طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

طراحی فضای اداری توسط گروه معماری آوگون

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

در دنیای امروز دکوراسیون اداری به چیزی فراتر از یک عنصر و فاکتور تزئینی و زیبایی شناسانه در دفاتر اداری تبدیل شده است. دکوراسیون اداری علاوه بر این که بر زیباتر دیده شدن محیط کار نقشی اساسی دارد، می‌تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر مواردی چون عملکرد کارمندان، نوع ارتباطات درون سازمانی، میزان بهره وری و سایر موراد تاثیر گذار باشد. از این رو باید گفت که طراحی و دکوراسیون فضاهای اداری برای صاحبان شرکت های موفق در الویت قرار می گیرد. مدیران شرکت های بزرگ و موفق همواره به دنبال این هستند تا محیط کار راحت و خوش آیندی را برای کارمندانشان ایجاد کرده بطوری که آن ها در هنگام انجام کار در طول ساعات طولانی احساس خستگی نداشته باشند و در نتیجه بازدهی کارشان افزایش یابد. بنابراین داشتن یک دفترکار زیبا و کاربردی مستلزم داشتن یک طراحی مناسب می باشد. لازم به ذکر است که دستیابی به این امر فقط به طراحی متناسب و حرفه ای ختم نمی شود، افزون بر طراحی تخصصی، اجرای طرح نیز باید به درستی و طبق اصول انجام شود. به همین دلیل است که کارشناسان همواره توصیه می کنند که جهت طراحی و اجرا ی دکوراسیون اداری از طراحان و معماران خبره، متخصص و با تجربه در این زمینه بهره ببرید. شرکت طراحی داخلی آوگون با دارا بودن تیمی متخصص و متعهد، آماده ی ارائه خدمات در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون اداری می باشد. اگر شما نیز قصد طراحی دفتر کار خود را دارید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید:

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نکات مهم در دکوراسیون اداری

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری شامل موارد متعددی می باشد که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

_ یکپارچگی در دکوراسیون

_ نوع کاربری و افزایش بهره وری و توجه به سلامت کارمندان

_ نورپردازی

یکپارچگی در دکوراسیون

در دکوراسیون فضاهای اداری علاوه بر زیبا بودن باید میان تمامی اجزا و مبلمان و همچنین رنگ و نور هماهنگی و یکپارچکی وجود داشته باشد.

نوع کاربری و افزایش بهره وری و توجه به سلامت کارمندان

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که شما باید در هنگام طراحی فضاهای اداری در نظر داشته باشید، نوع کاربری می باشد. شما به عنوان طراح باید نوع فعالیت شرکت را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال دکوراسیون یک دفتر کار یک شرکت صنعتی با دکوراسیون دفترکار یک شرکت فناوری طراحی متفاوت و منحصر به فرد خود را می طلبد.

علاوه بر نوع کاربری و فعالیت شرکت، یکی از مسایلی که باید در نظر داشته باشید، سلامت روحی و جسمانی کارمندان می باشد. همانطور که می دانید، کارمندان بیشترین زمان از روز را در محیط کارشان سپری می کنند. به عبارتی می توان گفت، محیط کارشان، خانه ی دوم آن ها به حساب می آید. از این رو فضای کاری شان باید تا حد امکان برایشان آرامش بخش بوده و مبلمان آن علاوه بر استاندارد بودن و تا حدامکان راحت نیز باشد. این امر موجب افزایش بازدهی کارمندان می شود.

نورپردازی

یکی از فاکتور های مهم در طراحی فضاهای کاری توجه به نورپردازی است. در فضاهای کاری همانند سایر فضاها نورپردازی به دو صورت طبیعی و مصنوعی انجام می گیرد. همانطور که کارشناسان اشاره می کنند، حضور نور طبیعی در دکوراسیون اداری امری ضروری می باشد، حضور نور طبیعی در فضای کار علاوه بر ایجاد فضایی آرامش بخش، موجب کاهش مصرف انرژی برق می شود. نورپردازی مصنوعی نیز در تکمیل نورپردازی طبیعی به گونه های مختلف انجام می شود.

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری توسط دفتر معماری آوگون

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری توسط گروه معماری آوگون

گروه معماری آوگون با به کار گرفتن تیم متخصص و خبره در حوزه معماری و طراحی داخلی، آماده ی ارائه خدمات در تمامی ابعاد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری از صفر تا صد برای تمامی ارگان ها و سازمان های دولتی و دفاتر کار خصوصی می باشد. این مجموعه در طی سال های فعالیت خود همواره سعی بر جلب رضایت کارفرمایانش را داشته و طراحی هایی را برای کارفرمایانش ارائه داده که علاوه بر دارا بودن نوآوری و خلاقیت، به لحاظ اجرایی نیز دارای کیفیت مطلوب بوده و از نظر اقتصادی نیز متناسب با بودجه ی کارفرما باشد. شما می توانید جهت مشاوره و اطلاع از هزینه ها با کارشناسان و متخصصان گروه معماری آوگون تماس گرفته و یا این که به صورت حضوری به دفتر مراجعه نمایید.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کارهای آوگون

همانطور که در بالا اشاره کردیم، دفتر معماری آوگون در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون اداری پروژه های متعددی را انجام داده است که در ادامه به برخی از این نمونه ها را برای شما کاربران گرامی به اشتراک خواهیم گذاشت:

دفتر سعادت آباد

دفتر انقلاب

دفتر صادقی

همانطور که اشاره کردیم، پروژه های فوق تنها برخی از جدیدترین نمونه های طراحی شده توسط دفتر معماری آوگون می باشد. شما می توانید جهت مطالعه و بررسی سایر پروژه ها به وبسایت دفتر معماری آوگون مراجعه نمایید:

Avgoon.org

سبک های طراحی دکوراسیون اداری

روند طراحی و سبک دکوراسیون فضاهای اداری مداوم در حال تغییر و تحول می باشند. از این رو یکی از مسائل در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری انتخاب سبک مناسب می باشد. سبک های دکوراسیون داخلی دارای تنوع بالایی هستند و هر یک دارای ویژگی های منصر به فرد خود بوده و دارای جزئیات بسیاری باشند که در ادامه به طور خلاصه آن ها شرح خواهیم داد. شما می توانید با مطالعه سبک های ارائه شده، مناسب ترین آن ها را برای طراحی دفترکار خود انتخاب کنید:

سبک مدرن:

اصطلاح مدرن از اوایل سده نوزده در هنر رواج یافت و به سرعت بعد از مدت زمان کوتاهی در معماری و طراحی داخلی نیز راه یافت. از مشخصه های بارز این سبک می توان به خطوط مستقیم و صاف، استفاده از جزئیات و تزئینات کم، تنالیته رنگی ساده و روشن، اهمیت نور طبیعی در فضا و همچنین استفاده از متریالی چون شیشه، فلز و استیل می توان اشاره کرد.

سبک مینیمال:

از اصلی ترین ویژگی ها و مشخصه های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی می توان به سادگی و استفاده از حداقل اشیا و مبلمان می باشد. به عبارتی می توان گفت معماران داخلی بر اساس شعار معروف  “کمتر بیش تر است” به طراحی و چیدمان فضا می پردازند. چنین است که فقط اشیا و لوازم کاربردی در فضا قرار می گیرد و از افزودن اشیا و مبلمان بی استفاده پرهیز می شود. پالت رنگی مورد استفاده در این سبک محدود به یک یا دو رنگ می باشد. می توان گفت این سبک دکوراسیون اغلب برای فضاهای اداری کوچک کاربردی می باشد، زیرا موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضاهای کوچک می شود.

سبک کلاسیک:

سبک کلاسیک تلفیقی از دو سبک رومی و یونانی می باشد که با گذشت زمان طولانی از رواج آن همچنان از روند دکوراسیون خارج نشده و به عنوان سبکی دوست داشتنی و محبوب، توسط افراد برای فضای داخلی منازل و دفاتر اداری انتخاب می شود. از اصلی ترین ویژگی های این سبک باید به ایجاد تقارن، هماهنگی، تعادل و نظم کامل اشاره کرد. در این سبک استفاده از رنگ های غنی، متریال چوب و چرم و مخمل و به علاوه لوسترهای شیشه ای بزرگ رواج دارد. سبک کلاسیک بیش تر برای دفاتر بازرگانی، آموزشی و مطب های پزشکی کاربرد دارد.

سبک صنعتی:

در سال های اخیر سبک صنعتی در میان دکوراسیون فضاهای مسکونی و اداری طرفدارن بسیاری پیدا کرده است. سبک صنعتی از انبارهای صنعتی و کارخانه ها برای طراحی فضاها الهام گرفت است. در این سبک معمولا آجرها و لوله کشی و سیم کشی ها روکار بوده و در معرض دید قرار می گیرند. سبک های دکوراسیون دارای انواع بیش تری می باشند، اما با توجه به با این که سبک های فوق با روحیه ی ایرانی سازگارتر بوده و کاربرد بیشتری دارد، به شرح این چند نمونه بسنده می کنیم. گروه معماری آوگون در زمینه طراحی فضاهای اداری با سبک های مختلف توانمند بوده، اما به طور تخصصی در سبک های مدرن و صنعتی فعالیت می کند.

بخش های مختلف در دکوراسیون اداری

بخش های مختلف یک فضای اداری به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد:

_ رسپشن

_ فضای کاری گروهی و خصوصی

_ اتاق جلسه

_ اتاق مدیریت

_ فضای آبدارخانه

خط معمار در مقاله ای به طور کامل تمامی نکات مهم در طراحی و دکوراسیون اداری را شرح داده است. شما می توانید جهت مطالعه کامل این نکات به لینک زیر مراجعه نمایید:

دکوراسیون اداری: راهنمای جامع طراحی فضاهای اداری

هزینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون اداری

هزینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون اداری تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی از جمله متراژ، نوع دکوراسیون، متریال مصرفی و سلیقه و بودجه کارفرما قرار می گیرد. شما می توانید جهت بررسی و برآورد تقریبی هزینه های طراحی و اجرای پروژه ی خود با مشاوران و متخصصان ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 427

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *