معماری ساختمان ویلای آجری میان ریج

معماری ساختمان ویلای آجری میان ریج

معماری ساختمان ویلای آجری میان ریج

معماران: EZ Studio

معمار اصلی: پدرام ایزدی

تیم طراحی: فروغ حداد

مهندسی : ر.سعادت

مشاور فضای سبز: گودرزی

سرپرست: پدرام ایزدی

عکاس: علی گرجیان

متراژ :۱۵۰ متر مربع

سال:۲۰۲۱

موقعیت: قهدریجان، ایران

کلمات ریشه دار می شوند، درست مثل درختان. خط ریشه و معماری همان کلمه است. درخت، به عنوان کودک در حال رشد و معماری مرز زندگی است. زندگی بین درون و بیرون. هر عنصر اصطلاحی است که وقتی با دیگران ترکیب می شود، جمله ای از فضا ایجاد می کند. این بنیان و اساس مقاله ای است که در این بخش قصد داریم آن را برایتان معرفی کنیم. معماری ساختمان ویلایی که متریال اصلی نما و فضای داخلی آن آجر می باشد.

ویلایی برای خانواده

این ویلا در میان یک باغ باریک اما مرفه در قلب زمین های کشاورزی مستقر شده است، برای یک خانواده سه نفره که همیشه در حال جمع شدن هستند. یک کودک دوازده ساله، اوج داستان و روحیه سرکش او، همراه با آموزش مداوم او برای تبدیل شدن به یک شناگر حرفه ای و تمایل گاه به گاه او به انزوا و خلوت، در مرکز توجه والدینش و سپس معماران قرار گرفته است.

طبیعت شاعرانه مادر، تفرجگاه را به یک ضرورت تبدیل کرده است، از این رو فضاهایی در میان درختان و دسترسی آسان به آنها به عنوان بهترین پاسخ برای پرسش انتخاب شده است. از سوی دیگر، برای بالا بردن مسائل حریم خصوصی در مناطق خصوصی به دلیل وسواس مادر، استخر شنا به شکاف اصلی بین مناطق خصوصی و عمومی تبدیل شد.

درختان مثمر در باغ که نگهداری از آنها برای رعایت احترام به محیط زیست ضروری بود، یکی از محدودیت های طراحی است که در طی فرآیند ساماندهی توده بین فضاهای خالی (ریج) درختان به فرصت تبدیل شده است. معمار این زمین های خالی را به عنوان یک مکان سکونت و فعالیت های روزمره در نظر گرفته است.

در همین حال، استخر واقع در یکی از برآمدگی‌ های زمین به‌ عنوان تقسیم‌ کننده مناطق عمل کرده است. قرار گرفتن بین توده به حفظ سلامت کودک کمک می‌ کند و بر حفظ حریم خصوصی مورد نیاز تأکید کرده است.

شکاف های دنج تنهایی

همه این مرزها Mid-Rridge را ایجاد کرده اند. شکاف ها همیشه فاصله را تفسیر نمی کنند، گاهی اوقات انعطاف پذیری را به جرم اضافه می کنند و گوشه های دنج تنهایی را ایجاد می کنند. این ویژگی را می‌ توان در شکاف‌ هایی که در محوطه عمومی ساختمان پدید آمده و در نتیجه بخش را تقسیم کرده و فضای بیشتری برای اسکان ساکنان ایجاد کرده است، نگریست.

کنار هم قرار گرفتن حجم های آجری در یک منطقه پنهان به دنبال ارج نهادن به کیفیت اصیل مواد طبیعی است و رابطه بین انسان و طبیعت را در طول زمان برجسته می کند. این ویلا خط الراس از آجر آخر ساخته شده است که پالت منظره را تکمیل می کند: آسمان آبی، پوشش گیاهی سبز، زمین شنی زرد و بنابراین یک خانه قرمز.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاوی از پروژه معماری ساختمان ویلای آجری میان ریج دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 905

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *