معماری و طرح ویلای آرش، استودیو کامبیز اسکندرتبار

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

معماری: استودیو کامبیز اسکندرتبار

معمار مسئول: کامبیز اسکندرتبار

تیم طراحی: علیرضا اسفندیاری، هیلدا تهرانی

موقعیت: ایران، نوشهر

مساحت: ۴۵۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۸

عکاس: استودیو دید

شرح پروژه

در این بخش خط معمار قصد دارد تا یک نمونه طرح ویلا را به کاربران گرامی اش معرفی کند. پروژه ی حاضر شامل یک مجتمع مسکونی می باشد که در نزدیکی دریای خزر در روستای ونوش در نوشهر قرار گرفته است. کارفرمایان به زمینی با سه وجه نیاز داشتند که چشم انداز طبقه ی اول آن رو به دریا باشد. با توجه به این موضوع نیاز به ساخت یک ساختمان دو طبقه ایجاد می شد تا چشم اندازی رو به دریا داشته باشد و فضای داخلی آن از نسیم و هوای مطبوع بیش ترین بهره را ببرد.

جداسازی فضاها به گونه ای انجام شد که بخش های خصوصی در راستای کوچه پشتی قرار گرفت و بخش های عمومی نیز با تمرکز بر چشم انداز دریا و حیاط جلوی آن واقع شد. در مرحله ی بعدی، عرصه های با فضاهای ارتباطی از یکدیگر جدا گشته تا نور لازم به فضای داخلی برسد و همچنین رطوبت هوا جهت تنفس بهتر کاربران به اندازه کافی کاهش یابد.

بهره مندی از دو عامل کلیدی مورد استفاده در معماری قدیم این منطقه باعث غنی سازی پروژه می شود. عامل اول استفاده از حجم و پلان متداول در منطقه و دوم استفاده از پله های عمودی در نمای ساختمان بود. بنابراین ساختار پروژه که از پیشینه ی معماری در این منطقه برخوردار بود، به طراحان کمک کرد تا نظم و چیدمان بهتری میان سایت و زمین ایجاد کنند. همچنین راه پله های در معرض (اکسپوز) میان حیاط پایینی و حیاط فوقانی ارتباط برقرار کرده تا بتوانند بیش ترین میزان نفوذپذیری و دعوت کنندگی را ایجاد کنند. تعارض میان دو شکل در راستای محور عمودی و افقی، تضاد با مفهومی را با فرم سفید ایجاد می کند که به طور واضح برای کاربران قابل درک می باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر نمونه طرح ویلا آرش خط معمار راهمراهی کنید.

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

نمونه طرح ویلا

نمونه طرح ویلا

طراحی ویلای آرش

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,048

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *