تلفیق متریال بومی و مدرن در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

 تلفیق متریال بومی و مدرن در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

دفتر معماری House of Ruya یک فضای مدرن و دلپذیر برای کلینیک دندانپزشکی ۳۲ Smiles در بنگالورو هند طراحی کرد. یک کلینیک دندانپزشکی به مساحت ۱۰۰۰ فوت مربع که به تازگی تکمیل شده است، در بخش شلوغ چیدمان H.S.R در بنگلور جنوبی واقع شده است. طراح اصلی آیشواریا گویند، طراحی داخلی و تجدید برند را برای زنجیره کلینیک ۳۲ لبخند رهبری کرده است. آیشواریا می‌ گوید: «استراتژی طراحی ما این بود که محیطی مینیمال، تازه و آرام ایجاد کنیم که تجربه دندانپزشکی عالی را ارائه دهد و به بیماران این امکان را بدهد که احساس راحتی کنند».

تلفیق متریال بومی و مدرن در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی

شرح پروژه:

 متریال در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی لبخند به گونه ای استفاده شده است که گویی معمار می خواسته فضاهای اصلی برند های موجود را ارتقا دهد و به آنها احساس انسجام دهد. در طراحی این فضا تمرکز زیادی بر روی تلفیق مواد محلی با مواد گران قیمت مانند متریال های بومی برنجی و بلوط گرم وجود دارد، که مفهوم استفاده از مواد ارزان‌ قیمت را تغییر داده و به کلینیک جلوه‌ ای مدرن و ظریف داده است. این کلینیک که در حضور مستمر طبیعت، از طریق کاشت در داخل و مناظر سبز در بیرون طراحی شده است، تجربه ای با طراوت را برای بیماران خود فراهم می کند.

این کلینیک با احتیاط برنامه ریزی شده است تا حرکت عملکردی و آسان را در اولویت قرار دهد. یک میز پذیرش سرد یکپارچه گرانیتی ساداراهلی در مقابل یک صفحه روکش بلوط شطرنجی گرم قرار دارد و قبل از قرار ملاقات از بیماران استقبال می کند. لوگوی مجلل طلایی در کنار دیوار سنگی نا هموار قرار گرفته بود. یک قسمت انتظار کوچک روبروی پذیرش قرار دارد. رنگ‌ های آبی و سبز بر فضا تأکید می‌ کند و اعصاب بیمارانی را که به کلینیک مراجعه می‌ کنند تسکین می‌ دهد. بقیه کلینیک به سه منطقه اصلی تقسیم شده است – سالن استراحت، منطقه درمان و منطقه خدمات. سالن دندانپزشکی یک فضای انتظار ثانویه برای بیمار یا خانواده ای است که به بیمار کمک می کند.

مناطق درمان گره های فعال کلینیک هستند. ارتفاع کم سقف و ستون های متعدد چالشی را ایجاد می کرده که با بالا بردن کف ناحیه درمان به میزان ۴ اینچ برای ایجاد تمایز و پنهان کردن خطوط خدمات با آن مبارزه شده است. دو صندلی دندانپزشکی در منطقه باز قرار داده شده و سومی دارای تنظیمات خصوصی تری است. هر سه منطقه تحت درمان با کاشت در فضای داخلی پر شده است، که با اشاره ای ظریف به مناظر بالای درختان در بیرون اشاره می کنند.

آیشواریا با ادامه طراحی پانل شطرنجی از بیرون به داخل، پارتیشن های مربعی سبک وزنی را طراحی کرده است که شیشه های برنجی و فلوت دار روی هم چیده شده و با جعبه های کاشت در هم آمیخته شده اند. این نه تنها به عنوان یک تقسیم کننده از مناطق درمان باز عمل می کند، بلکه یک عنصر کانونی است که فضا را تثبیت می کند. یک پارتیشن چوبی مستحکم‌تر با پر کردن شیشه فلوت‌ دار، حریم خصوصی را برای ناحیه درمان انحصاری برای کودکان یا بیمارانی که برای اقدامات طولانی‌ تر مراجعه می‌ کنند، فراهم می‌ کند.

این تیم یک ساختار فلزی برنجی سوراخ‌ دار در سقف پر از خزنده‌ های مصنوعی و نورپردازی طراحی کرده اند که حس طبیعت را در منطقه درمان خصوصی القا می‌ کند. یک کابینت ذخیره آبی کبالتی که همه چیزهایی را که دندانپزشک برای عمل‌ های خود نیاز دارد، در خود جای می‌ دهد، تمام طول ناحیه درمان باز و خصوصی را در بر می‌ گیرد و رنگ‌ های چوبی و سایبان سبز را در بیرون تکمیل می‌ کند.

خانه رویا مواد محلی مانند ساداراهالی را با مواد لوکس مانند برنج جلا داده است تا زیبایی معاصری را به کلینیک ۳۲ لبخند ارائه دهد. زبان طراحی متداول از سنگ های شیاردار، دیوارهای پانل شده، کفپوش چوبی تیره، رنگ های برنجی و سبزی فراوان، هر فضا را به طور متفاوتی مشخص می کند و در عین حال تداومی را ارائه می دهد و به کلینیک حساسیتی نرم و خانگی بخشیده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه کلینیک دندانپزشکی ۳۲ لبخند دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 139

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *