معماری هتل ویلایی به سبک مینیمال

معماری هتل ویلایی به سبک مینیمال

معماری هتل ویلایی به سبک مینیمال

هتل میوو بر بالای کوهی در شهرستان سوئیچانگ، شهر لیشوی چین واقع شده است. این شهر سرشار از تپه ها و مخازن چای است و نام آن از چشمه های آب گرم گرفته شده است. این یک استراحتگاه محبوب برای گردشگران برای گذراندن تعطیلات خود در آن است. خط معمار در ادامه این مقاله به معماری هتل میوو می پردازد.

 

نام “Mi Wo” امیدوار است که این هتل بتواند فضای یک خانه را داشته باشد و مهمانان از دور بیاید تا از این مناظر زیبا لذت ببرند. با توجه به محیط جغرافیایی منحصر به فرد هتل که توسط کوه احاطه شده است، طراح از رنگ سفید بر روی ساختمان استفاده کرده است.

لانه درختی سفید در میان جنگل

مانند یک لانه درختی مایل به سفید، که مرز بین روشنایی و تاریکی در جنگل را به تصویر می کشد و منظره ای منحصر به فرد را در کوه ایجاد می کند. از دور، هتل از میان درختان، جدا از شلوغی و شلوغی شهر، مانند لانه ای پنهان از درختان سفید، به صورت کمرنگ دیده می شود.

در جلوی ساختمان، حیاط بیرونی به صورت دایره ای ارائه شده است که گویی کل طبیعت و مهمانان را در بر می گیرد و اولین حس تشریفاتی را به فضا می بخشد. آب از طریق سیستم آب داخلی به سمت ورودی جریان می یابد و به جریان آب اجازه می دهد تا به کل فضا ادامه یابد و جریان زندگی و زمان را پنهان کند.

در اطراف ورودی ناگهان چشم ها باز می شود و حیاط بسیار باز ظاهر می شود. دیوار را برای ایجاد خطی غنی برپا می کند و مراسم دوم را به فضا اضافه می کند. لایه های پله وضعیت درختان را نشان می دهد که به سمت بالا رشد می کنند و حس نظم را در نور و سایه به ارمغان می آورند.

زیبایی چند بعدی ساختمان

ساختار ساختمان یک خط مینیمالیستی و قدرتمند ترسیم می کند و تمیز ترین و شفاف ترین حالت طبیعت را ارائه می دهد. در برابر آبی آسمان، حواس سرشار از لذتی افراطی است. هر طرف ساختمان حالت زیبایی متفاوتی را ارائه می دهد و سبک زندگی چند بعدی در اینجا آشکار می شود.

سفید نه تنها یک رنگ بلکه یک احساس عمیق است. استخر بی‌ نهایت و آسمان آبی با یکدیگر گفتگو می‌ کنند و صحنه‌ ای از وحدت آب و آسمان را درست مانند دریاچه‌ ای روحانی در فضا می‌ سازند.

استخر به عنوان واسطه ای عمل می کند که داخل و خارج را به هم متصل می کند و همزیستی فضا از طریق حجم باز بیشتر تأکید می شود که اجازه می دهد نور به فضای زیر زمینی نفوذ کند. نور خورشید از طریق امواج جاری آب به فضای زیر زمینی می تابد و لایه ای از رنگ زنده به فضا اضافه می کند.

طراحی داخلی هتل میوو

طراح با ورود به فضای داخلی، حس سوم تشریفات را از طریق دیوار مرمری ایجاد می کند تا فضای پذیرایی و استراحتگاه را متمایز کند. از این طریق فضاهای مختلف درای استقلال شده اند. محوطه استراحت پوشیده شده توسط ستون هایی که به بالا متصل شده اند احاطه شده است و ساختار منحنی سطح بالایی شکل را طوری می پوشاند که گویی وارد یک جنگل می شود.

شیشه های کف تا سقف، نمایی از منظره سرسبز بیرون را ارائه می دهند و مرز بین فضای داخلی و شهر را محو می کنند. یک سرسره چرخان به فضای رویداد زیر زمینی منتهی می شود که تعاملی و سرگرم کننده است.

قسمت های مختلف فضای داخلی هتل

Miwo در مجموع هفت اتاق مهمان دارد که در میان آنها سه اتاق در طبقه سوم به شکل اتاق های مستقل هستند که تجربه ای دوست داشتنی را برای یک خانواده به ارمغان می آورد.

استخر غار مانندی به اتاق مهمان اضافه شده است که می توانید به مناظر دور دست باغ چای نگاه کنید و لذت کوهستان را تجربه کنید. به جزیره هوای انزوا می دهد. مجموعه رویاها در اینجا قرار دارد. به امید اینکه زمان دیگری در اینجا باشد تا مهمانان از راه دور تجربه جدیدی داشته باشند.

انتخاب جهت پنجره ملاحظات محیطی را به اتاق مهمان اضافه می کند و موقعیت عالی را برای مشاهده طلوع و غروب خورشید فراهم می کند. تا آنجا که چشم کار می کند، چشم انداز با بیرون و درون مرتبط است و به کل بدن و ذهن اجازه می دهد تا در کوه ادغام شود.

جمع بندی نهایی

ساختار فضایی مینیمالیستی یک حالت درمانی طبیعی از زندگی ایجاد می کند و زیبایی در همه جا اتفاق می افتد. دنیای سفید ناب. طراح این پروژه معتقد است: بگذار مردم خیالشان را راحت کنند. فقط پر از آسمان و فضای سبز، و شعر زندگی را در طبیعت حس کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر پروژه معماری هتل ویلایی به سبک مینیمال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 438

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *