معماری عمارت کاشمر ، گروه مهندسی هِره

معماری عمارت کاشمر

معماری عمارت کاشمر

معماری: گروه مهندسی هِره

معمار مسئول: کاوه علی یون

موقعیت: ایران، تهران

مساحت زمین: ۲۰۰ مترمربع

عکاس: محمدحسن اتفاق

سال ساخت پروژه: ۱۳۹۹

در این بخش از خط معمار با معرفی پروژه ی معماری عمارت کاشمر همراه شما کاربران عزیز و گرامی هستیم. ساختمان مسکونی کاشمر بر سطح زمینی به متراژ ۲۰۰ مترمربع در محله ی ولنجک منطقه ی یک تهران واقع شده است.  این پروژه نمونه ای از چگونگی طراحی ساختمان با جزئیات، بدون در نظر گرفتن ابعاد آن است.

ساختمانی با الگوی طراحی ایرانی

ساختمان حاضر دارای چهار طبقه مسکونی و یک طبقه همکف که در خود، لابی ساختمان و چهار پارکینگ را جای داده است. در بخش زیر زمین انباری ها قرار گرفته است. همچنین دارای یک حیاط با اتاق کوچک سرگرمی در کنار آن می باشد. هر یک از واحد ها دارای متراژ ۱۲۵ مترمربع می باشند که از ضلع شمالی رو به چشم انداز کوه های شمالی و از ضلع جنوبی به چشم انداز شهر به واسطه ی پنجره های بزرگ مشرف هستند. ساختمان مسکونی کاشمر دارای الگوی طراحی ایرانی می باشد.

طراحی نما با استفاده از آجر

استفاده از آجر در کنار سنگ گرانیت فیروزه ای و فریم فلزی به رنگ زیتونی تیره و کاربرد چوب در سایه بان پنجره ها، یک حس گرمی و تمی رنگی و شرقی را برای ساختمان ایجاد کرده است. این ساختمان دارای ظاهری صمیمانه و استقبال کننده می باشد. چالش اساسی در روند طراحی این نما ، راه پله ای در نما بود که باعث اختلال بینایی می شد. با جدا ساختن راه پله به عنوان یک عنصر عمودی از قسمت اصلی به طرز زیبایی صورت گرفت، باعث از بین رفتن اختلال موجود در نما شد.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری عمارت کاشمر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: herreh.ir

تعداد بازدید: 3,159

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *