طراحی ویلا مدرن دوبلکس

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

نمونه طراحی و ساخت ویلا

ارتباط با طبیعت و حضور در آن به طور ناخودآگاه افکار و روان افراد را تسکین داده و موجب آرامش روحی می شود. با افزایش روز افزون زندگی شهر نشینی و صنعتی شدن شهرها، انسان ها از طبیعت فاصله گرفته و با این دوری به مراتب دغدغه های افراد و استرس ناشی از این نوع سبک زندگی نیز افزایش یافته است. این موضوع باعث شد که افراد به دنبال این باشند تا یک مأمن و پناهگاهی را به دور از زندگی ماشینی و صنعتی شهری ایجاد کنند و در سال های اخیر ما شاهد رشد روز افزون طراحی و ساخت ویلا در طبیعت بکر اطراف کلان شهرها هستیم. اگر توجه کرده باشید ساختار ویلاها کاملا متفاوت از ساختمان های درون شهری می باشد. ویلاهایی که در خارج از شهر ساخته می شوند دارای متراژ بالاتری هستند و عمدتا هم به صورت فلت و یا دوبلکس و در برخی موارد تریپلکس ساخته می شوند. در این میان استقبال از طراحی ویلا مدرن دوبلکس ، توجه را به خود جلب می کند. این نوع ویلا بدلیل امکانات و مزایایی که دارد مورد توجه بسیاری از کاربران برای طراحی و ساخت ویلا قرار گرفته است. اما نکته ی مهمی که اشاره به آن ضروریست، این است که طراحی و اجرای آن باید به صورت دقیق و حرفه ای انجام شود. شما باید برای انتخاب طراح حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا کوچکترین خطا در روند طراحی و اجرا ممکن است خسارات سنگینی را برای شما به بار آورد. پس بایستی طراحانی را انتخاب نمایید که متعهد بوده و در طراحی و ساخت ویلا تخصص و تجربه ی کافی را داشته باشند. مشاوران و طراحان گروه معماری آوگون آماده ارائه مشاوره هستند تا شما به طرح ویلای مورد نظر خود برسید. علاوه بر این از صفر تا صد طراحی و اجرای ویلا درکنار شما خواهند بود. شما می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

۰۲۱۸۸۷۲۸۱۲۴

مشاهده و مطالعه ی پروژه هایی که معماران در کارنامه خود به ثبت رسانده اند باعث می شود تا کاربران سبک کاری، کیفیت و میزان مهارت طراحان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند. گروه معماری آوگون نیز ویلاهایی را که تا کنون طراحی و اجرا ساخته را در اختیار کاربرانش قرار داده است. تعداد ویلاهایی که توسط گروه معماری آوگون طراحی و به اجرا رسیده متعدد بوده و معرفی آن ها در این بخش نمی گنجد. از این رو ما در ادامه لینک وبسایت آوگون را قرار می دهیم و شما می توانید تمامی آثار را از نزدیک مشاهده نمایید.

Avgoon.org

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

امروزه بیش تر ویلاها با سبک مدرن طراحی می شوند. این نوع ویلاها هم به لحاظ طراحی و هم از نظر اجرا، به دلیل سادگی در طرح در مدت زمان کوتاه تری اجرا می شوند و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. از آنجایی که در ویلاهای دوبلکس همه چیز دوبرابر می شود، عمدتا طراحی ویلا مدرن دوبلکس بیش تر از ویلاهای کلاسیک مورد استقبال قرار می گیرد. حال اندکی در مورد این نوع ویلاها توضیح خواهیم داد تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

به طور خلاصه و در یک کلام می توان گفت که ویلای دوبلکس یکی از انواع ویلاهایی است که در آن سطوح طبقات متمایز و در عین حال پیوسته هستند. این دو سطح به واسطه ی یک راه پله به هم متصل می شوند. پس می توان گفت که راه پله یک عنصر اصلی و حیاتی در ویلاهای دوبلکس محسوب شده و جانمایی صحیح آن بسیار مهم می باشد.

همانطور که در بالا بدان اشاره شد در ویلاهای دوبلکس ما دو سطح در اختیار داریم و بخش های خصوصی و عمومی در این دو بخش جانمایی می شوند. به طور استاندارد فضاهای خصوصی در سطح بالا که نیاز به آرامش و سکوت بیش تری است، قرار می گیرند. فضاهای عمومی مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه و سالن غذاخوری نیز در سطح پایین قرار می گیرند که دسترسی سریع و آسانی به بیرون دارند. این نوع جانمایی قابل تغییر هم بوده و شما با توجه به سلیقه ی خود می توانید آن را تغییر دهید. مواردی که بدان اشاره شد از بخش های ضروری بود که در هر ساختمان باید باشد. افزون بر این فضاها شما می توانید با توجه به خواسته ها و نیازیتان بخش های دیگری را در طراحی ویلای مدرن دوبلکس خود جانمایی کنید.

انواع طراحی ویلا دوبلکس

ویلاهای دوبلکس در انواع طرح ها هم در نما و هم دکوراسیون داخلی طراحی می شوند. عواملی چون سلیقه، بودجه، سبک طراحی در طرح نهایی ویلای دوبلکس شما نقش دارد. بدین ترتیب خط معمار مجموعه ای از انواع طراحی ویلا دوبلکس را به شما معرفی خواهد کرد. این نمونه ها در طرح های مختلفی اجرا شده اند. شما می توانید با بررسی و مطالعه ی تصاویر، از آن هایی که با سلیقه و نیاز شما نزدیک تر است ایده بگیرید. در ادامه شما را به دیدن نمونه طراحی ویلا مدرن دوبلکس دعوت می نماییم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 562

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *