طراحی و بازسازی آپارتمان ، راهنمای صفر تا صد

طراحی و بازسازی آپارتمان

طراحی و بازسازی آپارتمان

طراحی و بازسازی آپارتمان بعد از گذشت چند سال امری ضروری می باشد. با گذشت زمان بخش های مختلف خانه فرسوده شده و در برخی موارد تخریب می شوند. علاوه بر این خانم های خانه می خواهند خانه ای زیبا و به روزی داشته داشته باشند. از این رو افراد پس از چند سال تصمیم به طراحی و بازسازی آپارتمان خود می گیرند. از طرفی باید بگوییم که امروزه با توجه به هزینه های بالای جدید منزل، هزینه های بازسازی نسبت به تعویض و خرید خانه مقرون به صرفه می باشد و به همین دلیل بازسازی منازل بیش تر از خرید خانه جدید استقبال می شود. به زبانی دیگر می توان گفت که طراحی و بازسازی آپارتمان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های ارتقای کیفیت زندگی می باشد و به نوعی سرمایه گذاری برای افراد می باشد.

با این وجود امروزه طراحی و بازسازی آپارتمان نیز هزینه بر می باشد، اما شما با مدیریت آن می توانید بازسازی منزل خود را با حداقل هزینه ها انجام داده و خانه رویایی خود را طراحی کنید. بسیاری از افراد هنگامی که تصمیم به بازسازی منزل خود را می گیرند، دچار سردرگم می شوند و نمیدانند که چکار باید انجام دهند و بازسازی منزل خود را از کجا باید شروع کنند. از این رو در ادامه خط معمار از صفر تا صد طراحی و بازسازی آپارتمان را برای شما شرح خواهد داد. مراحل اصلی که شما در بازسازی منزل خود باید در نظر داشته باشید، به شرح زیر می باشد.

مراحل بازسازی آپارتمان

_ تهیه لیست تعمیرات آپارتمان

_ مشاوره بازسازی آپارتمان

_ پیمانکار بازسازی آپارتمان

_ شروع تخریب بخش های ضروری

تهیه لیست تعمیرات آپارتمان

برای انجام هرکاری وجود یک برنامه ضروری می باشد. بنابراین، در ابتدای کار به شما توصیه می کنیم که لیستی از بخش هایی که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد، تهیه کنید. این که شما بدانید چه بخش هایی از منزلتان نیاز به تعمیر و حتی تعویض دارد، در تسهیل و سرعت بخشیدن به روند کار، به شما کمک بزرگی می کند. همچنین ممکن است که شما قصد داشته باشید که تغییراتی را در فضای داخلی منزل خود اعمال کنید. به عنوان مثال آشپزخانه منزل شما قدیمی است و دارای درب می باشد و شما می خواهید تا در بازسازی، دیوار موجود را برداشته و آشپزخانه جزیره طراحی کنید. از این رو داشتن یک برنامه و لیست از کارهایی که باید انجام دهید و متریالی که قرار است خریداری شود، به شما کمک می کند تا بدانید که چه کارهایی  و در چه زمانی قرار است انجام دهید.

مشاوره بازسازی آپارتمان

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که بازسازی آپارتمان امری ساده است و خودشان به تنهایی می توانند از عهده این امر برآیند که البته در انجام آن شکی نیست. اما ممکن است که در روند کار با مشکلاتی اساسی روبرو شوند، زیرا آن ها در این کار تخصص و تبحر کافی ندارند. نداشتن تجربه کافی در روند بازسازی آپارتمان ممکن است باعث شود تا هزینه هایی اضافی را برای مالکان به بار بیاورد. پس از این رو توصیه می کنیم تا پیش از آغاز بازسازی با طراحان و مشاوران بازسازی منزل مشورت کنید. بنابراین پس از این که قسمت هایی که قرار است تعمیر و یا تعویض شود و تغییراتی که قرار است اعمال شود را مشخص نمودید، توصیه می کنیم تا حتما به یک دفتر طراحی داخلی و بازسازی مراجعه کنید. شما می توانید ایده های خود را مطرح کنید و بخش هایی که قصد ایجاد تغییر در آن را دارید با آن ها در میان بگذارید. همانطور که می دانید طراحان و معماران داخلی تجربه و تخصص کافی را در این امر دارند و نسبت به مسائل فنی از شما آگاه ترند. از این رو طراحان تمامی ابعاد فنی و زیبایی شناسی را در بازسازی، پیش از اعمال تغییرات بررسی کرده و پس از آن به ایجاد تغییرات می پردازند. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

به طور مثال ممکن است که شما قصد داشته باشید جای حمام و سرویس بهداشتی خود را تغییر دهید، اما جای مناسبی را برای آن در نظر نگرفته اید و ممکن است جای جدیدی که برای آن انتخاب کرده اید تهویه مناسبی نداشته باشد و یا اینکه با جابجایی آن با مشکلات فنی روبرو شوید. در چنین مواردی اگر شما پیش از اعمال تغییرات با طراحان مشورت کرده باشید، آن ها شما را از نتیجه کار آگاه می سازند و باعث می شوند تا شما هزینه های اضافی نپردازید.

همچنین افزودن این نکته ضروری است که طراحان و معماران داخلی با توجه به بودجه ای که شما برای بازسازی منزل خود در نظر گرفته اید سعی می کنند بازسازی منزل شما را به بهترین شکل انجام دهند. از طرفی دیگر اگر شما خود بازسازی منزلتان را به عهده بگیرید، ممکن است که به دلیل داشتن مشغله های دیگری که دارید، نتوانید به طور کامل روی آن تمرکز کنید و روند بازسازی شما طولانی شود. اما معماران و طراحان داخلی بازسازی منزل شما را در کوتاه ترین مدت زمان ممکن انجام می دهند، در غیر این صورت طبق قرارداد خسارت آن را پرداخت خواهند کرد.

از این رو خط معمار به شما توصیه می کند تا در ابتدا اندکی برای طراحی و مشاوره بازسازی هزینه کنید تا هم در هزینه کلی و و هم در زمان خود صرفه جویی کرده باشید. در این میان گروه معماری و طراحی داخلی آوگون مجموعه ای متخصص، خلاق، پویا و باتجربه ای می باشد که سال هاست در زمینه معماری و طراحی داخلی و بازسازی بخش های مختلف چون مسکونی، اداری و تجاری فعالیت خود را آغاز کرده و موفق به کسب جوایز متعددی گشته و پروژه های متعددی را از خود به جای گذاشته است. اگر شما نیز قصد بازسازی آپارتمان خود هستید، می توانید برای مشاوره بازسازی آپارتمان خود با متخصصان و کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

متوسط هزینه بازسازی آپارتمان

اولین و مهم ترین مساله برای افراد در آغاز بازسازی هزینه های مرتبط با بازسازی است. به طور که می توان گفت برآورد هزینه بازسازی ساختمان همواره به عنوان دغدغه های اصلی افراد قرار می گیرد. معمولا مالکین می خواهند تا با کمترین هزینه به بازسازی منزل خود بپردازند و در عین حال به نتیجه ای مطلوب دست یابند و خانه ای زیبا و به روزی را بازسازی کنند. باید در ابتدا بگوییم که با توجه به متریال مصرفی و میزان بازسازی و بودجه ای که افراد برای آن در نظر می گیرند هزینه ها متغیر می باشد. به طور قطع نمی توان هزینه مشخصی را برای طراحی و بازسازی آپارتمان در نظر گرفت. هزینه های بازسازی تقریبی می باشد و ممکن است هزینه نهایی نسبت که میزانی که از طرف طراحان و کارشناسان مطرح می شود کمی بیش تر و یا کمتر شود.

با این وجود، عوامل بسیاری در میزان هزینه های بازسازی دخیل هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

_متراژ واحد آپارتمان

_سبک دکوراسیون

_ نوع و کیفیت متریال مصرفی

_ دستمزد اجرا با توجه شهری که در آن بازسازی انجام می گیرد (در کلان شهرهایی چون تهران، تبریز واصفهان دستمزد ها بالاتر از سایر شهرها می باشد) و سایر موارد در میزان هزینه های بازسازی نقش عمده ای دارد. معمولا در کلان شهر هایی چون تهران، اصفهان و تبریز هزینه های بازسازی بالاتر از سایر شهر ها می باشد. این نکته را نیز باید افزود که با توجه به این که قیمت مصالح و متریال مختلف تغییر می یابد ممکن است هزینه بازسازی شما از آن چیزی که برآورد کرده اید کمی بیش تر یا کمتر شود. در نهایت باید گفت که با توجه به متریال و مصالحی که کارفرما برای بازسازی منزل خود انتخاب می کند هزینه های بازسازی می توان بالا و یا در کمترین میزان خود باشد.

پیمانکار بازسازی آپارتمان

همانطور که می دانید، پیمانکار بازسازی، شخصی است که در یک پروژه بازسازی؛ متریال، نیروی کار، تجهیزات و سایر خدمات لازم را ارائه می دهد. همانطور که می دانید فرآیند بازسازی واحد آپارتمان زمان بر بوده و جنبه های مختلفی را دارد که ممکن است که شما به عنوان مالک زمان و توانایی کافی را برای رسیدن به تمامی امور نداشته باشید. ازطرفی دیگر باید در نظر داشته باشید که شما در حال تغییر ماهیت خانه خود هستید و نیاز دارید تا افراد متخصصی را برای انجام این امور به کار بگیرید. از این رو پیمانکاران می توانند مجموعه ای متخصص و کارآمدی برای پروژه بازسازی به حساب بیاند و روند بازسازی منزل شما را در کوتاه ترین زمان با بالاترین کیفیت به سرانجام برسانند.

شروع تخریب

بعد از این که برنامه کلی بازسازی را تهیه نمودید و طرح بازسازی منزل شما با مشورت با معماران و طراحان داخلی تأیید نهایی شد، مرحله تخریب بخش های ضروری آغاز می شود. در این مرحله باید تمامی بخش ها و دیوارهایی که نیاز به حذف شدن دارند را تخریب کنید. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

به عنوان مثال منزل شما دارای ۳ اتاق خواب است و یکی از این اتاق ها بی استفاده قرار گرفته و شما قصد دارید تا این بخش را به سالن پذیرایی که نسبتا کوچک است، اضافه کنید تا فضای زندگی بزرگتر و دلبازتری داشته باشید. بنابراین نیاز دارید تا دیوار اتاق را تخریب کنید. یا این که لوله کشی های حمام و سرویس های بهداشتی شما پوسیده شده و نیاز به تعویض دارد. از این رو باید محل لوله کشی جهت تعویض آن تخریب گردد. بنابراین در ابتدای کار باید تمامی تخریب بخش هایی از منزل شما را که نیاز به ایجاد تغییر دارد صورت بگیرد تا در مراحل بعدی دوباره کاری ایجاد نشود. زیرا همانطور که می دانید دوباره کاری ها هزینه های بالایی را به دنبال می آورد. بعد از از اینکه تخریب ها صورت گرفت، تغییرات مورد نظر باید افزوده شود. تغییراتی چون تعویض پنجره ها، افزودن دیوارها و یا جابجایی فضاها در این مرحله صورت می گیرد. بعد از این که زیرکارها انجام گرفت مرحله بعدی که کاشیکاری، نصب سرامیک کف و گچکاری سقف و دیوارها می باشد شروع می شود.

بهترین زمان بازسازی

شاید این سوال بسیاری از شما نیز باشد که بهترین زمان برای بازسازی واحد بازسازی آپارتمان چه موقعی می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر شما قصد بازسازی منزل خود را دارید بهتر است که این کار را سر فرصت انجام دهید و هیچ عجله ای برای اتمام سریع آن نداشته باشید. زیرا انجام مراحل بازسازی در مدت زمان مناسب باعث می شود تا تمامی امور با حوصله انجام گیرد و میزان خطاها به حداقل برسد. برای این که بازسازی منزل شما به بهترین وجه صورت پذیرد توصیه ما به شما این است که روند بازساز ی خود را در فصل بهار و تابستان انجام دهید. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. از همه مهم تر این است که در فصل بهار و تابستان به دلیل این که هوا گرم است و گچگاری و رنگ آمیزی ها به سرعت خشک می شوند. این امر خود در سرعت کار موثر بوده و باعث می شود تا بازسازی خانه شما در مدت زمان کوتاه تری صورت پذیرد. در ماه های پایانی سال اوج کار معماران، گچکاران و سایر مشاغل مرتبط با ساختمانی می باشد و ممکن است آن طور که باید نتوانند روی کارشان تمرکز داشته باشند. از این رو بهتر است که بازسازی خانه خود را به فصل تابستان موکول کنید تا تمامی مراحل را به بهترین نحو صورت پذیرد.

بخش عمده در بازسازی واحد آپارتمان مسکونی

بازسازی به طور عمده به دو حالت جزئی و کلی صورت می گیرد. در بازسازی جزئی افراد بیش تر ترمیم بافت های فرسوده و قدیمی می پردازند. این تغییرات شامل اصلاح سقف، کف و بدنه و مواردی چون تعویض کابینت ها و یا لوله کشی ها و همچنین تعویض کاغذ دیواری ها می باشد. اما در بازسازی کلی تغییرات اساسی در طراحی پلان ها نیز صورت می گیرد. در بازسازی کلی ممکن است که جابجایی فضاها صورت بگیرد و پلان سابق واحد آپارتمان شما به طور کلی تغییر یابد.

تعمیرات و بازسازی آپارتمان

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بازسازی و تعمیرات واحد آپارتمان نیز به دو صورت عمده و جزئی صورت می گیرد. در بازسازی جزئی افراد به تعمیر و احیای بخش ها و بافت های پوسیده و فرسوده می پردازند. به عنوان مثال ساخت آپارتمان شما قدیمی می باشد و لوله کشی و تأسیسات آن پوسیده شده و نیاز به تعویض دارد. یا این که پنجره های آپارتمان شما قدیمی شده و از طرفی نیز عایق سرما و گرما نیست و شما قصد دارید پنجره های دوجداره را جایگزین آن کنید. مثال های زیادی در رابطه با تعمیرات جزئی وجود دارد که ما به ارائه همین دو مثال اکتفا می کنیم. در مواردی نیز افراد قصد دارند تا در بازسازی آپارتمان خود علاوه بر تعمیر و تعویض بخش های فرسود تغییراتی در پلان واحد آپارتمانی خود اعمال کنند. به عنوان مثال می خواهند آشپزخانه جزیره طراحی کنند یا اینکه سالن پذیرایی آن ها نور کافی ندارد و می خواهند جای آن را تغییر دهند و در بخشی قرار دهند که دارای نور کافی است. از این رو شما پیش از شروع باید بدانید که در بازسازی واحد آپارتمانی خود قصد دارید چه تغییراتی را اعمال کنید.

شرکت بازسازی آپارتمان

شرکت طراحی و بازسازی آوگون مجموعه ای از متخصصان و کارشناسان جوان، خلاق و پویایی است که سال هاست علاوه بر معماری، در زمینه طراحی داخلی مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و درمانی فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است و موفق به کسب جوایزی در سطح داخلی و جهانی در زمینه طراحی داخلی بوده است. همچنین به لحاظ جغرافیایی مجموعه آوگون در نقاط مختلف کشور پروژه های طراحی داخلی را در کارنامه خود جای داده است. متخصصان ما در این مجموعه آماده ارائه خدمت به کارفرمایان گرامی در زمینه بازسازی و تعمیر آپارتمان می باشند. روند کار در گروه معماری آوگون به شرح زیر می باشد:

_  تماس اولیه با شرکت و اعلام مشخصات پروژه

_ تنظیم قرار و هماهنگی جلسه اولیه بررسی پروژه در محل دفتر آوگون

_  بازدید از پروژه

_  توافقات نهایی

_  ارائه طرح اولیه و نهایی

_ قرارداد اجرای پروژه

شما می توانید برای ارتباط با متخصصان ما در گروه معماری آوگون با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی و بازسازی آپارتمان در تهران

در ادامه چندین نمونه از بازسازی آپارتمان در تهران و سایر شهرها را به شما معرفی می کنیم که توسط طراحان و معماران خلاق و با تجربه ایرانی صورت پذیرفته است.

بازسازی خانه راکیان، پوریا احمدی

طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان

این پروژه شامل بازسازی آپارتمانی با متراژ ۱۳۰ مترمربع می باشد که در اصفهان قرار دارد. در این واحد آپارتمان تعمیرات به طور عمده صورت گرفته و علاوه بر تعمیر و بازسازی بافت های فرسوده تغییراتی کلی نیز در پلان آن صورت گرفت. این آپارتمان پیش از بازسازی دارای ۳ اتاق خواب بود که یکی از اتاق ها به دلیل این که کاربردی نبوده، به درخواست کارفرما در طی بازسازی حذف شده و به فضای پذیرایی افزوده شد.

طراحی و بازسازی خانه شکور ، محمد خدائی، مشهد

طراحی و بازسازی آپارتمان

طراحی و بازسازی آپارتمان

طراحی و بازسازی آپارتمان

این واحد مسکونی به علت عدم رعایت نکات فنی و اجرایی، دچار مشکلات عدیده ای نظیر نورگیری نامناسب و از هم گسیختگی حوزه های عملکردی با یکدیگر شده بود. علاوه براین، وجود دغدغه هایی چون، اقناع نیازهای روانی و ایجاد کیفیت های فضایی منجر به شکل گیری مسئله ای اساسی برای طراحی گردید.

عادات زندگی قدیم به سبک جدید، محمد حسین نیک بخش طهرانی

طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان

این پروژه شامل بازسازی واحد آپارتمان مسکونی در تهران می باشد. طراحان در بازسازی این پروژه، در راستای رسیدن به هدف اصلی، ورودی منزل را جابجا کردند تا فضای اصلی خانه در دید افراد در بیرون از خانه قرار نگیرد و بدین ترتیب فضایی یکپارچه با دید به شهر در وسط این فضا ایجاد کردند. در این بخش مرز میان آشپزخانه و سالن نشیمن از میان برداشته شده و با یکدیگر ادغام شده اند. همانطور که ملاحظه نمودید در این پروژه نیز بازسازی به طور عمده صورت گرفت و علاوه بر تعمیر بافت های فرسوده تغییراتی نیز در طراحی پلان واحد آپارتمان هم صورت پذیرفت.

دکوراسیون مدرن خانه سفید، شرکت طراحی مدام

طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان

در بازسازی این واحد آپارتمان مالک به دنبال ایجاد تغییر در ماهیت و ذات فیزیکی خانه بود. تمامی عناصر ضروری در طی روند بازساری بدون تغییر حفظ گشت و هر آنچه که باید عوض می شد، تغییر یافت.

طراحی خانه سفید نانسی، دفتر معماری درک فضا

طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان طراحی و بازسازی آپارتمان

در این پروژه بازسازی، خواسته های کارفرما از همان ابتدا جا به جایی لکه های اصلی ساختمان و تغییر حس و ماهیت فضا های واحد بود. به عنوان مثال تغییر در مکان حمام که فضای زیادی از آشپزخانه موجود(نشیمن) گرفته بود و … تمامی خواسته های کارفرما کاملا آگاهانه و با درک درست فضا بود که طراحان تنها از دید خود به آنها نگاه کرده و سعی در برآورده شدن همه خواسته ها کردند .

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,907

2 دیدگاه‌

  1. Zeinab Sardari گفت:

    سپاس فراوان بابت همه زحمات شما ، بسیار زیبا و دلنشین و کاربردی، خانه سفید نانسی رو حتما” برای آپارتمانم اجرا خواهم کرد چرا که دقیقا” آپارتمان من همین مدلی است فقط ممنون میشم هزینه این کار رو به من هم اعلام کنید واحد 85 متری .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *