نمونه هایی جدید و بی نظیر جزیره آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰

نمونه هایی جدید و بی نظیر جزیره آشپزخانه در سال ۲۰۲۰

در این بخش در خط معمار قصد داریم تا مجموعه ای از بهترین نمونه های دکوراسیون جزیره آشپزخانه در سال ۲۰۲۰ را برای کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم. اما قبل از این که این نمونه ها را به اشتراک بگذاریم بهتر است خلاصه ای راجع به جزیره های آشپزخانه را شرح دهیم.

آشپزخانه ها یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی داخلی منزل می باشد. به طور معمول در تمامی آشپزخانه ها باید فضای کافی برای ذخیره سازی، نمایش و عملکرد وجود داشته باشد، اما متأسفانه بسیاری از آشپزخانه از این امکانات بهره مند نمی گردند. طراحان جزیره های آشپزخانه را به عنوان راه حلی برای این مشکلات ارائه می دهند که علاوه بر کاربردی بودنشان، زیبایی قابل توجهی را به فضای آشپزخانه ها می افزایند. جزیره های آشپزخانه دارای مزایایی هستند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

مزایای استفاده از جزیره های آشپزخانه:

جزیره های آشپزخانه علاوه بر کابینت ها فضای ذخیره سازی را می افزایند: اگر شما در آشپزخانه خود با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه هستید، یکی از راه حل هایی که اکثر طراحان داخلی ارائه می دهند، جزیره های آشپزخانه هستند. جزیره ها با امکان داشتن گزینه ها و تجهیزاتی چون قفسه و کشو می توانند همانند کابینت ها عمل کنند. از آن جایی که بیش تر امور آشپزی در این بخش انجام می شود، حتی شما می توانید جهت دستیابی آسان به سطل زباله ی خود، آن را در زیر جزیره قرار دهید.

جزیره های آشپزخانه امکان قرار گیری صندلی را فراهم می کنند: جزیره های آشپزخانه همچنین می توانند به عنوان فضای غذاخوری غیر رسمی برای اعضای خانواده عمل کنند. از طرفی نیز دسترسی به افراد خانواده و حتی میهمانان در هنگام آشپزی یک مزیت به حساب می آید. به علاوه شما می توانید با قرار دادن دو یا چند صندلی در اطراف جزیره از آن به عنوان میز غذاخوری هم استفاده کنید.

جزیره های متحرک امکانات مختلفی را ارائه می دهند: ممکن است که افراد در برخی مواقع به فضای کانتر نیاز داشته باشند و در برخی موارد بر عکس آن به فضای کف بیش تری احتیاج داشته باشند. در چنین مواردی به شما جزیره های متحرک را پیشنهاد می کنیم. این به خصوص در مواردیث که فضا کوچک است و  تعداد زیادی از افراد در آشپزخانه برای برگزاری میهمانی وجود دارند مناسب است. به این صورت که می توان پس از اتمام پخت و پز جزیره آشپزخانه را به کنار برده و فضای بیش تری جهت تردد افراد در فضا فراهم می آید.

قرار دادن وسایل اضافی در جزیره: در آشپزخانه های بزرگ شما امکان قرار دادن سینک، یخچال، کابینت ها و فضای مورد نیاز آشپزی دارید و می توانید آشپزخانه ای زیبا و عملکردگرایی را طراحی کنید. بنابراین با افزودن یک جزیره به فضای آشپزخانه شما امکان این را دارید تا وسایل اضافی و سایر وسایل تزئینی را در این بخش قرار دهید.

بهترین متریال برای جزیره های آشپزخانه

گزینه های متنوعی در بازار برای سطوح جزیره های آشپزخانه وجود دارد، اما اکثر طراحان برخی از این نمونه از آن ها را بیش تر از سایرین برای جزیره آشپزخانه های مسکونی توصیه می کنند. در ادامه به معرفی آن ها به همراه مزایا و معایبشان خواهیم پرداخت:

گرانیت: زمانی که شما بودجه بالایی را برای دکوراسیون آشپزخانه خود در نظر دارید، کانتر های گرانیتی بهترین گزینه می باشند. سنگ های گرانیت به سبب جذابیتی که دارند فضایی لوکس را ایجاد می کنند.

مزایا: تقریبا در مقابل گرما نفوذ ناپذیر است.قوی و بادوام است. رنگ وطرح های متنوعی دارد. نگهداری و نظافت آن آسان است.

معایب: جزو متریال گران قیمت است. ممکن است که برخی از سطوحش دارای نواقضی می باشد. اگر به صورت صحیحی نصب نشود، ترک می خورد. ممکن است که سطوحش در صورت برخورد اشیای تیزی مانند چاقو آسیب ببیند.

سنگ مرمر: یکی دیگر از سنگ های طبیعی که در کانترهای آشپزخانه به کار می روند، سنگ مرمر می باشد. از آن جایی که سنگ های مرمر طرح های یکسانی ندارند، هر یک از آن ها می تواند زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کنند. به دلیل قیمت بالای سنگ مرمر، معمولا در تمامی سطوح به کار نمی رود، بلکه بیش تر در برای کانترهای جزیره به کار می رود.

مزایا: در برابر آب و گرما عایق است. از لحاظ بصری جذابیت بالایی دارد.

معایب: گران است. به سادگی خراشیده می شود و تعمیر آن دشوار است. همچنین به سادگی لکه دار می شود.

کوارتز: سنگ کوارتز یکی دیگر از متریالی است که در کانتر جزیره های آشپزخانه کاربرد فراوان دارد. در طیف وسیعی از رنگ ها و طرح ها موجود می باشند. برخی از انواع آن ها کاملا شبیه سنگ مرمر با رگه های مشابه می باشند.

مزایا: نگهداری آن آسان می باشد. صفحات یکنواخت و بدون نقض  هستند. در هر سایز و شکلی قابل سفارش هستند. در برابر لکه ها مقاوم هستند.

معایب: معمولا گران قیمت هستند و وزن بالایی دارند.

کورین: کورین از ترکیب پلیمرهای اکرلیک با سایر مواد معدنی و سنگی تولید می شود. مخلوط مواد به قالب هایی برای ایجاد ورق های کورین ریخته می شوند. این ترکیب باعث به وجود آمدن برخی از ویژگی ها و مزایایی می شود که در دیگر متریال ها مانند گرانیت یا مرمر و … دیده نمی شود.

مزایا: استقامت بالایی دارند. تنوع رنگی دارند. نگهداری آن آسان است. از لحاظ هزینه نسبت به کوارتز و گرانیت مقرون به صرفه تر می باشد.

معایب: هنگامی که در معرض حرارت قرار بگیرد، تغییر رنگ می یابد. همچنین شفافیت خود را به مرور زمان از دست می دهد.

کاشی و سرامیک: کاشی و سرامیک از عمده متریالی هستند که برای کانتر جزیره های آشپزخانه به کار می روند. این متریال نسبت به سنگ های طبیعی و سایر متریال ارزان تر می باشند. این متریال در دطرح های مختلفی چون چوب، بافت سنگ و حتی چرم نیز در بازار موجود می باشند.

مزایا: نظافت آن آسان می باشد. معمولا نسبت به سایر متریال مقرون به صرفه می باشد. در برابر صدمه در اثر حرارت از قابلمه های گرم ایمن می باشد. در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها موجود است.

معایب: نوع سفارشی این کاشی ها می تواند گران باشد. کاشی ها شکننده هستند و می تواننند در اثر ضربه آسیب ببینند. دارای کیفیتی مشابه کوارتز و کورین نمی باشند.

انواع جزیره های آشپزخانه

جزیره های آشپزخانه در طرح های مختلفی قابل اجرا می باشند که شما می توانید با توجه به نیاز، فضای موجود و سلیقه خود به انتخاب آن ها بپردازید. در ادامه انواع مختلف جزیره ها را معرفی خواهیم کرد. شما می توانید با در نظر گرفتن آن ها بهترین فرم را برای دکوراسیون آشپرخانه خود انتخاب کنید.

_ جزیره های L شکل

_ جزیره های U شکل

_ جزیره های Galley

_ جزیره های مدور

_ جزیره های متحرک

در ادامه خط معمار مجموعه از بهترین نمونه های دکوراسیون جزیره آشپزخانه را برای شما جمع آوری کرده و ارائه خواهد داد. با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰

در این بخش به شرح جزیره آشپزخانه سال ۲۰۲۰ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 2,690

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *