عناصر مخفی خلاقانه در طراحی داخلی آپارتمان کوچک

طراحی داخلی آپارتمان کوچک

عناصر مخفی خلاقانه در طراحی داخلی آپارتمان کوچک

بارها در گذشته در خط معمار، به معرفی و بررسی طراحی داخلی آپارتمان های کوچک پرداخته ایم و این موضوع را بررسی نموده ایم که امروزه با افزایش گسترده جمعیت شهرها، متراژ فضاهای مسکونی در حال نزول است و آپارتمان های کوچک به صورت قارچ شکل در حال گسترش هستند.

با گسترش این آپارتمان های متراژ کم، بررسی نمونه های موردی می تواند اهمیت زیادی برای طراحان و معماران داشته باشد. چرا که با کاهش متراژ، طراحی تبدیل به یک چالش خواهد شد. اینکه چگونه باید در یک متراژ محدود، فضاهای مورد نیاز یک خانواده را سازمان دهی داد و نیازهای آنان را پوشش داد.

و اما آپارتمان مورد بررسی در این بخش، در شهر ملبورن استرالیا واقع شده و توسط Tsai Design دیزاین شده است. همانطور که در پلان مشاهده می نمایید، فضای نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی همگی در این آپارتمان تدارک دیده شده اند. بنابراین تیم طراحی توانسته است همه فضاها را به شکلی در پلان بگنجاند. اما باید به سراغ کیفیت فضا رفت و آن را مورد بررسی قرار داد.

اینجاست که خلاقیت های بکار گرفته شده توسط تیم طراحی، زیر ذره بین قرار می گیرند. در جلوی درب ورودی یک دیوار چوبی کار شده است که به شکل های مختلف از آن استفاده خواهد شد.

دیوار جدا کننده اتاق خواب و فضای نشیمن چند کاربری دارد. تلویزیون روی آن قرار گرفته است که با یک در چوبی کوچک قابل پوشانیده شدن است و با باز کردن درب کوچک زیرین، شما یک میز کار در فضای نشیمن خواهید داشت. بنابراین چند کاربری با یک دیوار حل شده است.

دیوار حائل آشپزخانه و نشیمن که حالت ریلی دارد و می تواند باز یا بسته باشد، در حقیقت یک میزناهارخوری است که می تواند باز یا بسته شود و فضای نشیمن را نبدیل به ناهارخوری کند! آنچه می توان در مورد این خلاقیت ها گفت، این است که بجای استفاده از محور افقی، از محور عمودی برای جای دادن مبلمان بهره گرفته شده است.

این نمونه خلاقیت ها شاید هزینه بر باشند و تولید آنها مقرون به صرفه نباشد. این نظر کاملا صحیح است اما هدف ما از ارائه این نمونه های خلاقانه، بیدار کردن حس خلاقیت شما برای حل مسائل مختلف و ارائه راهکارهای متفاوت در عین محدودیت است. شاید راه های ارزان قیمت تر و امکان پذیر تر به ذهن شما برسد. مهم دیدن نمونه کارهای خلاقانه ی سایر معماران و بیدار شدن طبع خلاقیت است.

پلان آپارتمان کوچک

طراحی داخلی آپارتمان کوچک

طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک طراحی داخلی آپارتمان کوچک

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – Contemporist

تعداد بازدید: 850

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *