چگونه فروشگاهی لوکس به سبک کلاسیک داشته باشیم؟

چگونه فروشگاهی لوکس به کلاسیک داشته باشیم؟

طراحی داخلی فروشگاه مد و لباس به سبک کلاسیک

چگونه فروشگاهی لوکس به سبک کلاسیک داشته باشیم؟

 

شرح پروژه:

در طراحی داخلی فروشگاه های مد لباس، انتخاب سبک مناسب طراحی ویترین و فضای داخلی، معرف سبک و برند فروشگاه می باشد. به همین منظور آشنایی با سبک های مختلف در انتخاب برای طراحی فروشگاه ها کمک شایانی می کند. در این زمینه به معرفی فروشگاهی از برند مد و لباس آقایان که متناسب با سبک برند طراحی شده پرداخته شده است که بیانگر ویژگی های سبک کلاسیک می باشد.

پرچمدار فروشگاه مد لباس میلان، در حال حاضر نمونه ای از بزرگترین متراژ فروشگاه جهان (۷۰۰ متر مربع در سه طبقه آن) را دارد. این فروشگاه در یک ساختمان چهار طبقه در چند قدمی Via Montenapoleone، در منطقه معروف مد میلانی واقع شده است. این ساختمان که قبلاً مقر تاریخی خیاطی و دفاتر بریونی بود، تحت بازسازی اساسی قرار گرفته است.

توزیع حوزه های مختلف محصول در این فضا بیانگر تقسیم بندی کلاسیک است که توسط پارک آسوشیتی با همکاری مدیر هنری مزون برای استفاده حداکثری از محصولات برند طراحی شده است و مطابق با تمایل مشتری برای پذیرایی از مشتری به شکلی زیبا است. و خطی، که در آن مواد طعم کلاسیک برندی را که در شهر رم، قلب کلاسیک اروپا متولد شده است، تقویت می کند.

فضای طبقه همکف مطابق با حیاط ساختمان طراحی شده است: فضایی مخفی و غافلگیر کننده مانند سنت معماری میلانی. ویترین محصولات آویزان شده در ارتفاعات مختلف رو به حیاط است. با وجود بهره گیری از نور طبیعی، برای لوکس تر شدن جلوه فروشگاه و همچنین با توجه به استفاده از رنگ های لوکس و اشرافی و متناسب با سبک کلاسیک و محصولات فروشگاه که شامل کت و شلوار و محصولات چرمی نیز می باشد، از نور پردازی در طراحی داخلی به شکلی مطلوب استفاده شده است.

کل فروشگاه، برخلاف آنچه معمولاً در فروشگاه های مد اتفاق می افتد، از این رابطه با حیاط و تعامل آن با نور خورشید رونق می گیرد. اتاق‌ ها همگی پنجره‌دار هستند تا فضای یک خیاطی لوکس، پر از نور طبیعی و چشم‌انداز خیابان‌ های شهر را بازسازی کنند.

در طبقه همکف اتاق هایی وجود دارد که به لوازم جانبی و کالاهای چرمی و همچنین اوقات فراغت اختصاص داده شده است. اهمیت ویژه ای به طراحی راه پله داده شد: یک عنصر معماری واقعی که مشخصه این فروشگاه است.

در طبقه اول اتاق هایی وجود دارد که به کفش، اوقات فراغت و لباس رسمی اختصاص داده شده است. در این طبقه، یک خیاطی بزرگ به عنوان پشتوانه ای ضروری برای فعالیت های مغازه عمل می کند، طبقه دوم به جای آن به تیلورمد و فضای خصوصی اتاق VIP اختصاص دارد. در اتاق VIP، مفهوم ظرافت و انحصار که مشخصه این برند است، به لطف وجود فضای استراحتی که با مبلمان و تجهیزاتی با هدف Made to Measure راه اندازی شده است، تاکید می شود. یک کمد لباس بزرگ باز می شود تا تمام تزئینات و پارچه هایی را که می توان برای سفارشی کردن لباس استفاده کرد، نشان می دهد. سقف چوبی با مجموعه ای از لامپ های شیشه ای آجدار سفارشی غنی شده است. این فضا با پرداخت هایی که، هرچند در تداوم منطقه مغازه، بر مهارت ساخت کار تأکید می کند، منحصر به فرد تر می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه  طراحی داخلی فروشگاهی لوکس به سبک کلاسیک دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 144

۱ دیدگاه

  1. Mary گفت:

    واقعاً همه ی بخش‌هاش عالی طراحی شده ،هارمونی و نور پردازی سالن ها و گلدان‌های قشنگ روی میز و … ، همچنین ایده ویترین هایی که داخل راه پله ها هستش فوق‌العادس واقعا ایده خلاقانه‌ایه که زمانی که مشتری از راه پله استفاده می‌کنه هم تحت تاثیر تبلیغ اجناس قرار بگیره و مدل هارو ببینه و اون بخش جلو اومده دیوار پاگرد ها هم در پله ها برای جای دستگیره استفاده میشه هم جذابه
    ممنون از خانم عطایی و سایت خط معمار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *