طراحی نما ساختمان مسکونی با الهام از طبیعت

طراحی نما ساختمان مسکونی با الهام از طبیعت

معماری و طراحی نما ساختمان مسکونی

طراحی نمای ساختمان به عنوان بعد بیرونی یک پروژه معماری، با ویژگی ها و استانداردهایی طراحی می شود. که بخشی از این ویژگی ها از سوی معمار و کاملا تخصصی می باشد و برخی نیز با تمایل و خواست کارفرما توسط طراح صورت می گیرد. از جمله این ویژگی ها هویت و شمایل مورد استفاده در طراحی نما می باشد. این مقاله به معرفی پروژه ای می پردازد که با الهام از موقعیت مکانی آن در تعامل با طبیعت و با الهام از المان هایی از طبیعت طراحی شده است.

طراحی نما ساختمان مسکونی با الهام از طبیعت

شرح پروژه:

یک سازه ساختمانی که به دقت به عنوان یک مجسمه ارگانیک مبدل شده است، خیابان سیدنی شماره ۶ مجموعه ای از ۱۵ آپارتمان در یک ساختمان است که در صنایع دستی ساخته شده و از طبیعت الهام گرفته شده است. در حومه شهر پرهران واقع شده است، شکل و موقعیت آن باعث ایجاد اتصال سیال به محیط طبیعی منطقه حفاظت شده مجاور اورونگ رومانیس می شود.

در طراحی نما با ارجاع به منحنی های سینوسی طبیعت، ساختمان نامتقارن به نظر می رسد که از یک ماده خام منحصر به فرد حک شده است و ترکیب رسمی آن را انتزاع می کند. صفحات کف نرم شده آن به عنوان عنصر اصلی که به تیغه های ظریفی که بر روی شبکه ای نامنظم از ستون های فلوت دار قرار گرفته اند قالب گیری شده است. اثر متقابل فرم های روان به نما ساختمان حس حرکت بصری می دهد. موج‌ های عمیق در امتداد نماهای مواج منجر به لایه‌بندی آگاهانه فضاهای مثبت و منفی شده است که امکان ادغام باغ‌ های متناوب با پوشش گیاهی را فراهم کرده تا فرم‌ ها را بیشتر نرم کند.

پایه ساختمان در یک باغ سرسبز پوشیده شده است که سایبان ورودی را بین دو ستون فلوت دار فرورفته که از طریق یک مسیر منحنی قابل دسترسی است، قاب کرده است. دنباله ورودی شروع به انتقال مفاهیم خارجی به صورت داخلی از طریق پالت مواد طبیعی تصفیه شده و جزئیات دستکاری شده می کند. اولین نشانه این امر، در چوبی است که با دستگیره در برنزی ریخته‌گری‌شده، نقره‌ ای تزئین شده است.

هر یک از اقامتگاه ها با دسترسی های متفاوت به نور، نقاط دیدنی و تراس منحصر به فرد هستند. کاشت، پارک، و مناظر شهر فراتر از آن با وسعت لعاب و صفحات افقی قاب شده است. بسیاری از سطوح داخلی با استفاده از حجم های منحنی و گچ نرم می شوند و از فرم بیرونی نشانه هایی گرفته می شود. نازک کاری بسیار ساخته شده از چوب طبیعی و سنگ مرمر همسان با کتاب به احساس کلی گرما، کنتراست و رویکردی ظریف به تجمل گرایی کاهش یافته می دهد. حمام‌ها در یک موزاییک تراورتن پیچیده شده‌اند که کیفیت بافتی ظریفی را به فضا ارائه می‌دهد و در تضاد با واحد روشویی جامد از چوب و سنگ لکه‌دار است.

خیابان شماره ۶ سیدنی که با همکاری V-Leader توسعه یافته است، نتیجه‌ای منحنی از کنده‌کاری بلوک شهری آن است که منظره خیابان‌های دیواردار ایجاد شده توسط همسایگان مستطیل آن را در هم می‌شکند. فرم صیقلی آن به دقت ایده های جامد و خالی را با کیفیت بصری تک رنگ آزمایش می کند. ارتباط آن با طبیعت و استفاده از حرکت و هنر، نتیجه منحصر به فردی را ایجاد کرده است که در تضاد با بافت مسکونی اطراف آن قرار دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی نما ساختمان مسکونی با الهام از طبیعت دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 782

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *