طراحی معماری ویلا ساده با نمای سفید

طراحی معماری ویلا ساده

طراحی ویلا با نمای مینیمال و سفید

در این بخش از خط معمار با معرفی نمونه ای بی نظیر از طراحی معماری ویلا ساده در پرتغال همراه شما کاربران گرامی هستیم. پروژه ی حاضر شامل بازسازی ساختمان موجود و افزودن یک ساختمان جدید به فضای موجود در راستای نیاز اعضای خانواده بود.

با توجه به ماهیت سایت که در معرض دید محیط اطرافش بود، در ابتدای بازسازی تمرکز اصلی طراحان را بر روی طراحی مجدد مرزهای اطراف ساختمان و ارتباط میان ساختمان چشم انداز اطراف و همچنین با خیابان سوق داد. در طی طراحی ویلا ، طراحان دیوارهایی با ارتفاع یکنواخت ایجاد کردند تا بدین صورت علاوه بر ایجاد حریم خصوصی ظاهری یکپارچه ایجاد کند.

ساختمان های موجود شامل دو بخش زیر بودند:

ساختمان اولی از طریق ایوان موجود در سطح خیابان به اتاق ها دسترسی می یافت، در حالی که ساختمان دوم کمی پایین تر از اولی قرار داشت و سالن پذیرایی را در خود جا داده بود. در ساختمان جدید ورودی خانه قرار داده شد. این ساختمان کوچک دو ساختمان دیگر که شامل فضاهای خصوصی و عمومی بودند را به یکدیگر متصل می ساخت. در طی بازسازی اتاق های موجود بازسازی شدند و همچنین حمام و سرویس بهداشتی نیز به آن ها افزوده شد. طراحان در طراحی سرویس بهداشتی جدید یک نورگیر در بالای کابین دوش قرار دادند تا در طول روز این فضا روشنتر شده و از نور طبیعی خورشید بهره ببرند. آشپزخانه با سالن نشیمن ادغام شده و فضای یکپارچه ای را ایجاد کرده است. یک ساختمان کوچک نیز در سطح پایین به موازات خیابان اصلی افزوده شد.

شکل ذوزنقه ای ساختمان، ایجاد یک پاسیوی خصوصی در ضلع غربی با امکان دسترسی مستقیم به فضای باز مشترک در سمت شرق و بهرهمندی از چشم انداز استخر و حومه اطراف آن را ممکن کرده است. علاوه بر این، از فضای میان ساختمان موجود و ساختمان جدید جهت ایجاد یک رمپ استفاده شد که ایوان اصلی را به خیابان متصل می سازد.

به طور کلی فضاهای داخلی شامل یک سالن نشیمن و آشپزخانه با پلان باز، دو اتاق خواب به همراه سرویس بهداشتی بود. تمامی دیوار ها در این پروژه به رنگ سفید می باشد که در ترکیب با کفپوش بتن صیقلی شده میان فضای داخلی و نمای خارجی تداوم و پیوستگی ایجاد می کند. در مجموع می توان گفت که این پروژه با ایجاد تعادل میان فضای داخلی و خارجی، گرمی و صمیمیت ایجاد کرده است.

در ادامه با دیدن سایر تصاویر طراحی معماری ویلا ساده خط معمار را همراهی کنید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 918

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *