طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک، فروشگاه جوزف

طراحی و دکوراسیون مغازه پوشاک

طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک، فروشگاه جوزف

طراحی فروشگاه در راسته ای تجاری که سایر فروشگاه های آن تماما آثاری از طراحان صاحب نام باشند کار دشواری است. در این رقابت مهم ترین هدف شاخص شدن به شیوه ای منحصر به فرد است. شیوه ای که در آن طراحی داخلی فروشگاه دعوت کننده، صمیمی  و  در عین حال شیک و تجملاتی به نظر برسد. خط  معمار در بخش های گذشته نمونه های موفقی از پروژه های معماران معروف در سطح جهان را به شما کاربران و معماران گرامی معرفی کرده است. اکنون در این بخش نیز قصد دارد تا شما را با سایر نمونه های برتر  طراحی داخلی مغازه و فروشگاه های موجود در سراسر جهان آشنا سازد.

شرح پروژه

« فروشگاه جوزف» که در خیابان قدیمی « بُند» در لندن واقع شده است در سال ۲۰۰۹ افتتاح گردید. « تام دیکسون» طراح فروشگاه در خصوص سبک طراحی خود و چگونگی موفقیت در رقابتی فشرده در این منطقه می گوید: " خوشبختانه صاحبان فروشگاه اجازه خلق طرحی متفاوت و منحصر به فرد، که خارج از حد و اندازه های خیابان « بُند استریت» باشد را به ما دادند. به نظر تام دیکسون طرح فعلی فروشگاه دارای ویژگی های سبک دکوراسیون مینیمال می باشد، رویکردی که در بسیاری از فروشگاه ها تکرار می شوند." بدین ترتیب طراح آن ویژگی و ظاهر را حفظ کردند اما آنچه به آن افزودنداستفاده مناسب بافت و متریال بود.

تام دیکسون که طراحی را بدون تحصیلات مربوطه آموخته است، در سن ۲۰ سالگی به طراحی مبلمان مشغول گردید. او که استاد دانشگاه هنر رویال کلینسون می باشد می افزاید: " طرح کنونی فروشگاه آکنده از بافت . نقوش مصالح است که ظاهری صنعتی را به همراه داشته و کاملا متفاوت با دیگر طرح های خیابان است. گچ زبر  و ناصاف و سنگ های پلیش نشده و پوشش فلزی سقف، همگی زمانی که با نور پروژکتورها همراه می شوند، صحنه ای از یک کارگاه را به یاد می آورند." 

از دیگر نقاط قوت طرح می توان به شیوه ی طراحی پلکان میان طبقات و اتاقک های تعویض لباس اشاره نمود. وی همچنین راجع به مبلمان فروشگاه می افزاید: رنگ روغنی متالیک و جا لباسی های اتوماتیک، سیمای مناسب تری را رقم زده که در نهایت موجب شده تا این طرح در مرحله ای مملو از طرح های مناسب و استادانه به طور غیر منتظرانه ای عرض اندام کند. اتاق های پرو پارچه ای با فرم های ارگانیک تضادی زیبا با قفسه های فلزی دارند. همچنین خطوط گرد میزهای فروشگاه و رنگ ملایم سکو های کوچک با رنگ تند قرمز مبلمان در تضاد است. بافت زیر چوب ها، سنگ های طبیعی وستون های بتنی و همچنین نمایش رایزرهای تأسیساتی در معرض دید خریداران طرح را نسبت به دیگر طرح های خیابان متمایز کرده است. چنانچه در ادامه مشاهده خواهید کرد تعدادی اتاقک پرو چوبی نیز با زاویه ای ملایم در میان فروشگاه قرار دارند که به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده است.

خط معمار در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی و دکوراسیون مغازه پوشاک طراحی و دکوراسیون مغازه پوشاک طراحی و دکوراسیون مغازه پوشاک طراحی و دکوراسیون مغازه پوشاک طراحی و دکوراسیون مغازه پوشاک

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: مجموعه کتب طراحی داخلی فروشگاه- پیروز آشوری- کسری طالبیان

تعداد بازدید: 738

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *