معماری خانه ویلایی برای خانواده

معماری خانه ویلایی Annexe / دفتر معماری BENT

معماری ساختمان مسکونی Annexe

دفتر BENT Architecture وظیفه ایجاد یک خانه اضافی به این خانه خانوادگی در ملبورن، استرالیا را داشت تا آن را به باغ های زیبا متصل کند و همچنین نور بیشتری را به فضاهای زندگی وارد کند. این مقاله به شرح و بررسی این پروژه می پردازد.

خانه یا سرپناهی در یک باغ؟

از کاروان خود خارج شوید و به سایه و هوای تازه بروید که توسط یک ضمیمه بوم محافظت شده است که منظره ای از مناظر سرسبز فراتر را قاب می کند. این تجربه الهام بخش و لذت بخش BENT Annexe، برای یک خانواده چهار نفره و دو فرزند شایان ستایش آن ها بود. از آنجا که هر روز باید مانند یک نفس از هوای تازه، احاطه شده توسط طبیعت باشد.

BENT Annexe فضای نشیمن دیگری را با جذابیت زیادی به خانه دهه ۱۹۶۰ اضافه کرده است، در حالی که آن را دوباره به باغ متصل کرده. برخلاف سنگینی و ماهیت درونگرای خانه اصلی، این خانه جدید Annexe، به ظاهر باز و سبک است که بیشتر شبیه یک مکان سرپناه در باغ است تا فضای زندگی سنتی.

انحصار حریم خوصی خانه در آغوش باغ

با دقت برداشتن اضافات موقت به عقب، تنها اتاق‌ های متناسب با سخاوت خانه موجود، پایه‌ ای عالی برای شروع باقی گذاشت. Annexe به‌خوبی زیر لبه‌ های دیواری موجود قرار می‌ گیرد و فضاهای جدیدی در اطراف خانه اصلی قرار می‌ دهد، که توسط یک خط سقف پیوسته که بالای سر تا می‌ شود، متحد شده‌ اند.

اتاق‌ های اصلی خانه بازسازی و احیا شده‌ اند تا اتاق‌ های خواب را در خود جای دهند، در حالی که یک منطقه نشیمن جداگانه در اتاق جلویی از پنجره‌ های گوشه‌ ای موجود و یک شومینه ویژه بهره می‌ برد.

مناطق زندگی جدید فضای باز را در آغوش می گیرند و این تصور را ایجاد می کنند که یک باغ در داخل خزنده است. دیوارهای آجری در شرق و غرب از فضاهای زندگی باز در برابر همسایه‌ های ناظر به هر طرف محافظت می‌ کنند و توجه را به باغ معطوف می‌ کنند.

برای ایجاد حس و احساس به Annexe، از ترفند، ایجاد فضاهای سبز در دو طرف، با جدا کردن Annexe جدید، از خانه اصلی با یک حیاط استفاده شده است. البته، حیاط مرکزی تهویه متقاطع را بهبود می بخشد و نور شمالی را به اتاق خواب اصلی راه می دهد، اما با پنجره های تمام قد در دو طرف فضای نشیمن، توهم یک فضای پیوسته را نیز ایجاد می کند و مرز بین داخل و اتاق را محو می کند.

فضای داخلی، نور و تهویه

یک پایه آجری در اتاق نشیمن – درست در ارتفاع مناسب برای نشستن – به سمت باغ امتداد می یابد. سنگفرش آجری نیز از آستانه بین داخل و خارج عبور می کند و مرزها را بیشتر محو می کند.

یک صندلی پنجره از اتاق غذاخوری بیرون می آید تا به آشپزخانه و ناهارخوری نور و چشم اندازی از حیاط خلوت بدهد. پنجره‌ های محفظه‌ ای به حیاط خلوت باز می‌ شوند و صندلی مخصوص با نور طلایی رنگ شمالی پوشانده شده است، که آن را به بهترین مکان برای نشستن با یک فنجان و یک کتاب تبدیل می‌ کند.

ضمیمه بیرون به یک منطقه ناهار خوری در فضای باز عرشه دار می ریزد که توسط یک دستگاه سایه بان جمع شونده محافظت می شود. با یک استخر غوطه ور دایره ای که در فاصله کوتاهی قرار دارد، این مکان عالی برای شب های سرگرم کننده و طولانی تابستان در فضای باز است.

خانه به صورت غیر فعال طراحی شده است تا نیاز به گرمایش و سرمایش را کاهش دهد. پنجره‌ های سطح بالا در قسمت نشیمن، منظره‌ ای از آسمان را به تصویر می‌ کشند و نور شمالی را به اعماق خانه می‌ دهند و کف‌ های بتنی را برای گرمایش غیر فعال گرم می‌ کنند. در همین حال، پنجره های لوور را می توان باز کرد تا نسیم خنک کننده غیرفعال را تشویق کند.

جمع بندی

BENT در معماری خانه ویلایی برای خانواده Annexe  نیاز به فضای نشیمن اضافی را برآورده می‌ کند، اما همچنین خانه‌ ای ایجاد می‌ کند که احساس می‌ کند بخشی از باغ است و بزرگسالان، بچه‌ ها و سگ‌ ها را به طور یکسان به بیرون و داخل حیاط خلوت می‌ کشاند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر طراجی معماری خانه ویلایی برای خانواده دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homesnapshots

تعداد بازدید: 446

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *