معماری داروخانه با استفاده از نمای آلمینیومی

معماری داروخانه با استفاده از نمای آلمینیومی

معماری داروخانه با استفاده از نمای آلمینیومی

پروژه معماری این داروخانه در شهر پیرئوس که یکی از بزرگترین بنادر تجاری اروپا است و سرزمین اصلی یونان را به جزایر Klab متصل می کند، قراد دارد. تیم طراحی Klab برای طراحی یکی از بزرگترین داروخانه های یونان دعوت شد. محل قرار گیری در کنار بندر توسط یک انبار قدیمی که به یک کلوپ شبانه تبدیل شده بود اشغال شده بود. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی تغییر کاربری و طراحی داخلی و معماری این ساختمان می پردازیم.

نمایی با عرشه کشتی

معماران Klab یک تجربه خرید جدید طراحی کرده اند. که ساختمان موجود را به طور کامل متحول کرده و در عین حال دیوارهای سنگی موجود را با ساختار بتنی جدید تقویت کردند و نمای جدیدی را به شهر و بندر معرفی کردند. مفهوم ایجاد یک ساختمان با اشاره مستقیم به بافت آن بوده است. تبدیل فرم نما به عرشه کشتی، گفتگویی بین ساختمان و کشتی های بندر ایجاد کرده است.

یک سازه سوراخ‌ دار مثلثی بزرگ در بالای ساختمان ایجاد شده تا داروخانه را از اضلاع دور دست بندر پیرئوس نمایان کند. همچنین یک مسیر بیرونی ایجاد شده است که به تراس منتهی می شود که در آینده به یک باغ گیاه شناسی توسعه خواهد یافت. رابطه بین ساختمان بازسازی شده جدید و بندر از نظر رسمی، مفهومی و فیزیکی ثابت است.

تقسیم بندی فضاهای داخلی

در فضای داخلی، حجم باز بزرگ انبار با معرفی نیم طبقه های جدید که به روش های مختلف به یکدیگر متصل شده بودند، تغییر یافته است. از طبقه همکف تا نیم طبقه یک رمپ منحنی و یک خط پویا در داخل حجم ایجاد شده است و دو سطح را به هم متصل کرده است. یک آمفی تئاتر سطح اول را به سطح دوم متصل کرده که در آن اتاق جلسه و دفتر قرار داده شده است.

نماهای داخلی مانند نمای بیرونی شبیه زبان رسمی نیروی دریایی در نظر گرفته شده است. در طبقه همکف منطقه فروش با یک آزمایشگاه کوچک قرار دارد. جریان افراد داخل فضای بزرگ با چیدمان مبلمان هدایت می شود. این فضا نیز به دسته‌ بندی محصولات تقسیم می‌ شود، اما تمرکز اصلی این است که هر کسی از هر کسی که جنبه‌ ای نمایشی در تجربه خرید تولید می‌ کند قابل مشاهده باشد.

ایجاد فضایی پند منظوره

در سطح اول یک فضای چند منظوره ایجاد می شود و از مهمانی گرفته تا آموزش یوگا و از سمینارها تا نمایش های تئاتری استفاده می شود. این یک فضای رویداد کاملاً منحصر به فرد برای یک فروشگاه داروخانه است، اما Klab این ایده را برای افزایش تجربه خرید و تولید یک فضای تقریباً عمومی در داروخانه توسعه داد.

این مهم است که افراد حرکت خود را در داخل این داروخانه چگونه تجربه می کنند و رابطه فضا و نور بیرونی که توسط نمای سوراخ دار فیلتر می شود چیست. رابطه داخلی با شهر و دریا با رسیدن به سطوح بالا آشکارتر می شود.

متریال های استفاده شده

برای کل سازه از مصالح مختلفی مانند سازه فولادی و نمای سوراخ دار آلومینیومی، دیوار سنگی اکسپوز، کف چوبی در نیم طبقه و کفپوش اپوکسی در سطح زمین استفاده شده است.

از صفحات گچی برای سقف و دیوارهای کاذب بسیار استفاده شده است. این فروشگاه شبیه یک تجربه موزه است که در آن محصولات به نمایشگاه تبدیل می شوند. رابطه بین فضاهای مختلف و اختراع فضای بیرونی داخل داروخانه، رابطه قوی تری با زمینه ای ایجاد می کند که نوع متفاوتی از محیط خرید را تجویز می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری داروخانه با استفاده از نمای آلمینیومی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 255

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *