معماری ساختمان سفارت مصر در پرتغال

معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی

معماری ساختمان سفارت مصر در پرتغال

معماری : استودیو معماری PROMONTORIO

موقعیت: پرتغال، لیسبون

متراژ: ۱۵۱۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

معماری ساختمان های مربوط به سفارت ها، معمولا به معماران باتجربه سپرده می شود و دلیل این امر، ویژگی ها و شرایط خاصی است که ساختمان سفارت می طلبد. اساتید معماری ایران فرهاد احمدی، داراب دیبا، سیدهای میرمیران و … کسانی بودند که ساختمان های سفارت ایران در کشورهای مختلف را معماری نموده اند. این خود نشانگر حساسیت این موضوع است.

اما در این بخش قصد داریم نگاهی به سفارت کشور مصر در کشور پرتغال و در شهر لیسبون، پایتخت این کشور بیاندازیم. این ساختمان در منطقه ثروتمند شهر لیسبون واقع شده است و در واقع یک ساختمان ویلایی برای این سفارت طراحی شده است. ساختمان سفارت فضایی امن و مصون به لحاظ سیاسی به شمار می رود و باید پناهگاهی امن برای شهروندان آن کشور باشد.

از طرف دیگر، ساختمان یک سفارت، نماینده و بیانگر فرهنگ و معماری آن کشور خواهد بود. بنابراین، معمار باید نکانی نظیر سبک زندگی مردم، تفکر، نگاه، معماری و هنر کشور را در طراحی مد نظر داشته باشد و این امر، مطالعه ای عمیق در فرهنگ کشور را می طلبد.

ساختمان این سفارت، از نمای بیرونی، از سه حجم تشکیل شده است که که به یکدیگر متصل و از نمای درونی، یک حجم واحد را تشکیل می دهند. در فضای داخلی، برای سقف ساختمان در فضای مرکزی آن، از نقوش هندسی مصر باستان بهره گرفته شده است. نمای بیرونی ساختمان نیز از بتن بهره گرفته شده است که برای طرح هندسی آن نیز، از نقوش سنتی این کشور استفاده شده است.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این ساختمان را مشاهده نمایید. در انتها نیز پلان سفارت با کیفیت بالا قرار داده شده است که می تواند بسیار مفید باشد.

معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی معماری ساختمان سفارت،طراحی نمای ساختمان فرهنگی

پلان و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Archdaily

تعداد بازدید: 1,761

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *