک محیط انحصاری برای ساکنین ایجاد کرده است. از آنجا که این ویلا به ساحل دسترسی آسان دارد کارفرما از ساختن استخر صرف نظر کرده است. در عوض حیاط خلوت به عنوان مصداق فضای نشیمن داخلی قرار دارد که از بیرون ساختمان از ورای دیواره  شیشه ای قابل مشاهده است. در طبقه بالا ۵ اتاق خواب و ۲ سرویس بهداشتی دیده می شود.

برای دسترسی به نور در فصل زمستان و کنترل ورود شدید نور در تابستان طراح از نوارهای چوبی بر روی پنجره ها در نمای ساختمان استفاده کرده است. این سیستم خود علاوه بر کنترل ورود نور به فضای داخلی به سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز کمک می کند. استفاده از پالت رنگی روشن در فضای داخلی در تضاد با متریال تیره رنگ در طراحی نما می باشد.

معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن معماری ویلای مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Architizer

تعداد بازدید: 3,203

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *